UTAZZ
A Rovatból

Így repülj okosan és olcsóbban

Jegyvásárlás közvetítők nélkül, avagy a repülőjegy árának rejtelmei.


Habár felmérések sokszor kimutatták, az utasok túlnyomó többsége elsősorban az árak alapján szelektál, a légitársaságok igyekeznek egymástól megkülönböztetni magukat a fedélzeti kiszolgálás tekintetében is. Persze ez relatív dolog, mert a turistaosztályon erre kevesebb lehetőség van, mint a drágább üzleti vagy első osztályon; bár ez utóbbi eltűnőben van a legtöbb piacon.

Viszont a szomorú igazság az, hogy míg a hosszabb távú járatokon a kiszolgálás még mindig egyfajta minőséget képvisel, a rövid távú járatokon a helyzet inkább a gyengébb személyvonatokra kezd hasonlítani. Még mindig van különbség egy alacsony költségű cég és egy KLM vagy Lufthansa kiszolgálási színvonala között, de a régi „paprikás csirkés” időnek örökre vége.

Jobb, ha nem számítunk semmi különlegesre, és akkor nem érhet kellemetlen meglepetés. Nem érdemes szidni az éppen általunk választott légitársaságot, hogy milyen rossz a kiszolgálás – a többin sem találunk sokkal jobbat. Legalábbis Európán vagy az USA-n belüli viszonylatban nem.

replulojegy (2)

Sokan mérgelődnek azon is, hogy most már olyan cégeknél, mint a Lufthansa vagy a KLM is fizetni kell szinte minden szolgáltatásért, ami korában benne volt a jegy árában. Persze lehet most is drága jegyet venni, amiben minden benne van, de nem biztos, hogy érdemes. Az alacsony költségű cégek kezdték először szétszedni a szolgáltatásokat és ajánlatukban a "meztelen" szállítási díjat hirdetni, amit aztán ki lehetett egészíteni mindenfélével: feladott csomag, fedélzeti csomag nagyobb méretben, ülés kiválasztás, elsőbbségi beszállás, nagyobb lábhely...

Hamarosan a hagyományos cégek is rájöttek arra, ez egy nagyszerű ötlet. A légitársaságok találékonysága nem ismert határokat és a helyzet az, ez nagyon bejött nekik! A bevétel meredeken emelkedett és ma már 30-40 vagy még több százaléka a bevételnek származhat a szétbontott termékelemek értékesítéséből.

Sokan szidják őket ezért, de ez igazságtalanság. Ha eleinte a kevesek által megfizethető jegyárban benne is volt "minden", ez nem volt sem logikus, sem pedig igazságos. Ha valaki csak egy pici hátizsákkal utazik, és nem akar a fedélzeten enni (sokan vannak ilyenek, magamat is beleértve), miért kellene a jegy árában a feladott csomag és az ebéd költségét nekem is megfizetnem, mikor nem tartok rá igényt?

replulojegy (3)

Hasonló a helyzet az ülések kiválasztásánál is. Egy ülés a gép elején vagy ülések több lábhellyel bizonyos utasoknak bizonyos körülmények között olyan értéket jelentenek, amiért hajlandóak többet fizetni. Magyarán az ülések értéke a gépben nem egyforma. Miért ne árulhatná a légitársaság ezeket felárral? Ha a boltban van egy pamut póló és egy műszálas, ez utóbbi olcsóbb, mint az előbbi. Én döntöm el, melyiket veszem meg. Ugyanez a helyzet az ülésekkel is. Emlékezzünk rá: a repülőgép egy üzleti eszköz, a légitársaság egy vállalkozás melynek nyereséget kell termelnie. Ne várjuk el tőle, hogy ne ennek megfelelően viselkedjen. A hőskornak már vége van.

