Az elődjénél is brutálisabb az Új Ford Mustang
A magyar vásárlók értenek az autóvételhez: 2015 óta kapható hazánkban a Mustang, azóta összesen 353 gépkocsi talált gazdára (ez egyébként a kategória első helyére repíti a kocsit), ebből 353 volt a nagyobbik, 5.0 literes motorral szerelt változat. Jó hír a vevők számára, hogy az új, azaz hatodik generációs Mustangban is elérhető ez az erőforrás, de hozzáteszem: továbbra is választható lesz a 2.3 literes Ecoboost is, ami alapvetően szintén egy kiváló opció. Legalábbis, ha nem vezettük előtte a nagyobbik motorral a gépet.
Az új Mustang vonalvezetése sokat finomodott az elődhöz képest, atletikusabb, sportosabb lett a négykerekű, de az agresszív tekintet, a széles szoknya megmaradt, így az autó megőrizte első pillantásra felismerhető karakterét, amely a kocsi bő 50 éves történetének egyfajta védjeggyé vált. A beépített légbeömlő nyílásoknak köszönhetően a motorháztető laposabb lett; ez, és az áttervezett hűtőrács céltudatosabb, vadabb hatást kelt, miközben az autó aerodinamikáját is javult. A fényszórók, a nappali menetfények, az irányjelzők és az ikonikus, hármas osztású hátsó lámpatestek immár LED technológiával működnek az európai kivitelekben, sőt a vásárlók LED ködfényszórót is rendelhetnek. A Mustang farrésze is mutatós, az új lökhárító és a diffúzor, valamint a V8-as változat négyszögletes kipufogóvégei hátulról is rendkívül vagány megjelenést kölcsönöznek az autónak. A kínálatban 3 új metálfényezés (kék, a narancs és a zöld) jelent meg, így már összesen 11 szín, illetve 4 különböző felni és 2 karosszériaváltozat: a Fastback és a vászontetős Convertible válaszható.




Látványosan változott a Mustang utastere is, sokkal minőségibb az összkép. Az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készülnek, és a középkonzolt is új, kézzel varrott, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi. A műszeregyüttes keretéhez négy új alumíniumfelület közül szemezgethetnek a vásárlók.
A középkonzol tetején a 8 colos SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer található, amin hangutasításokkal vagy a mobiltelefonokon megszokott mozdulatokkal vezérelhetjük az audiot, a navigációt és a klímaberendezést. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel.
Bármelyik Mustanghoz rendelhetünk Carbon Sport utastéri csomagot, amiben Alcantara ajtó- és ülésbetétek találhatók, valamint karbonszálas műszerfalbetét és váltógomb. A bőrkárpitozású, fűthető és hűthető ülések és a fűthető kormánykerék immár szintén mindegyik változat extralistáján szerepel. Konfigurálhatunk Recaro versenyüléseket is, ez persze kevésbé kényelmes hosszútávon, azonban jóval stabilabb oldaltartást biztosít.



Ez viszont nem árt, ha az 5.0 literes motort választjuk, mert amikor kedvünk támad úgy igazán autózni egyet, akkor nagy szükség van a biztos üléspozícióra, ugyanis brutális erővel tud közlekedni a 450 lóerős, 529 Nm maximális nyomatékú, V8-as gép, amely egyébként 4,3 másodperc alatt gyorsítja a kocsit 100 km/órás sebességre. Ez az erőforrás 6-fokozatú manuális, vagy az új fejlesztésű 10-fokozatú automatával kapható, mi utóbbival vezettük a Mustangot. A prezentáció során, de aztán menet közben is kissé soknak tűnt ennyi fokozat, ami olykor fura helyzeteket szült, nagy gázadásra tízesből hatosba, onnan hármasba váltott a sebességváltó, sport fokozatban közlekedve pedig kifejezetten durván gangolt vissza, olykor ott is keresve a megfelelő fokozatokat. A Ford egyébként erről azt mondta, hogy alapvetően az emissziós normák betartása miatt volt szükség erre a tengelykapcsolóra.
Nem próbáltuk, de elmondták, hogy a 6-fokozatú manuális sebességváltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiával egészítette ki, ami rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen.





A hazai sajtóbemutató során lehetőségünk volt a kisebbik, 2.3 literes EcoBoost motorral szerelt változatot is próbára tennünk, s a 290 lóerős és 440 Nm forgatónyomatékú erőforrás kifejezetten pozitív benyomást tett ránk, és normál országúti autózás során nem is lehetett észrevenni a két motorváltozat közötti különbséget. Mármint menetdinamika szempontjából. A hanghatás azonban nagyon hiányzott, az 5.0 literesből átülve elvész az az élmény, ami a Mustang vezetés igazi sava-borsát adja. Egy ilyen erős sportautó esetében fontos a kanyarstabilitás, amit új első lengéscsillapítókkal növelt a Ford, a hátsó futómű merevségét pedig egy keresztlengőkar-csatlakozás javítja, ami a kanyarokban mérsékeli a nem kívánatos kilengéseket, s ezzel csökkenti a karosszéria csavarodását. Extraként pedig akár MagneRide lengéscsillapítót is rendelhetünk, ami villámgyorsan alkalmazkodik az útviszonyok pillanatnyi változásaihoz.
Aktív kipufogó és a Jó Szomszéd üzemmód
Az új Aktív Szelepes Kipufogó technológia segítségével a vezetők immár a Mustang kipufogóhangjának erősségét is a hangulatukhoz vagy az autózás körülményeihez igazíthatják. Az innovatív Jó Szomszéd üzemmód az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy a Mustang ne zavarja a szomszédok pihenését, miközben tulajdonosa kora reggel bemelegíti a legendás 5,0 literes V8-as blokkot.
Menetközben egyébként az üzemmód állító segítségével szabályozhatjuk a menetdinamikát, ez befolyásolja az elektronikus stabilitásvezérlést, a gázpedál, az automata sebességváltó, a kormánymű és az Aktív Szelepes Kipufogó beállításait. Ehhez igazodva változik a 12 colos műszerfal is, a teljesen digitális kijelzőn üzemmódtól függően látjuk a legfontosabb információkat.
Az európai vásárlók számára az új Ford Mustangba számtalan vezetősegítő technológia rendelhető, kérhetünk például Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszert, ami mérsékli a frontális ütközések és a gyalogosgázolások súlyosságát, sőt bizonyos esetekben teljesen meg is előzi az ilyen baleseteket.
A Mustangban most először jelenik meg az Adaptív Sebességtartó Automatika és a Követési Távolságra Figyelmeztető rendszer, ami segít a vezetőnek, hogy megfelelő távolságot tartson a Mustang előtt haladó jármű mögött; illetve a Sávtartó Asszisztens, amely kiegészítő kormányzási nyomatékkal tereli vissza az autót a megfelelő forgalmi sávba. E kifinomult technológiák ahhoz is hozzájárulnak majd, hogy a Mustang még kedvezőbb besorolást kapjon az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán.
Az új Ford Mustang méltó elődeihez, s a tervek szerint az árai is hasonló lesz az ötödik generációhoz. Így várhatóan 12 millió körül ülhetünk majd be egy 2.3-as, és 15 millió forint körül vehetünk meg egy 5.0 literes változatot.