Genpact: a huszonegy éves startup cég
Mitől olyan izgalmas a startupok világa? Talán a lendülettől, hogy egy új ötlettel jobb és gyorsabb lehet egy termék vagy egy szolgáltatás? Vagy a startupokat körülvevő lelkesedéstől és hittől? Esetleg attól, hogy a lehetőségek száma végtelen és hogy a kíváncsiság későbbi sikerhez vezet majd?
Röviden ilyen a startupok szemlélete, de egyben sokkal összetettebb is. Azok a vállalkozók, akik figyelni tudnak ennek a dinamizmus, cselekvési képesség és a gyorsaság megtartására, sokat tesznek önmagukért. A Genpactnél is a startupok kultúráját építik – teszik ezt úgy, hogy már 21 éve jelen vannak a világpiacon. Ennyi idő alatt rengeteg tapasztalatot halmoztak fel, szaktudást építettek és valódi sikereket értek el abban, hogy a különböző Fortune 500-cégeket a digitális üzleti átalakulásukban vezessék.

Ami számukra fontos, hogy ezalatt sohasem veszítettek a kíváncsiságunkból. Abból a kíváncsiságból, ami segíti őket, hogy folyamatosan megkérdőjelezzék a rögzült szerepeket és becsatornázzák a kreativitást abba a folyamatba, amelyben cégeket vezetik az üzleti sikereik útján. Azáltal, hogy egy fedél alá hoznak olyan munkatársakat, akik különböző háttérrel és hozott tudással rendelkeznek, felszabadult gondolkodássá és kíváncsiság-központúvá teszik a közös projekteket és ezáltal egy új, eddig ismeretlen útra terelődhetnek a megoldásaik.
Pont ezért választották mottónak a ‘Dream in digital. Dare in reality.’ mondatot. Ez a szlogen megtestesíti azt, ahogy a Genpact gondolkodik – azokból a visszajelzésekből alkották meg, amelyet a világszerte dolgozó csapattagjaik küldtek. A szervezetük három jellegzetességét mutatja, így fontosnak tartják ezt a három pillért részletesebben bemutatni.
Startup-kultúra
Friss, gyors és könnyen alkalmazható tudás – három dolog, amit a Genpactnél keresnek és értéknek tekintenek. A döntéshozatali folyamataik karakteresek és lendületesek, a környezetük mindig pezsgő és tele van ötlettel. Azok a munkatársaik, akiknek saját véleményük van, különösen fontosak a stratégiai döntések meghozatalakor is. Sőt, szeretik azokat, akik szívesen kilépnek a komfortzónájukból és bátran úsznak az árral szemben, mert hiszik, hogy érdemes időről időre, jó értelemben véve felforgatni a cégek világát.
Arról is nyitottan gondolkodnak, hogy ők maguk hogyan működtetik a céget. Egyszerűen megfogalmazva, a hierarchia helyett másban hisznek: már nem az a fontos, hogy kinek kell elküldeni a céges beszámolódat. Arra biztatják kollégáikat, hogy koncentráljanak az értékteremtésre – keressék meg az értéket a saját tanulásukban és fejlődésükben, az ügyfeleik és az ügyfelek vásárlóinak életében, illetve a közösségekében is. Ezzel a hozzáállással nincs határa a fejlődésnek.
A Genpact történetét a vállalkozói szemlélet formálta – elvégre egy nagy Fortune 500-as cég szolgáltatójaként kezdték. Miután eldördült a startpisztoly, ők megkezdték a komoly munkát. Az építkezés első évei például azzal teltek, hogy meghatározták a tulajdonosi Smart Enterprise Process menetét: ezáltal a legmagasabb szintű rendszer jött létre, melyet visszabontva képesek voltak tudományos és rendszerszintű adatokat használni az ügyfeleik sikeréért. Nem volt könnyű kilépni a szokásos gondolkodásmódból, de vitte őket előre az a tudat, hogy a cégük csak így fejlődhet.

A szaktudás és digitális tudás hatalma
Egy nyelvet magas szinten beszélni hasznos, kettőt tudni még jobb. A Genpactnél azok válnak sikeressé, akik képesek kétféle tudást egyszerre fejleszteni: a szaktudást és a digitális ismeretet. Az elmúlt éveik tapasztalata két dolog ötvözete: a valós folyamatokból nyert szaktudás találkozása az olyan digitális területek mély és alapos ismeretével, mint a mesterséges intelligencia vagy a robotika folyamatai. Ez a kombináció segíti őket abban, hogy hatékonyan segítsék ügyfeleiket a rendszereik, munkafolyamataik és üzleti modelljeik újraalkotásában.
Ez azt jelenti, hogy csak olyanokkal dolgoznak, akik ezt a kétféle tudást birtokolják? Nem, de számukra fontos az a szemlélet, amely a szaktudás és a digitális tudás találkozásában hisz és abban, hogy ez így együtt képes nemcsak cégek, de teljes iparágak felfrissítésére és átalakítására.
Valós megtérülés
Tudják, hogy az új technológia klassz és izgalmas. De azt vallják, hogy csak akkor van értelme követni a legújabb digitális trendeket, ha azok kézzel fogható, valós megtérülést és sikert hoznak ügyfeleiknek. Hiába adják tovább a tudást tehát az automatizált tanulásról vagy a robotokról, ha azok nem segítik a vállalkozások fejlődését, növekedését és segítenek a munkafolyamatok átalakításában és sikeressé tételében.
Több száz Fortune 500-as céggel dolgoznak világszerte: ügyfeleik lefednek hét komoly iparági területet és azt várják a Genpacttől, hogy menedzselje őket a folyamatosan változó világban. Digitális megoldásaik segítenek nekik a sarokpontok megtalálásában, a piac folyamatainak megértésében és abban, hogy versenyképesek maradjanak a saját szakterületükön.
Alakítsd a világot velük!
A világ legjobbjait szeretnék a munkatársainknak: olyan kollégákat és kolléganőket várnak, akik szeretnének a világszerte dolgozó 87000 munkatársukhoz hasonlóan határok nélkül gondolkodni és cselekedni. A Genpact az a cég, ahol valóban hatással lehetsz a világ alakulására: a startup kultúra alkalmazásával cégük leteszi a voksát a kíváncsiság, a karakteresség és a gyors, hatékony döntéshozatal mellett. Ez kell ahhoz, hogy világokat mozgassunk meg: együtt sikerülhet! Ha megnéznéd az álláslehetőségeket katt ide!
A szerzőről:
Tiger Tyagarajan (New York) CEO, a világ egyik olyan vezetője, aki képes volt egy teljesen új üzleti modell megalkotásával a GE egykori divíziójának átalakítására: a Genpact professzionális nemzetközi szolgáltatóként nem kevesebbet vállal, mint az ügyfelek teljes üzleti átalakításának hiteles megvalósítása.