Óriási csomagtartójával hódíthat a Ford Focus kombi változata
A Vignale:



A kombinál is hat felszereltségi szint közül választhatunk, sorrendben a Technology, Business, Titanium, Active, az ST-Line és a Vignale áll rendelkezésünkre. Ahogy korábban említettem már, a két csúcsváltozat járt nálunk, az ST-Line és a Vignale teljesen eltérő karakter. Előbbi a sportos vonalat képviseli a márkánál, utóbbi pedig az elegánsat, amely a külső elemeken (az ST-Line-nál például nagyobbak a légterelők és az első légbeömlők, a Vignale selyemfényű alumínium díszítést kapott), s a belső kiegészítőkben is észrevehetőek. A beltérben is karakteresen elválnak a különböző felszereltségi szintek egymástól: a Vignale változat utasait finoman erezett fahatású betétek és prémium bőrkárpitok kényeztetik, az ST-Line modellekben karbonszál-hatású betétek és vörös öltésekkel díszített kárpitok teremtenek sportos hangulatot.




Az utastér előnyére változott méretében (elől és hátul is nőtt a helykínálat, a térdtávolság, a válltér és a belmagasság), a csomagtér alapesetben 608 literes, az üléseket lehajtva 1653 literesre bővíthető. Az elődhöz hasonlítva sokkal jobb az anyaghasználat, és letisztultabb az összkép: a harmadik generációnál elveszett az ember a kapcsoló-rengetegben, most viszont csak a klíma és az audiórendszer gombjai maradtak meg. A többi kapcsoló a középkonzol tetején található, érintőképernyős navigációba költözött, amelyhez természetesen Apple CarPlay vagy Android Auto segítségével egy mozdulattal kapcsolhatjuk telefonunkat.
Hiányosság, és a kombinál is feltűnik, hogy a kilométeróra egyáltalán nem változott, a konzervatív, analóg megoldás már a VII-es Golftól is elmaradt, nemhogy a hamarosan érkező VIII-tól, amelyhez már digitális is óra is rendelhető lesz. A Fordnál erre nincs lehetőség. Van azonban már Head-up display, amely ami a vezető látóterébe, a szélvédő elé vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, a rendszer azért különleges, mert még polár szemüvegben is láthatjuk az kiírt adatokat.

A kínálatban 3 benzinmotor és 4 dízel található, 95-150 lóerős tartományban. A legkisebb, 95 lóerős dízel kivételével mindegyik erőforráshoz rendelhetünk 8-fokozatú automatát, alapesetben a 6-fokozatú kéziváltó jár. Az ST-Line felszereltségű Focusban az 1.5-ös, 150 lóerős benzinest, a Vignale-ban a 2.0 literes, 150 lóerős dízelt vezethettük, mindkét esetben a 8-fokozatú automatával. Vezetési élmény szempontjából a dízel tett jobb benyomást ránk, nyomatékosabb volt, és kezelhetőbben viselkedett, ráadásul a váltó is nagyobb összhangban volt vele. De persze a benzines sem volt rossz, de nyersebb hatást keltett.



Az új Ford Focus belépő modellje 6,1 millióról indul ötajtós és limuzin kivitelben, a kombiért 185 ezerrel kell többet kifizetnünk. Az 150 lovas, 1.5-ös ST-Line 7,8 millióról, a 2.0 literes, dízel Vignale pedig 9,7 millióról indul. A modellel számos új vezetéstechnikai berendezés érkezett a kínálatba, ilyen például az aktív fékezés, valamint a gyalogos- és kerékpáros-felismerő rendszerrel felszerelt ütközésmegelőző, melyeknek köszönhetően a jármű nemcsak arra képes, hogy időben figyelmeztesse a sofőrt a közelgő veszélyre, hanem automatikusan működésbe hozza a fékeket, ha a vezető nem reagál időben. De említhetnénk még az adaptív tempomatot is, amely táblafelismerő rendszerének köszönhetően automatikusan alkalmazkodik a megengedett sebességhez. Ez néha tud váratlan fékezéseket szülni a városban, de országúton hasznos lehet.