Versenyautó-építésben mérkőznek meg egymással egyetemista csapatok a Hungaroringen
Magyarországon több mint 10 éve van már Formula Student East nemzetközi konstrukciós mérnökverseny, ahol a kizárólag egyetemi hallgatókból álló csapatoknak együléses versenyautót kell építeni. 84 regisztrációs helyet nyitottak meg a Hungaroringre, 73 jutott be, ők mutathatják be a következő napokban, milyen járműveket képesek építeni.
Az Arrabona Racing Team az egyik magyar csapat az ötből, ők már egy évvel ezelőtt elkezdték a munkát. Solymosi László járműdinamikai részlegvezető elárulta, hogy egy úgynevezett cad-modell alapján kezdték el tervezni magát az autót szeptemberben, onnan egészen karácsonyig tervezési időszak van. Naponta hat órát szánnak arra, hogy összerakják az alapokat. Az ő autójukon 60 szakember dolgozott egyszerre.


„Karácsony után volt egy pici szünetünk és utána kezdődött az építési időszak. Nyáron jött a tesztidőszak, és folyamatosan lent voltunk egyetem mellett a műhelyben. Szerencsére az egyetem és a műhely közel van egymáshoz, így nem volt gond a tanulással” - tette hozzá.
Összesen ezer pontot lehet szerezni a versenyszámokon. Kun János, a Járműmérnökök Egyesületének PR-vezetője elárulta, hogy maga a megmérettetés két nagyon fontos részből tevődik össze.
„Vannak egyszer az úgynevezett statikus versenyszámaink, ahol prezentálniuk kell a hallgatóknak azt a tudást, amit belefektetnek az autó megépítésébe, itt üzleti, gyártási és mérnöki elméleti tudásukról is be kell számolniuk. A másik fele a versenynek a dinamikus versenyszámokról szól, itt az autók kapják a főszerepet. Ezeknek az autóknak működniük kell és be kell mutatniuk mit tudnak, akár egyenes gyorsulásban, akár keresztgyorsulásban.” - mondta el.

Palkovics László technológiai és ipari miniszter nem tudott személyesen részt venni az eseményen, de videóüzenetben köszöntötte a résztvevőket. A rendezvény fővédnökeként arról beszélt, hogy az autómobilitás jövőjével kapcsolatban hasonló döntések előtt áll a világ, mint 100 évvel ezelőtt, amikor az volt a kérdés, hogy az elektromos vagy a belsőégésű motoroké legyen a jövő, és a belsőégésű motorok győztek.

„Ami biztos látszik, hogy vannak olyan technológiák, amelyeket nem szabad elfelejtenünk, ilyen például a belső égésű motor, nekünk, Európában belső égésű motorfejlesztés és gyártás területén különleges képességeink vannak. Ezért aztán az Európai Unió környezetvédelmi tanácsa egy héttel ezelőtt úgy döntött, hogy adunk egy esélyt a belső égésű motornak, amennyiben az elkövetkezendő időszakban karbonsemleges üzemanyagokat, például szintetikus anyaggal, hidrogénnel vagy bioüzemanyaggal hajtjuk, akkor a belső égésű motor megmaradhat.” -hangsúlyozta.
A verseny augusztus 12-ig tart, minden kategóriában hirdetnek első három helyezettet. A megmérettetésre az autóipar legkülönbözőbb területeiről érkezett bíráló tag, a csapatok nagy része vagy együttműködési lehetőséget kap tőlük, vagy akár konkrét munkaajánlatot.