A légitársaságok már régen nem szeretik az utazási irodákat. Bár ez utóbbiak ezt a tényt erősen tagadják és a légitársaságok sem verik nagydobra a dolgot, de évek óta csípi a szemüket az költség, amit az ügynökségek jelentenek. Nem véletlen tehát, hogy előszeretettel hívogatják az utasokat a saját weboldalukra, hogy ott foglaljanak helyet a nyaralásához vagy hivatalos útra. Egy elég káros tévhit, hogy a legjobb árakat csak az ügynökségeken keresztül lehet megszerezni. Ezt a tévhitet, érthető okokból, az ügynökségek próbálják életben tartani, de egyszerűen nem igaz. Gondoljunk csak bele, ha a légitársaságok annyira szeretnék, hogy az utasok náluk direktben vásároljanak, megengednék, hogy e hívó szóra reagáló utasok ne járjanak olyan jól, vagy jobban, mint az ügynökségnél maradtak? Persze, hogy nem.

Ma már a legtöbb légitársaság weboldala nagyon könnyen használható, az összetettebb utakat is pár lépésben le lehet foglalni, az információ egyértelmű, és sokszor az árakra is garanciát adnak, hogy a legalacsonyabb. Az ügynökség hasznosságát tovább rontották a különféle szövetségek, mert manapság ezek hálózatán belül bárki saját maga is megtalálja a direkt vagy az átszállásos megoldást és a hozzá tartozó árakat. Nem véletlen az sem, hogy nagyon sok nagy cég, akik sokat utaztatnak, ma már felmondta az ügynökségekkel volt szerződéseit és a dolgozóknak csak azt írja elő, milyen feltételeknek kell megfelelnie a helyfoglalásnak, többit a dolgozóra bízza. Mint az internetes vásárlásnál, minél több közbenső láncszemet lehet kihagyni a folyamatból, annál jobb és olcsóbb az egész. Az ügynökségeknek megvan a dolga ma is, de a repülőjegyvétel és helyfoglalás ma már messze nem az ő privilégiumuk.

Akik aggódnak a személyes adatainak védelme miatt, hagyják ki ezt a részt! Több cég foglalkozik azzal, hogyan lehet az utasokról, vagy leendő utasokról megszerezhető információkat felhasználni arra, hogy amikor jegyet keresnek, akkor a szokásaiknak legjobban megfelelő ajánlatot kapják. És ez nem feltétlenül jelenti a legolcsóbb tarifát.

replulojegy (5)

Kicsit olyan ez, mint amikor a Google és társai a hirdetéseket igyekeznek az adott felhasználó vásárlási szokásaihoz igazítani, csak éppen a repülési kontextusra alkalmazva. A témával foglalkozó szakemberek rájöttek arra, hogy amikor valamilyen célra repülőjegyet veszünk, sok esetben másként viselkedünk, más prioritásaink vannak, mint egyéb vásárlásaink esetén. Ez egy nagyon fontos felfedezés a légitársaságok számára, hiszen kihasználva a különleges szokásokat sikerülhet az ajánlatok eddiginél sokkal szorosabb testre szabása és így a bevétel növelése. Ilyen rendszerek már ma is használatban vannak, de a fejlesztés még korántsem ért véget. Az egyik fontos feltétel az utassal való közvetlen (azaz nem ügynökön keresztüli) kapcsolat.

Nem véletlenül hagytam utoljára a fapados cégek témáját. Ez egy nagyon szerencsétlen elnevezés, mert valójában ezeknek a cégeknek semmi, de semmi köze nincsen a régi fapados vonatosztály koncepciójához. Nincs még egy ország, tudomásom szerint, ahol ilyen derogatív névvel illetnék ezeket a cégeket. Nehezen érthető az a közutálat is, amivel egyesek körülveszik őket. Ráadásul a legtöbb rémtörténet erősen eltúlzott vagy nem is igaz. Mert ugye repültem én már KLM 747-esen, ahol a lábam nem fért el, vártam több órát késő Air France járatot, és lehetne folytatni.

repjegy2

A baj ott van, hogy ha egy hagyományos légitársaság késik, az nem hír, bezzeg ha egy Ryanair vagy EasyJet. Ezen lehet csámcsogni és messzemenő következtetéseket levonni. Az aztán megint nem hír, hogy a "fapadosok" nap, mint nap utasok százezreit szállítják biztonságban, és nem is olyan különlegesen rossz körülmények között, hogy a termékükre nagyon nagy igény van, hogy százezreknek adnak munkát. Ezt is lehetne sorolni.

