Bevásárlásnál egyre inkább vadásszuk az akciókat
Amikor a hírekből mást sem hallunk, mint hogy emelkedik az infláció, akkor egyre fontosabbá válik, hogy a napi bevásárlásokat minél gazdaságosabban intézhessük.
Ezeknek a kérdéseknek jártunk utána a Tescóval közösen készített kérdőívünkben, amellyel nemrég itt a portálunkon találkozhattatok.
1097-en válaszoltak a vásárlási szokásokkal kapcsolatos kérdéseinkre – ezúton is köszönjük a kérdőívet kitöltő olvasóinknak a közreműködésüket.
Valószínűleg senkit sem lepünk meg azzal, ha kijelentjük: csaknem mindenki jelentős áremelkedést tapasztal, ha vásárolni megy.
Ilyenkor logikus lépés, hogy mindenki megpróbál okosan költeni – hacsak nem volt már eddig is ez a szokása, mint a válaszolók csaknem háromnegyedének (73%). Az 55 felettieknél ez az arány még nagyobb: 86%-uk mondta azt, hogy már eddig is kereste a spórolás lehetőségét.

A jól megtervezett bevásárlásnak az egyik módja, ha kihasználjuk a különböző akciókat. A kérdőív kitöltői többféle választ is megjelölhettek azzal kapcsolatban, hogy ők milyen módon élnek a kedvezményekkel, hogyan követik az akciókat. A legnépszerűbb lehetőségnek az bizonyult, hogy a boltban, vásárlás közben figyelnek fel az akciós termékekre – 58% adta meg ezt az opciót. A szórólapok és a reklámújságok is népszerűek, sokan átnézik, hogy képbe kerüljenek az akciókkal (54%), és a megkérdezettek több mint negyede (28%) letöltötte valamelyik áruházlánc applikációját és onnan tájékozódik.
Sokat segíthet a költségek kordában tartásában, ha tudjuk, mit is akarunk vásárolni és ahhoz próbáljuk tartani magunkat. Éppen ezért a kérdőívet kitöltők 42%-a mindenképpen bevásárlólistával indul el a boltba, és nem is nagyon tér el attól.
A válaszolók több mint egyharmada (35%) pedig az alapján tervezi meg a vásárlásait, hogy mit hol kap meg olcsóbban.
A Tescónál árgarancia segíti a vásárlást
„Tisztában vagyunk vele, hogy az infláció milyen kihívásokat jelent a háztartásoknak. Hogy segítsünk a minél olcsóbb bevásárlásban, országszerte 198 üzletünkben, valamint online is 'árgarancia' jelöléssel hívjuk fel a figyelmet azokra a leggyakrabban keresett, illetve alaptermékekre, amikre árgaranciát vállalunk.
Ez egy több mint 600 árucikkből álló választék, amelynek az árát minden héten összehasonlítjuk a versenytársainknál érvényes árakkal, és vállaljuk, hogy azokat alacsonyabb szinten tartjuk. Ha ezeket az árucikkeket máshol mégis olcsóbban lehet megvenni, visszafizetjük a különbözetet” – mondja Szilva Mónika, a Tesco vásárlási élményért felelős igazgatója.

A vásárlás helyszínének megválasztásában első helyen az számít, hogy hol vannak épp akciók, második helyre kerül a bolt közelsége, harmadik helyen pedig azt tartjuk fontosnak, hogy hol szoktuk meg a vásárlást, mennyire ismerjük ki magunkat az adott üzletben.
Sokan gondolják ezt így, mert törzsvásárlói kártyával, klubkártyával a megkérdezettek 85%-a rendelkezik, kétharmaduknak több láncnál is van kártyája. A válaszolók több mint fele (51%) pedig rendszeresen ki is használja az ezzel járó kedvezményeket.
Jó megoldás lehet a Tesco Clubcard
„Vásárlóink a Tesco Clubcard használatával is spórolhatnak. Hetente több száz terméket eleve kedvezőbb áron vásárolhatnak meg a Tesco Clubcarddal olcsóbb program keretén belül, mint a hűségkártyával nem rendelkezők. Ráadásul a vásárláskor pontokat is gyűjtenek, amelyeket később utalványok formájában válthatnak be.
Emellett kuponokat és személyre szabott ajánlatokat is kapnak, amelyekkel kedvezménnyel jutnak hozzá az általuk kedvelt termékekhez. A nyugdíjasok pedig minden kedden további 5% kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják Tesco Clubcard kártyájukat” – teszi hozzá Szilva Mónika.
A cikk a Tesco támogatásával készült.