Higiéniai termék vásárlásánál fontos szempont lett, hogy a termék bőrbarát és környezetbarát legyen
Miközben egyre több szó esik a fenntartható életmódról, fenntartható közlekedésről, sokan mégsem gondolják át, hogy mekkora a saját háztartásuk ökológiai lábnyoma. A Zewával közösen készített kérdőívünkben arra voltunk kiváncsiak, olvasóink mennyire környezettudatosak, mennyire figyelnek a háztartási papíráruk választásánál arra, hogy a termékek környezetbarátak legyenek, és vajon mit is jelent ez a számukra. Ezúton is köszönjük a több száz kitöltőnek, hogy válaszoltak a kérdésekre.
Napjainkban minden korábbinál bővebb választékkal és a reklámok áradatával szembesülünk. Annak érdekében, hogy gazdaságosan vásároljunk, csökkentsük a hulladék mennyiségét, óvjuk egészségünket és a környezetet, meg kell tanulnunk kritikusan szemlélni a kínálatot, és pontosan kell tudnunk, hogy mit akarunk.

A kérdőívünkre adott válaszaitok alapján úgy tűnik, ezt ti is így gondoljátok, hiszen a kitöltők 70%-a tartja magát környezettudatosnak, és egy termék kiválasztásánál az ár és a minőség mellett fontos szempont lett, hogy egy termék környezetbarát (48%) és bőrbarát (30%) legyen. A válaszolók egyötöde ráadásul nem is tud választani, melyik fontosabb.
„A fenntarthatóság kiemelten fontos számunkra. Az új Natural Soft termékcsalád pont olyan, mint amire szükségünk van. Allergénanyag mentes, egyszerre bőr- és környezetbarát, valamint színezék és illatanyagmentes is, azaz természetes eredetű hipoallergén – mondja Forgách Réka, a Zewa Brand menedzsere.
A bőrünk klímaberendezés, érzékszerv, raktár, ápol és eltakar, véd és az immunrendszerünk előretolt helyőrsége. Emiatt nagyon fontos a védelme. A megkérdezettek csaknem fele is így gondolja ezt, ugyanis annál a kérdésnél, hogy mi a fontos a környezetbarát termékek kiválasztásánál, előtérbe került az, hogy ne tartalmazzon allergén anyagokat. Továbbá a vásárlásnál lényeges szempont még a termék anyaga és csomagolása, hogy az legyen újrahasznosított anyagból (64%), legyen biológiailag lebomló (56%) és legyen újrahasznosítható a csomagolása (55%).
A háztartási papíráruk közül a WC papír ( 73%) az, amitől nem szívesen válnátok meg. Ez látszott a koronavírus-járvány ktörése alatt is, noha senki nem értette, miért éppen ez lett a legkelendőbb cikk a boltokban, mégis mindenki sietett készletezni belőle. Ez az adat a kérdőívünkben is visszaköszönt, ugyanis a járványhelyzet kezdetén a kitöltők több mint egyharmada tankolt fel WC papírral a háztartásában.
A WC papír (98%) mellett a papírzsebkendő (91%), a háztartási papírtörlő (80%) és a szalvéta (56%) az, amit leggyakrabban használtok, de a nedves törlőkendő (42%), a nedves WC papír (30%) és a kozmetikai kendő (15%) is megtalálható a fürdőszobákban.

Megérdeztük tőletek, hogy mik azok a változások, amiket a környezetünk védelme érdekében ti is bevezettetek az életetekbe. Vásárlás során egyre többen használtok bevásárlószatyrot (88%) a műanyagszatyor helyett. Többen kerülitek is az egyszer használatos műanyagokat (76%). Ami még a kérdőívből kiderült, hogy bolygónk védelme érdekében energiatakarékos izzókat (81%) használtok és az üvegvisszaváltásra (63%) is figyeltek. Hasznos lenne még, de a listánk aljára került: a csomagolásmentes boltokban vásárlás és a több növényi alapú étel fogyasztása.
A cikk a Zewa Natural Soft termékek forgalmazója, az Essity Hungary Kft. támogatásával készült.