Szemétből több százezres napszemüveg? Lehetséges, és nem ez az egyetlen ilyen példa!
Soha az életben nem gondoltam volna, hogy a gasztro rovat írása közben egyszer majd egy napszemüvegről mesélek. Pedig az alap jelenleg a kávé, amit sokan minden reggel egy gombnyomással kivarázsolna a gépükből. És a kávé a gasztronómia szerves része, de azzal, hogy megittuk, nem ér véget a történet. Folytatódik, és folytatódhat egy sima kukában, vagy folytatódhat egy szelektív gyűjtőben.
Nyilván mindenki tisztában van azzal, hogy a nagy cégeknek kötelességük foglalkozni az újrahasznosítással. De hogy ezt a kötelességet ki hogyan tudja le, az már elég szép variabilitást mutat.
A Nespresso tavaly lett a szívem csücske, amikor az elhasznált kávékapszuláikból Victorinox bicskát gyártottak. Akkor meg voltam róla győződve, hogy ez a top. Hogy ennél stílusosabban nem születhet újra a háztartási szemét... aztán most még jobban megleptek.


Nem tudom, hogy mennyire ismert idehaza a Tipton márka. Ez a magyar cég olyan bakelitlemezből készült napszemüvegekkel mutatkozott be, amiből az Elton John - féle sztárok durvábban bevásároltak, mint mi magyarok. A minőség hibátlan, a kivitelezés laikus szemmel is izgalmas, és a világhírnév még nagyobb büszkeségre ad okot.
Na ez a Tipton most egy csodálatos projektnek hála, a Nespresso üres kapszuláiból gyártott limitált mennyiségben olyan napszemüvegeket, amik az újrahasznosítás miatt duplán figyelemreméltóak és érdekesek lettek.
Az szerintem egyértelmű, hogy mind a három forma és szín csinos, és szívesen hordaná bárki őket a Balaton körbebiciklizése, vagy a városban hesszelés közben, de ha ezen kívül is foglalkozunk a témával, akkor még örömtelibb dolgokra jöhetünk rá.


Az embereket rá kell venni arra, hogy szívesen tegyenek a környezetükért. Ha a kapszulákat könnyedén lehet leadni újrahasznosításra, és ha az utóéletükről nem csak annyit tudunk, hogy majd lesz belőlük valami új alumínium izé, akkor ez máris könnyebben megy.
Ha tudod, hogy a szemétből a legmenőbb szemüvegeket gyártják, ha tudod, hogy az adott cég szenvedélyes dolgozik azon, hogy a hulladékból alkosson valamit, akkor minden adott ahhoz, hogy a rendszer része akarj lenni.
Persze ezek a napszemüvegek nem landolnak most automatikusan a hátizsákunkban, de ha jól tudom, a törzsvásárlóknak azt is megsúgják, hogy ha nagyon szeretnének egyet, akkor hogyan juthatnak hozzá. Azt pedig nagyjából minden Nespressoval kapcsolatos cikkünkben kiemeltük már, hogy a törzsvásárlói közösségbe belépni nem csak menő dolog, de folyamatosan előnyökkel jár. Szóval hajrá!
A Nespresso további fenntarthatósági törekvéseiről az alábbi oldalakon található további információ:
www.nespresso.com/fenntarthatosag
www.nespresso.com/ujrahasznositas

És ha már szó esett erről a klassz szemüvegről, nézzünk még meg pár témába vágó terméket, amit beszerezni helyes döntés. Hiszen nem csukhatjuk be a szemünket, és nem fordíthatjuk el a fejünket. Mindannyiunk érdeke, hogy tudatosabban éljünk, hogy minél több figyelmet fordítsunk arra, hogy hogyan csökkentsük a földünkre háruló terheket. Az újrahasznosítás manapság már hálás téma, és a termékek, amik ennek a jegyében születnek egyre inkább szépségesek és trendik.
Mivel a téma óriási, én most a gasztrós érintettségem miatt csak kifejezetten a konyhánkhoz kapcsolódó okosságokból raktam össze egy klassz gyűjteményt.
Nézzétek csak, micsoda szépségeket vehettek, ha ti is tudatosabb vásárlók és fogyasztók szeretnétek lenni!
Újrahasznosított Üveg Lapos Tányér

Újrahasznosított és újrahasznosítható kulacs
A sok egyszer használatos műanyagpalack helyett legyen egy saját, csinos kulacsod!

Old Blue Bevásárló táska - farmer részekből, újrahasznosított farmerből

Cibi Újraszalvéta - Gyümölcsös
Csomagolhatsz bele szendvicset, és étkezéskor az asztalterítőd is lehet.

Biológiailag lebomló PLA-búzakorpa evőeszközök

Mosható hűtősapka - fólia helyett

Calamus üveg szívószál
A szívószál az egyik legfeleslegesebb hulladék. Ha ragaszkodsz a szürcsöléshez, vegyél üveget belőle!

+1 hír, ami talán a legmenőbb az összes közül
Nemrég bejelentést tett a világ legnépszerűbb üdítőital gyártója, a Coca-Cola. A több mint 200 országban jelen lévő óriásvállalat 2030-ig átáll a megújuló hulladékként újrafelhasználható műanyag palackokra.
