A katari focivébé büszke antiszponzora lett egy brit sörfőzde a „korrupció, a visszaélések és a halál” miatt
Az idei labdarúgó világbajnokság „büszke antiszponzorának” nevezi magát egy brit sörfőzde és kocsmahálózat, írja az Adweek. A BrewDog a közösségi médiában a napokon belül kezdődő katari focivébéhez kapcsolódó „korrupció, visszaélések és halál” elítélésével indokolja szókimondó kampányát.
A tornát következetesen „World F*Cup” (magyarul nagyjából: világkib*szás) néven emlegetik közleményükben és a honlapon megjelent hirdetésekben. Egyúttal bejelentették, hogy a vébé időtartama alatt a Lost Lagerből befolyó profitot emberi jogi jótékonysági szervezeteknek ajánlják fel.
A több közösségi felületen megjelent kiállásban azt írják, hogy „a foci mindenkié”. A Katarban ugyanakkor „illegális a homoszexualitás, a korbácsolás elfogadott módja a büntetésnek, és az is rendben van, hogy 6500 munkás halt meg a stadionok építése közben”.
Az Egyesült Királyságban több mint 80 kocsmát üzemeltető vállalkozásnak nem célja, hogy az embereket lebeszélje a meccsnézésről. Ezt azzal indokolja, hogy minél több sört adnak el, annál több pénzt tudnak jótékony célra fordítani. Éppen ezért szurkolói zónákat is üzemeltetnek majd. Az antiszponzorációs kiáltványban úgy fogalmaznak, hogy a „korrupció nem állíthatja meg a focit”.
A világbajnokság rendezési jogát még 2010-ben elnyerő arab országgal kapcsolatban folyamatosan jelennek meg korrupciós vádak, valamint a stadionokat építő vendégmunkásokkal szembeni kizsákmányolás is többször felmerült.
A BrewDog kiáltványát itt lehet elolvasni:
We're donating all profits made from Lost Lager sold during the World Cup to causes fighting human rights abuses. pic.twitter.com/5OTA9Gn71G
— BrewDog (@BrewDog) November 7, 2022