Hatalmas balhé lett a reklámból, amelyben a Mikulás foglyul ejt egy anyát
Az orosz Moskovsky Kreditny Bank karácsonyi reklámjának készítői meglehetősen sajátosan értelmezték az ünnepi hangulatot: olyannyira, hogy a Daily Mail egyenesen minden idők legrémisztőbb karácsonyi hirdetéseként aposztrofálta az 5 perces klipet, olyan nyomasztó a hangulata.
De nem is az ünneptől idegen hangvétel korbácsolta fel az indulatokat a nézőkben, sokkal inkább az, ahogyan a reklámfilm a dolgozó anyákat ábrázolja.
A reklám arról szól, hogy egy riasztó külsejű Mikulás elrabol egy karrierista anyukát, amiért az nem töltött több időt a kislányával. A boldogtalan kislány a klip elején levelet ír a Télapónak:
"Tudom, hogy az anyukám nagyon elfoglalt. Rengeteg ajándékot vesz nekem, de én csak azt szeretném, hogy együtt lehessünk. Add vissza az anyukámat, Mikulás!"
- írja a levélben.
Amit ezután látunk, az egy keményebb pszichothrillerből sem lógna ki.
A Mikulás taxisofőrnek álcázva elrabolja az elfoglalt anyukát, majd egy derekához rögzített kötéllel hosszú útra viszi.



Az út egy pontján a Mikulás mintha szívrohamot kapna, ekkor nyújtja át a kislány levelét az édesanyának, aki egyszer csak megérti, mi történt. A befejezésben anya és lánya egymásra talál a természetben.
Az orosz feministák azonnal kritizálni kezdték a reklámot.
Anasztázia Karimova így írt róla a közösségi oldalán: "Az első dolog, amit ez a reklám közöl velünk, az az, hogy egy sikeres nő nem lehet jó ember. Nekünk lenne azonban egy kérdésünk: hol van mindeközben az apa?"
A producerek közleményben védték meg a reklámot, mondván, hogy ők csak egy modern tündérmese érzetét akarták kelteni a nézőkben, a kisfilm üzenete pedig - hogy a gyermekeinkre oda kell figyelnünk - igenis pozitív.

Ti mit gondoltok a kisfilmről?
Ha érdekes volt a cikk, kattints a megosztásra!