JÖVŐ
Véget ért az ötnapos minidráma az OpenAI-nál. Ez azonban sokkal többről szól, mint a vezérigazgató sorsa. Megmutatta, hogy mennyire nehéz lesz kordában tartani a mesterséges intelligencia fejlesztését, ha az üzleti és a hatalmi érdekek mást diktálnak.
JÖVŐ
A „szennyező elit” a pusztulásig fosztogatja a bolygót, mondja az Oxfam, miután átfogó tanulmányt készített az éghajlati egyenlőtlenségről.
JÖVŐ
A szombati teszt után könnyen elképzelhető, hogy a NASA elhalasztja a 2025-re tervezett visszatérést a Holdra.
JÖVŐ
28 ország és a legnagyobb techcégek vezetői csúcstalálkozót tartottak, ahol azt ígérték, közösen mérik fel a mesterséges intelligencia jelentette kockázatokat. A világhírű történész szerint ez jó, de közel sem elég.
JÖVŐ
Az előrejelzések szerint 2060-ra évi 116 millió tonna hulladék landolhat a fekete kontinensen, ami hatszor több, mint 2019-ben. Az ENSZ igyekszik szerződéssel elejét venni a fenyegető környezeti katasztrófának.
JÖVŐ
Elég jó eredményeket ért el a chatbot, ezért ráengedték a magyar matekérettségire is, amit 59 százalékosra írt meg Grok-1, azaz mindössze egy ponttal maradt le a hármasról.
JÖVŐ
Rab Árpád szerint nem a mesterséges intelligencia veszi majd el egy szakma pénzét, hanem azok a szakmabeliek, akik jól használják az MI-t.
JÖVŐ
III. Károly brit király szerint az AI-technológia fejlődése egyre gyorsabban halad olyan modellek felé, amelyek kezelése egyes előrejelzések szerint túlterjedhet az emberiség jelenlegi képességein, sőt felfogóképességén is.
JÖVŐ
A Marylandi Egyetem Orvostudományi Karán elvégzett transzplantációt a férfi azért is vállalta, hogy ezzel segítse az orvostudományt.
JÖVŐ
A BYD épp most taszítja le Elon Musk cégét az elektromos autók elsőszámú értékesítőjének trónjáról. A kínai márka ma már többet ér, mint a Porsche, az Audi, a Mercedes vagy a BMW. Az első európai autógyárukért európai országok sora verseng.
JÖVŐ
A Csendes-óceán közepén már most egy Nagy-Britanniánál hétszer nagyobb műanyag-sziget úszik. Sok tudós szerint a műanyagfaló baktériumok jelenthetik a megoldást, de a szükséges génmódosítások veszélyesek is lehetnek.
JÖVŐ
Az autópiaci szakértő szerint az átlag magyar autóvásárlónak még 4-5 milliós kocsira sem futja, miközben az autóárak három év alatt gyakorlatilag duplázódtak. A villanyautók elterjedéséhez lejjebb kellene menniük az áraknak, de ennek egyelőre nincs sok jele.
JÖVŐ
Régóta keresik a tengervíz sótalanításának olcsó eszközét. A most bemutatott bőrönd nagyságú szerkezet a nap energiáját felhasználva, a természetet utánozza.
JÖVŐ
Korábban kezdődik, forróbb lesz és tovább tart a nyár, rövidül az ősz, eltűnik a téli hó - sorolja az éghajlatkutató a változásokat. Ahhoz, hogy kevésbé durvák legyenek a következmények, az életszínvonalból kellene feladni, de erre kevesen hajlandóak.
JÖVŐ
Egy norvég éghajlatkutató szerint annak ellenére van kevés esély arra, hogy csökkenjen a kibocsátás a tavalyihoz képest, hogy még két és fél hónap hátravan az évből.
JÖVŐ
A svéd klímaaktivista sok társával együtt egy olajipari fórum ellen tiltakozott a brit fővárosban.
JÖVŐ
Szeptemberben tette közzé a kormány a frissített Nemzeti Energia és Klímatervet. A civil szervezetek szerint ez már egy lépés a jó irányba, de például az épületállomány energiahatékony felújításával továbbra sem foglalkozik.
Népszerű
Ajánljuk