Az tény, hogy a fapadosok szigorú poggyász-szabályai megtanították az utazóközönséget arra, hogy vannak bizonyos szabályok, és azokat be kell tartani, ha élvezni akarják az olcsóbb utazás előnyeit. Ma aztán a hagyományos cégek élvezik ennek az oktatásnak az előnyeit, mert amikor ők szigorítottak a szabályokon, egy már nagyrészt "megnevelt" közönséggel kellett ezt elfogadtatniuk. Amúgy meg nyugodtan tessék a rémtörténeteket figyelmen kívül hagyni, és ha vonzó az alacsonyabb ár, nyugodtan választani egy fapados légitársaságot. (Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy a ferihegyi, elképesztően primitív fapados körülmények egyáltalán nem jellemzőek a világ többi részére. Sajnos ez is egyfajta hungarikum.)

repulo4

Ennyi lenne hát. Nem tudom, mondott-e ez az írás újat bárkinek is. De talán jobban megértjük a légitársaságokat, ha úgy nézünk rájuk, ahogy vannak. Üzleti vállalkozások, melyek ezt a feladatot jól vagy kevésbé jól látják el, mint bármely más vállalkozás.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


UTAZZ
A Rovatból
Fotókon a téli mesevilággá változott Naplás-tó és környéke
A hófehér, vastag zúzmaratakaró és a sejtelmes köd új arcát mutatta meg az egyre népszerűbb kiránduló- és pihenőhelynek.
Demecs Norbi - szmo.hu
2025. január 03.



Az új esztendő második napján a Budapest határában elterülő, az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Naplás-tónál jártunk, ahol mindent bámulatos zúzmaratakaró borított. Fotóinkon mutatjuk a téli táj lebilincselő szépségét!

A karácsonyi enyhülést követően az utóbbi napokban szinte az egész országban fehér ruhát öltött a táj: sokfelé zúzmarás köddel búcsúzott 2024, s egyre vastagodó zúzmararuhával érkezett az új esztendő. Természetesen mi sem maradtunk otthon – fényképezőgépet ragadva a főváros egyik kedvelt, népszerű kirándulóhelyéhez, a Naplás-tóhoz túráztunk, hogy megcsodáljuk a természet fehér, fagyos ruháját.

A XVI. kerületben, Mátyásföld és Cinkota határán fekvő Naplás-tó a főváros legnagyobb kiterjedésű állóvize, mely az utóbbi években egyre kedveltebb kiránduló- és szabadidős hely. Nem véletlen, hiszen a környezet festői, s igazán nyugtató. Mindenki meglelheti itt a számára kedves kikapcsolódási formát, hiszen kerékpárút, tanösvény, túrautak, gyönyörű erdei ösvények, kis parti büfé, horgászhely, pihenők és nyársalóhelyek, de még kilátó is van a közelben, ráadásul az egész Naplás-erdő természetvédelemi terület, így időnként szakemberek által bemutatott, szervezett programokon is részt lehet venni.

A napok óta tartó zúzmarás köd következtében – az ország számos területéhez hasonlóan – itt is meseszép, hófehér jégruhát öltött a táj.

A tó befagyott vize olyan volt, mint egy ezüstös tükör, mely fölé keretként lógtak a csillogó ágak. A gátat szegélyező fákat, cserjéket (vadrózsákat, galagonyákat, fagyalokat, kökényeket), a nádast, de még az elszáradt, elhalt növényeket, kórókat is mind vastag zúzmararéteg borította, mely olyan hatást keltett, mintha egy mesekönyv lapjairól kelt volna életre a varázslatos téli táj.

Sokan voltak kíváncsiak a fagyos, magával ragadó januári hangulatra, hiszen a főváros eme tájékán régen volt már ilyen, igazán évszakhoz illő téli időjárás.

Képgaléria: Ilyen csodás a Naplás-tó és környéke (A képekért kattints a fotóra)

Képgaléria: A természet ilyen gyönyörű lett (A képekért kattints a fotóra)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
UTAZZ
A Rovatból
Mostantól bárki elutazhat Észak-Koreába - de csak egyetlen városba
A kínai és orosz határ közelében található Raszon városa újra várja a külföldi turistákat. A Covid után végre újraindulhat a világ egyik legelzártabb országának turizmusa.


