Az új Tiguan: egy autó, ami szinte helyetted vezet
Második generációjába lépett a Volkswagen Tiguan, mely első ízben 2007-ben, az első SUV-hullámmal érkezett az európai piacra. Lehetett szeretni, nem szeretni az első sorozatot a formája miatt, de azon senki nem vitatkozott, hogy remek alternatíva a családok számára. A mai modell ismeretében már kijelenthető, hogy az első példány kevésbé volt karakteres darab, bár még így is kedvelt volt világszerte a vásárlók körében. 2011-ben érkezett a ráncfelvarrás, s egészen 2016-ig kellett arra várni, hogy befusson a második széria. Az új modell jóval erőteljesebb vonalvezetést kapott, férfiasabb élek jellemzik, melyek a csomagtartótól a frontrészig minden egyes pontot hangsúlyossá tesznek.


Az utastér mérete érzésre nem változott az új modellben, annak ellenére, hogy a második generáció pár milliméterrel - a magasságot leszámítva - minden irányban tágasabb az elődnél. A kocsiban öt felnőtt is kényelmesen utazik, a csomagtartó 615 literes és jól pakolható. Mint a külső-, úgy a belső dizájn esetében is megjelent a Tiguanban a Volkswagen új rajzolata, az utastér ergonómiája pedig a kategória egyik legjobbja. Minden kézre esik, minden egyértelmű helyen van, alapesetben analóg órát kapunk, magasabb felszereltségnél viszont digitális a kijelző, ami szép, látványos, - főleg, amikor az egész felületen a modern grafikájú navi látható -, de elsőre néha bonyolultnak tűnik.
Két rádió és két navigációs rendszer található a palettán: 12,7 vagy 20,3 colos kijelzőt kérhetünk, benne felszereltségi szinttől függően a Volkswagen Car-net elnevezésű online szolgáltatásával, amely által - internetes kapcsolat segítségével - a legfrissebb adatokhoz férhetünk hozzá. Így például akár arról is valós időben kapunk tájékoztatást, ha valahol forgalmi dugó alakul ki vagy szűnik meg, s az útvonalat a rendszer ennek megfelelően automatikusan módosítja. Kereshetünk pihenőhelyeket, éttermeket, tájékozódhatunk a környékünkön található programokról, s a telefonunkon található appok némelyikét is elérhetjük ezen a felületen.
A Tiguan kínálatában három TSI (125, 150, 180 Le) és szintén három TDI (115, 150, 190 Le) motor található, ezek közül a legerősebb benzines és a két legizmosabb dízel kapható 4Motion összkerékhajtással, a belépő motorok kivételével pedig mind választható DSG-vel. A teszthét során a közepes méretű TDI-t járathattuk meg, melyhez 4Motion és hétfokozatú DSG is dukált.



Ez az erőforrás kiváló választás a kocsihoz, az intelligens összkerékhajtás pedig remekül reagál a téli, váratlan útviszonyokra. Az emelt hasmagasság viszont ne zavarjon össze senkit, a kocsi csak korlátozottan alkalmas arra, hogy letérjünk a betonútról. A hétfokozatú DSG-t szinte észre sem vesszük munka közben, mert annyira puhán teszi a dolgát. A váltó mellett találjuk a menetdinamika állítót, segítségével a gépre bízva vagy akár manuálisan is beleszólhatunk a kocsi beállításaiba.
Az új SUV a modern technológiai megoldások mindegyikét magában hordozza, a csúcsfelszereltségben van sávtartó, környezetfigyelő rendszer, városi vészfékező és gyalogosfigyelő funkció, forgalmi dugó asszisztens, ami helyettünk gyorsít és fékez; van sávváltás figyelőnk, baleset utáni automatikus fékezési rendszer, sőt, a kocsi még azt is felismeri, ha a vezető rosszul lett, s azonnal korrigál, majd megállítja az autót. De a felsorolásnak még nincs vége: van vontatássegítő, parkolóasszisztens, láb mozdulattal nyitható csomagtartó, állítható futómű. A második generációs Tiguan 7.168.110 forintról indul, tesztautónk pedig a 14 milliót súrolta.
Egy videó az autóról:
Adatok
Hengerűrtartalom: 1968 cm3
Teljesítmény: 110 kW (150 LE)/3500-4000
Nyomaték: 340 Nm/1750-3000
Széndioxid kibocsátás: 129 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,3 s
Végsebesség: 204 km/h
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
A modell alapára: 7.168.110 Ft