Kézszobrokkal meghódítani Európát – a Cápák között egyik felfedezettjével, Kállai Jankóval beszélgettünk
Kállai Jankó jött, látott és egy kreatív ötlettel megalapozta jövőjét. A nappalijukban fogant az ötlet, miközben a polcukon gipszből kiöntött 5 éves kori kezét nézte. Azóta megalapította a Forever Hands kézszoborkészítő vállalkozását, amivel töretlenül hódít nemcsak Magyarországon, hanem a környező országokban is. Az egyetemet időközben abbahagyta, mert megtetszett neki a vállalkozói lét, és véleménye szerint itt nagyobb tapasztalatra tehet szert, mint az iskolapadban. Ha kikapcsolódásra vágyik a 25 éves fiatalember, akkor teniszezik és jógázik. Szerette a bulikat, de ma már - üzletemberként - visszafogja magát.
– Eredeti az ötlet, de mégis hogyan és honnan jött?
– A koronavírus alatt nem akartam haszontalanul elütni az időm. Üzleti és gazdasági egyetemre jártam és azon gondolkodtam, hogy miként lehetne az e-kereskedelemben sikereket elérni. Nem tudtuk, hogy a vírus meddig tart, ezért fordultam az online világ felé, hiszen pénzt kellett keresnem. A gond csak az volt, hogy nem találtam olyan terméket, amelyet eredményesen értékesíthettem volna. Fontos szempontként állítottam föl magamnak, hogy legyen eladható és népszerű.
Böngésztem a netet, utánajártam több honlapon, hogy ipari gyártásban valaki foglalkozik-e ezzel. Miután elég hiányos volt a paletta, már csak az volt a feladatom, hogy klassz köntösbe öltöztessem föl az ötletem, eredeti kommunikációval támogatva, és már indulhatunk is. Valahogy így kezdődött.
– Már akkor érezted, hogy ez nem egy mindennapi ötlet, ezért is jelentkeztél a Cápák között című műsorba?
– Igazság szerint nagy rajongója voltam a műsornak már régóta, de nem volt olyan ötletem, amelyet tudtam volna prezentálni. Aztán amikor elindult az eladási folyamat, és láttam a kezdeti sikereket, számolgattam, és a kész termékkel a kezemben úgy gondoltam, hogy lehetne egy próbát tenni.
– A Forever Hands már a kezdetekben is nagyon sikeres volt? Azt érezted, hogy akár egy kiemelkedő történet is lehet?
– Szerencsés volt az időzítés, mert szeptemberben startoltunk. Jött a karácsony, és alig három hónap alatt 30-40 millió forintnyi forgalmat bonyolítottunk le. Hittem benne, igen.
– Ma már külföldön is árulod a terméked. Mit tapasztalsz, mekkora a fogadókészség? Ott mennyire népszerű?
– Tesztelgetni kell. Elég jól beszélek németül, így kézenfekvő volt, hogy az oldalt lefordítom, és a német és osztrák piacon próbálkozom. Az elején jól is működött, de a hirdetési költségek olyannyira megugrottak, hogy nem érte meg. Aztán jött Románia, Lengyelország, nemrégiben indultunk el Csehországban és Szlovákiában. Az első eredmények nagyon jók, ha viszont azt látom, hogy esetleg valamelyik ország nem működik, akkor azt gyorsan le tudom állítani, és akkor nem bukunk vele. Egyébként elég költséghatékonyan lehet tesztelni a különböző országokat.
– Folyamatos a növekedés?
– Azt mondhatom, hogy igen, hiszen hacsak a számokat nézem, az első év 90 millió, a második év már 165 millió forint forgalmat hozott. Az első időszakban még nem is volt cégem, és amikor a Cápák között két befektetője látott benne fantáziát, akkor alapítottunk egyet.

– A két befektető: Balogh Péter és Lakatos István. Milyen a viszonyod velük?
– Meglepően jó! Van egyfajta szigor, amit elvárnak tőlem, de ez így is van rendjén. Amikor véget ért a műsor, minden csütörtökön délben online megbeszéléseket tartottunk. Nagyon komolyan vették a vállalkozásomat. Manapság csökkentettük ezt havi egy megbeszélésre, de a precizitás és pontosság mindenki részéről megmaradt.
Balogh Péter szokott úgynevezett networking partikat tartani, ahová meghívja portfóliós partnereit. Viszonylag sokan vagyunk és rengeteget tudunk tanulni egymástól, hogy úgy mondjam: inspirálódni. A Cápák közöttnek nem is az volt az erénye, hogy befektettek 10 millió forintot, hanem a szakmai segítségük. Rövid és hosszú távon is sokat lehet ezekből profitálni. Nagyon jó közösséget hoztak létre.
– De nemcsak ők segítenek, hanem édesapád is.
– Folyamatosan támogatott mindenben.
Azért ez nekem is megnyugvás. Úgyis szoktam hívni, hogy ő a "harmadik cápa".
– Böngészve a honlapotokat, láttam, hogy egyéb termékek is vannak a webshopban. Páros karkötők, nyakláncok. Szélesíted a portfóliót?
– Látom benne a fantáziát. Ezek még prototípusok, de igyekszünk a párokra fókuszálni. Azt gondolom, hogy a jövőben a kiegészítő szettek lesznek majd a fő bevételi források. Próbálunk bekerülni különböző bolthálózatok polcaira. Először kis lépéseket teszünk, hogy ne kövessünk el hibákat. Szeretnénk tömegbázist építeni. Egyébként most készül egy társasjátékunk is, amelyet kifejezetten társaknak találtunk ki.
– Ha már itt tartunk, és nem túl indiszkrét a kérdés: neked van párod?
– Nincs, és olyan igazi kapcsolatom nem is volt sohasem. Én mindig az a bulizós fajta voltam és nem nagyon maradtam meg 1 lánynál. Nincs könnyű dolgom tehát a tervezéseknél, így a barátokat kérdezem meg, akik már hosszú ideje élnek párkapcsolatban.
– Kecskeméten, ahol élsz mennyire vagy népszerű? Tudják az itt lakók, hogy a termékek a te nevedhez fűződnek?
– Igen, sokan ismernek. Volt lehetőségem különböző eseményeken előadni és meglepően sokan eljöttek, eljönnek ezekre az eseményekre. Nyilván a tv-szereplés sokat dobott az ismertségemen, de engem nem zavar, ha érdeklődnek az emberek.
– Előfordult már, hogy megkerestek, segíts a vállalkozásukban?
– Elég sokan. Nem tudom számszerűsíteni, de ha mégis kell, akkor 40-50-en biztosan. Többen mondták, hogy fizetnének is a tanácsaimért. Nyilván nem kértem érte a pénzt, de megfordult a fejemben, hogy a jövőben - ha már lesz elég szakmai tapasztalatom, tanácsadással is kereshetnék pénzt, de ezzel még azért várnék öt évet. Addig pedig szeretném Európát is meghódítani a Forever Hands-szel.