Észak-Korea újra megnyitotta Raszon városát a külföldi turisták előtt – számolt be róla az AFP hírügynökség kínai és spanyol utazási irodák információira hivatkozva. Raszon az orosz és a kínai határ közelében található, ám az ország többi része továbbra is zárva marad a turisták számára.

A pekingi Koryo Tours utazási iroda szerint egyelőre nem világos, milyen típusú utazások lesznek elérhetők Raszonban, és az sem ismert, hány turistát engednek majd be. Raszon különleges helyet foglal el Észak-Korea gazdaságában: 1991-ben itt hozták létre az első speciális gazdasági zónát, ahol új gazdasági elképzeléseket tesztelnek.

Észak-Korea 2020 elején, a koronavírus-járvány miatt zárta le határait a külföldiek előtt, hogy megakadályozza a vírus terjedését, különösen a Kínából hazatérő állampolgárok körében. A járvány enyhülése óta a kínai-észak-koreai gazdasági kapcsolatok újra fellendültek, és tavaly az orosz turisták számára is megnyitották az országot.

Már a járvány előtt is korlátozott volt a turizmus Észak-Koreában. A turisták repülővel vagy vonattal, főleg Kínán keresztül érkeztek. Az utazásszervezők adatai szerint a külföldi látogatók többsége kínai volt, és évente mindössze 5 ezer nyugati turista jutott be az országba.

2019 volt a rekordév, amikor körülbelül 300 ezer ember látogatott Észak-Koreába, ami szakértők szerint 90-150 millió dollár bevételt jelentett az országnak.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


UTAZZ
Fedezd fel a tökéletes egyensúlyt: gasztronómia, gyógyvíz és pihenés a Colosseum Hotelben
A szálloda nemcsak a wellness-szolgáltatásaival, hanem a családbarát hangulatával és a gasztronómiájával is lenyűgözi vendégeit.


A Colosseum Hotel Mórahalom szívében található, és mindössze 20 km-re van Szegedtől. Budapestről kényelmesen és gyorsan le lehet érni körülbelül 2 óra alatt, szinte végig az M5-ös autópályán haladva.

Az Accent Hotels Magyarország portfóliójába tartozó szálloda a négycsillagos kategóriába tartozik, és

különösen azok számára ideális, akik a családi kikapcsolódásra, wellness élményekre és a termálfürdők jótékony hatásaira vágynak.

Persze a név sokat sejtet, de élőben jön át igazán, hogy milyen különleges ez hotel. A szálloda külső megjelenésében és belső kialakításában is felfedezhetők azok az ívek, oszlopok és tágas terek, amelyek a római építészetre jellemzőek. Az épület átriumos kialakítása pedig egyfajta belső udvart eredményez, ami miatt a természetes fény minden oldalról beragyogja a központi részt.

Mi azonnal egy kávéval indítottunk a szálloda közepén található Átrium Bárban, és innen már látni lehetett a medencékben pihenő embereket is, szóval a következő italt már közvetlenül a habok között terveztük elfogyasztani.

A szobában gyümölcs bekészítés várt minket. Ezt amúgy mindenkinek kifejezetten ajánlom, hogy még jobb kedvvel induljon a pihenés, főleg akkor, ha például valamilyen évfordulót is ünnepeltek. A bortól a bonbonon át többféle figyelmesség is kérhető a szobába. Az ott-tartózkodás alatt pedig 0-24 szobaszerviz is elérhető.

A Colosseum Hotel 82 kényelmes szobával várja vendégeit, köztük 5 két légterű lakosztállyal, melyek kifejezetten ideálisak a családos pihenéshez. A szobák egyedi elrendezésüknek köszönhetően minden vendég számára különleges kilátást kínálnak, így nemcsak a pihenés, hanem a környezet szépsége is hozzáad az élményhez.

A hotel kiemelt figyelmet fordít a családosok kényelmére: még külön játszószobával is rendelkeznek. Az ünnepi időszakokban pedig gyerekanimációs programokkal is készülnek, így a felnőtteknek is több idejük van a pihenésre.

Wellness és spa élmények

A hotel saját Spa & Wellness részlege privát medencékkel, élménymedencével, pezsgőfürdővel és koktélmedencével várja a vendégeket.

És ahogy az előbb is említettem, ezekben a medencékben tökéletesen lehet a lazulás mellett koktélozni.

