Hamilton vagy Verstappen? Egyre kiélezettebb a küzdelem a Forma-1 két nagyágyúja között a vb-címért
Tény és való, hogy az elmúlt időszakban Lewis Hamilton sokszor polgárpukkasztó öltözködésével került címlapokra szerte a világban. Hol neonzöld csizmában, hol félig női ruhában, fátyolos szoknyát viselve, hol pedig teljesen rózsaszín öltönyben jelenik meg. Az estélyeken kívül azonban szeretné megnyerni nyolcadik világbajnoki címét is, ami nem ígérkezik könnyű feladatnak, mert a holland Max Verstappen személyében olyan kihívója akadt, aki ebben az esztendőben igencsak sok borsot tört már az orra alá.
A világbajnoki pontállásban jelenleg hat egységnyi a különbség a két pilóta között, egyelőre Verstappen javára, de hat futam még hátravan.
Rengeteg a csipkelődés közöttük, ami egyáltalán nem barátságos hangnemű, és ha azt is figyelembe vesszük, hogy kétszer már karamboloztak is, bizony parázs futamokra számíthatunk az év végéig. Technikai sportágról lévén szó, bármi megtörténhet, de hogy a két versenyző mindent megtesz a győzelemért, az biztos. Hamilton sorba dönti a rekordokat, már 100 futamon győzött, ő vezeti a legtöbb pole pozícióból (első hely a rajtrácson) induló pilóták versenyét.
Az év elején sokan arra számítottak, hogy Hamilton hegemóniáját nem veszélyezteti különösen senki és semmi, ám erre Verstappen alaposan rácáfolt, és nemcsak agresszív vezetői stílusának köszönhetően, hanem mert a futamok alatt is nagyon koncentrál, és 110 százalékot teljesít a pályán. Már amikor nem ereszkedik le nála a "lilaköd" - ezt már Gergely Dénes a Motorsport.com egykori főszerkesztője mondja:
A szakértő szerint amennyiben a vezetési stílusukat veszük alapul, Verstappen még mindig forrófejű. Elég csak a silverstone-i és a monzai versenyt említeni. Olaszországban Hamilton komolyabban is megsérülhetett volna a balesetben, amelyet a holland okozott, de ő rá sem hederített ellenfelére. Hamilton megorrolt rá, bár udvariasan nyilatkozott mindkét alkalommal, azért egy bocsánatkérő telefont elvárt volna riválisától. A holland pilóta azonban sokszor fittyet hány az etikettre, és nem nagyon érdekli más véleménye.

Hamilton és Verstappen balesete az Olasz Nagydíjon - Fotó: MTI/EPA/ANSA/Matteo Bazzi
Az tény, hogy az idei szezonban felpaprikázódott a Red Bull csapata, mert a pályabírók kicsit másképp értelmezik a büntetéseket. Szerintük Hamiltonnak kedveznek, ez is bosszanthatja Verstappent. Ettől függetlenül a kihívó elég arrogáns ember, no persze az angolt sem kell félteni, de talán a hosszú évek alatt kicsit lenyugodott.
"Azt már a Formula 1-ben megszokhattuk, hogy mindegyikük odamondogat a másiknak, de
- zárja gondolatmenetét Gergely Dénes.
Élesedik a helyzet, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a hétvégi Török Nagydíjat követően Hamilton alaposan összeveszett csapatával, a Mercedesszel. A brit pilóta az utolsó körökben nem akart kiállni kerékcserére, azt bizonygatta, hogy, kibírja a verseny leintéséig a kopott gumijaival, és így akár a dobogón is végezhet. A csapata azonban másképp döntött, és végül Hamilton is "behódolt" az utasításnak. Végül az ötödik helyen végzett, amivel nem volt elégedett. Toto Wolff a Mercedes csapatfőnöke úgy nyilatkozott az eset után, hogy Hamiltont már régóta ismerik, megértik, ha versenyzőjük, miközben 320 km/h sebességgel száguld a pályán, nem biztos, hogy mindig reálisan látja a helyzetet, de mint mondta elég vastag a bőr a képükön, és mindezt kezelni tudják. Tisztában van Toto Wolff azzal is, hogy óriási nyomás nehezedik versenyzőjére, hiszen Verstappen idén bombaformában van, és minden apró pontot meg kell becsülniük.
Ami a versenyzők szimpátiáját illeti mindkettejüknek sokan szurkolnak, de érdekes, hogy Nagy Britanniában Hamilton nagyon megosztó személyiség. Például egy Nigel Mansellt, Damon Hillt vagy Jenson Buttont sokkal inkább kedvelték, mint őt. Ezt talán az öltözködési stílusának köszönheti, viszont az is igaz, hogy ezzel a sportágát népszerűsíti, hiszen olyan helyekre juttatja el az F1-et, ahol kevesebbet hallani róla.
A versengés tehát még nem dőlt el. Mindenesetre a rajongók örülhetnek annak, hogy a Formula 1 végre folyamatos izgalmakat tartogat futamról-futamra, akárki is lesz majd a világbajnok.