Fiatalok kocsmába csalogatására is költhetik a vendéglátóhelyek az államtól kapott milliókat
Beérkeztek az első pályázatok a kistelepülések italüzleteinek 3 milliós támogatására, az ország számos különböző pontjáról már az első napon több tucat falusi kiskocsma üzemeltetője adta be igénylését - közölte a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. szerdán az MTI-vel.
A tájékoztató szerint a kormány elkötelezett a turisztikai kkv-k erősítése mellett, hiszen a szektor kiemelt szerepet játszik a gazdasági növekedésben és a munkahelyteremtésben.
Ezt a célt szolgálja az ezer fősnél kisebb lélekszámú települések italüzleteinek fejlesztésére igénybe vehető új konstrukció is, amelyre március 3-tól nyújthatják be igényüket a sörözők, borozók és presszók üzemeltetői.
Az új pályázat a tavaly meghirdetett ágazati támogatási program folytatása, amelynek eredményeként eddig több mint 3300 pályázó nyert el támogatást országszerte.
A kiírási kritériumok értelmében bármely, egész éves nyitva tartású vidéki vendéglátóhely üzemeltetője kaphatott fejlesztési forrást működési stabilitását célzó vagy energiamegtakarítást eredményező fejlesztéshez, eszközbeszerzéshez. A beérkezett igénylések döntő többségét, több mint 2200-at eszközbeszerzésre nyújtották be.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ rendszerén keresztül Pest, Győr-Moson-Sopron és Veszprém vármegyék szolgáltatói adták be a legtöbb pályázatot – közölték.
A Kisfaludy Program azt írják, a kormány 100%-os, vissza nem térítendő támogatást kínál, amelyet a kedvezményezettek különböző területekre fordíthatnak:
- Rezsiköltségek: A villany-, gáz- és vízdíjak kiegyenlítésére.
- Bértámogatás: Egy vagy több alkalmazott, munkavállaló bérének részben, vagy egészben történő kifizetésére.
- Energiahatékonyság: A gazdaságos üzemeltetés érdekében elvégzett kisebb átalakításokra és felújításokra, amelyek csökkenthetik a működési költségeket.
- Eszközbeszerzés: Az üzletek vonzóbbá tételéhez hozzájáruló korszerű eszközök, például italadagolók és hűtők beszerzésére.
Külön érdekes lehet kiemelni az utolsó pontot, ami a „marketing és arculatváltás”. Ennek leírása: „új logó, cégér, arculat, vagy akár a fiatalabb generációkat megszólító közösségimédia jelenlét és célzott reklámkampányok kialakítására”. Azaz az államtól kapott pénzt a vendéglátóhelyek arra is költhetik, hogy a fiatalokat kocsmákba csábíthassák.
A pályázati kiírásban szereplő indoklás szerint „a legkisebb hazai településeken működő sörözők, borozók és presszók ugyanakkor nemcsak vendéglátóhelyként, hanem közösségi térként is funkcionálnak, amellyel hozzájárulnak a falvak népességmegtartó képességéhez is”.