Különleges élményt nyújt a szaunapark is, ahol finn- és infra szauna, sókabin és gőzkabin segíti a regenerálódást.

A szaunához trópusi élményzuhany, csobbanó medence és dézsazuhany is tartozik, így teljesen szabályosan lehet végezni a lehűlést is.

A wellness szolgáltatások mellett masszázskezelések széles választéka áll rendelkezésre. A hagyományos bőrápoló masszázsoktól kezdve az aromaolajos kezeléseken át egészen a kifejezetten gyógyító célú masszázsokig mindenki megtalálhatja az igényeinek megfelelő kezelést. Mivel egész héten ülőmunkát végzek, én egy "medical masszázsra" neveztem be, ami valóban gyógyír a letapadt izmokra.

Kifejezetten gyerekeknek szóló, levendulás vagy epres illattal kényeztető masszázsok is elérhetők, így a legkisebbek is élvezhetik a wellness élményeket.

A szálloda és a Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő között szoros együttműködés van, így a vendégeknek közvetlen és díjmentesen átjárást biztosítanak. Valamint élvezhetik a fürdő által kínált wellness és gyógyászati kezeléseket, köztük a térd- és vállbetegségekre javasolt gyógyvizes kezeléseket is.

Már a szálloda saját wellness részlege is szép nagy és sokféle szolgáltatást kínál, de a gyógyfürdővel együtt a lehetőségek megsokszorozódnak, és még a tavaszi időszakban is könnyedén át lehet sétálni köntös-papucs kombinációban.

Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő - a gyógyító víz

A Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő vize kivételes gyógyhatással bír, mely a Pannon őstenger üledékrétegeiből származó, alkáli-hidrogénkarbonátos összetételű víznek köszönhető. A víz, amely 39,5 °C-ra melegszik, ásványi anyagokban gazdag, és jódos jellegű. 1999-ben kapta meg a gyógyvíz minősítést, de már sok évvel korábban is számos beteg számára hozott megkönnyebbülést. Az itt végzett fürdőkúrák segítenek a kopásos és gyulladásos ízületi, gerincbetegségek, izomreuma, valamint nőgyógyászati problémák kezelésében.

A klinikai vizsgálatok eredményei megerősítik, hogy a Szent Erzsébet gyógyvíz kifejezetten hatékony térd- és vállízületi betegségeknél, ezért a fürdőt gyakran emlegetik a térség "térd- és vállcentrumaként." A meleg víz jótékony hatása a keringésre és az anyagcserére is kiterjed. Segít a tápanyagok gyorsabb felszívódásában és a salakanyagok távozásában, miközben a bőrön keresztül felszívódó ásványi anyagok minden egyes elemének megvan a maga jótékony hatása. A víz felhajtóereje segíti az ízületek gyógyító átmozgatását, így a mozgás könnyebbé válik.

Gasztronómiai kényeztetés minden igényre szabva

A Colosseum Hotel Mórahalom nemcsak a wellness szolgáltatásaival és kényelmes szálláslehetőségeivel nyűgözi le vendégeit, hanem gasztronómiai kínálata is kiemelkedő élményt nyújt:

legyen szó hagyományos magyar ételekről, reformkonyháról vagy nemzetközi specialitásokról.

A félpanziós ellátás egy igazán bőséges büféreggelit és büfévacsorát tartalmaz, amely tényleg minden igényt kielégít. A reggeliknél a helyi termelőktől származó, friss alapanyagok is szerepet kapnak: házi tehénsajtok, homokhátsági kistermelők szezonális zöldségei és gyümölcsei garantálják a minőséget. A kínálatban 2-3 féle tojásétel, meleg fogások, hideg büfé, friss zöldségek, gyümölcsök, házi joghurtok és turmixok is megtalálhatók, valamint egy széles pékáru-választék, amelyből mindenki korlátlanul fogyaszthat.

A büfévacsora hasonlóan pazar választékkal várja a vendégeket. Két hideg büfé pult kínálja az előételeket, salátákat és házi savanyúságokat. A meleg ételek között magyaros és nemzetközi fogások egyaránt helyet kapnak, emellett a séfek folyamatosan frissítik az ételkínálatot, hogy mindig változatos és izgalmas ízélményeket nyújtsanak. A vacsorák méltó lezárásaként naponta legalább 4-5 féle házi készítésű desszert kerül az asztalra, amelyeket a szálloda saját cukrászműhelyében alkotnak meg.

