Ilyen, ha keresztezik a Teslát a kemping biciklivel - Mate Bike
Ahogy telnek ezek a bolond évek, egyre több elektromos kütyü lát napvilágot, és egyre több eszközünk válik motorizálttá. Az elektromos bicikli már nem egy mai találmány, de egészen eddig nem találkoztam annyira szórakoztató darabbal, sőt még nem is teszteltem olyan önfeledten semmit, mint a most hazánkba is megérkezett Mate Bike-ot.
A Mate Bike Koppenhágában született egy sikeres kickstarter kampány keretében a dán testvérpár, Christian Adel Michael és Julie Kronstrøm Carton keze által. Ez volt az egyik legsikeresebb kickstarter kampány egész Skandináviában az elmúlt években.
Ez utóbbi dolog miatt egyből az első biciklim ugrott be, ami egy metálzöld kemping volt, telenyomva NDK-s rádióadók matricáival, amik még mindig homályosak számomra, hogy hogyan kerültek rá.


Két változat létezik belőle, a Mate X, ami brutális méretű gumikkal a terepi szántásra készült, és a Mate City, ami a betont célozza meg. Én ez utóbbit vittem el, mert bár a combosabb X tényleg annyival is egyedibb konstrukció, hogy terepen nem igazán látunk elektromos bicajokat, de jelenleg a betonra volt kapacitásom.
A bringák váza masszív, oldalán egy Mate felirat agresszívan hirdeti magát és ránézésre besüppeszti a betont, de a látszat csal, a váz mindössze 3 kilogrammot nyom, bár mindennel együtt azért nem csapnám fel a hátizsákomba. Összeszerelt állapotban azonban könnyen hozzáférünk egy alsó fogantyúhoz, így kényelmesen cipelhető.

A bringa gyakorlatilag hibrid. Van rajta hajtássegítő funkció is 5 fokozattal, de teljesen elektromosan is hajtható.
A rásegítés szépen kíméli az akkut, és vagányul is néz ki amikor erőlködés nélkül, lassan tekerve száguldunk a kerékpár sávban, az utca embere meg vakarja a fejét, hogy miből lehet a vádlim.
Nyilván, ha kifogy a szufla sincs probléma, hiszen egy “fapados” bicikli még mindig van alattunk 7 sebességes Shimano váltóval, és kiváló hidraulikus fékkel felszerelve.

Azon kívül, hogy vonzza a tekinteteket, átvág a dugókon, 25km\h-s sebességével elhúz a rollerek mellett, sportélményt nyújt (khm lehet tekerni is), és még környezetbarát is. Baromi szórakoztató!
Az első tesztutam alatt mindössze hazáig terveztem hajtani, de egy pár óra elteltével azon kaptam magam, hogy a harmadik kört szelem a Margit-szigeten, és akik már harmadjára látnak, egyértelműen meg voltak bizonyosodva róla, hogy ez a srác kijött a szigetre flexelni a felpimpelt kempingjével.
Az ára nyilvánvalóan inkább a Tesla, mint a kemping felé húz, de a combos motor, a minőségi alkatrészek, és az életérzés kemény forintokba kerülnek.
A Mate City 769000 forintba, a Mate X 899000 forintba kerül most. A Szerb utca 17. szám alatt található bemutatóteremben akár ki is próbálhatjuk vásárlás előtt.