Én nem igazán szeretem a húst, mégis minden este bőségesen tudtam válogatni a zöldségekkel és sajtokkal készült ételek közül, a partnerem pedig ódákat zengett a töltött káposztáról, a marhapörköltről és az étkezés végi süteményekről is.

A szálloda kiemelt figyelmet fordít a különleges étrendet igénylő vendégekre is. A vegetáriánusok, a vegánok, a glutén- vagy laktózérzékenyek, illetve a különböző diétát követők is bőséges választékból válogathatnak. Az ételeknél piktogramos jelölésekkel segítik a vendégeket az allergén anyagok felismerésében.

A félpanzión túl

Bár a félpanziós ellátás „csak” a reggelit és a vacsorát foglalja magában, ebédre is teljes éttermi élmény várja a vendégeket a szálloda Átrium Snack Bárjában.

Mi az egyik nap korábban reggeliztünk, ami miatt dél környékén már éhesek voltunk, így kerestünk egy könnyedebb ebédnekvalót.

Egy gazdag salátával és egy csinos desszerttel végül pont megfelelően tele is lettünk, és kicsit ki is tudtuk tolni a vacsora idejét, hogy tovább élvezhessük a naplementés fürdőzést.

A hotel gasztronómiai kínálatát tovább gazdagítja a minden évben megújuló borkínálat, amelyben a híres magyar borvidékek (Villány, Szekszárd, Eger, Tokaj, Balaton-felvidék) legjobb borai szerepelnek. A könnyű, üde fehérboroktól a karakteres vörösborokig minden megtalálható itt.

A nyári időszakban pedig a Grill terasz is nyitva áll a vendégek előtt. Itt frissen sült ételeket, salátákat, jégkrémeket, frissítő italokat és kávékülönlegességeket lehet fogyasztani egy kellemes, árnyékolt környezetben.

A Colosseum Hotel Mórahalom a pároknak és a családos vendégek számára is tökéletes választás. Mi egy kicsit lelassulni érkeztünk ide, de több gyerekes családdal is találkoztunk, akik láthatóan szintén nagyon élvezték a szálloda szolgáltatásait.

A különleges szobák, a remek ételek, a gazdag wellness kínálat, valamint a gyermekek számára biztosított animációs programok mind hozzájárulnak a felejthetetlen élményhez.

Cím: 6782, Mórahalom, Millenniumi sétány 4-6.

colosseum.accenthotels.com


Link másolása
KÖVESS MINKET:


UTAZZ
Ryanair: drágulnak a repülőjegyek, már az is megvan, hogy mennyivel
A Ryanair vezére szerint idén 4-6 százalékkal emelkedhetnek a jegyárak, de még így is olcsóbbak maradnak a 2023-as szintnél. A légitársaság Ukrajnába is visszatérne, ha tűzszünet lesz.


Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója kedden Varsóban tartott sajtótájékoztatót, ahol bejelentette, hogy a légitársaság az idei nyári szezonban 4-6 százalékos jegyáremelkedéssel számol. Tavaly nyáron a jegyárak még 10 százalékkal csökkentek, amit részben az online utazási irodákkal folytatott vitával magyarázott. Szerinte ez a helyzet mostanra nagyrészt rendeződött.

A vezérigazgató elmondta, hogy

az idei árak még mindig alacsonyabbak lesznek a 2023-as nyári szinthez képest, de valamivel magasabbak, mint 2024 elején.

O’Leary a Boeing gyártási és szállítási problémáira is kitért. Úgy véli, hogy a repülőgépgyártó 2026 nyarára behozhatja a lemaradását.

A vezérigazgató a Ryanair az ukrajnai járataival kapcsolatban azt mondta: a légitársaság hat héten belül újraindítaná a repülőjáratokat, ha tűzszünet lenne. A cég a lengyel piac bővítését is bejelentette. A Ryanair idén nyáron 24 új járatot indít Lengyelországból.

(via Portfolio)


Link másolása
KÖVESS MINKET: