Ismét vagány autót alkotott a Citroën
A Citroën évek óta látványosan törekszik arra, hogy az egyedi megjelenést kedvelő autóvásárlók igényeit szolgálja ki. Persze túlzás lenne állítani, hogy kizárólag izgalmas modellek sorakoznának a kínálatban, a C-Elysee vagy a Berlingo inkább a konzervatív irányt képviselik. Mindenesetre évről évre előáll a Citroën egy-egy olyan géppel, ami messze kilóg a sorból külső, belső tulajdonságaival egyaránt. Ilyen a nálunk járt Citroën C3 Aircross is, amely értelemszerűen a C3-as alsó-középkategóriás modell SUV változata.
A C3 Aircross igazán pezsdítően hat a hazai szabadidő-autós kínálatban, a C3-hoz hasonlóan ezt a modellt is modern, merész és szabadon személyre szabható autónak tervezték a Citroën mérnökei. A vásárlók előtt rendkívül sok lehetőség adott a kocsi konfigurálása során, a külső esetében például 8 karosszéria, 4 tetőszín és 4 színcsomag választható.



Az új C3 Aircross elején a két szinten elrendezett jellegzetes Citroën-fényforrások köszönnek vissza, melyek kifejezőbbé teszik a jármű orr-részét, és a márka legújabb modelljeire jellemző világítótestekkel szolgálnak. A felső sorban a LED-es nappali menetjelző lámpákat az autó teljes szélességében dupla krómléc köti össze a márkajellel.
Az egyszerre kompakt és magas külső (4,15 m hosszú, 1,76 m széles, 1,64 m magas) szép arányokat mutat, békés autó képét adja a kocsi. A nagy átmérőjű kerekein magabiztosan ülő C3 Aircross hasmagassága 20 mm-rel nagyobb, mint az új C3-é, ami azért előnyös, mert magasabb a beszállási pontja az autónak.
Természetesen a beltér is alakítható: az új C3 Aircrossban ötféle belső hangulat közül lehet választani. Az utastér stílusa a divat és a lakberendezés világából merít ihletet. Letisztult vonalak, biztonságérzetet keltő formavilág, igényes kidolgozás és különböző textúrájú anyagok jellemzik. A szériaváltozatot letisztult, visszafogott dizájn jellemzi, de igazán extravagáns lehetőségek is rendelkezésre állnak.


Az ötletes felépítésnek köszönhetően az új C3 Aircross a mindennapi használat során könnyen kezelhető, az utasokat kényelmes ülések, a mérethez képes tágas lábtér és fejtér várja. Az üléspadok csúsztathatóak, a rakodófelület ezáltal akár 2,4 méter hosszú is lehet, a csomagtartó 410-520 literes, beállítástól függően. Emellett C3 Aircross ötletes tárolóhelyeket kínál és számos vezetéssegítő funkcióval, illetve hasznos technológiai megoldással van felszerelve.
Az új C3 Aircross kínálatában számos motorvariáció akad, köztük az új generációs, háromhengeres benzinesek (68, 82, 110 LE) és a BlueHDi dízelek (75, 100 LE). Tesztautónkban az 1.2-es, 110 lóerős benzines dolgozott, amely 205 Nm-es maximális nyomatékát már alacsony fordulaton hozza, így nem kell szétpörgetnünk a motort a tempós autózáshoz. A százas sprint még így 11,2 másodpercet vesz igénybe, tehát azért sportautós elvárásaink ne legyen ezzel az erőforrással szemben. Már csak azért sem, mert a hozzá kapcsolódó, 6-fokozatú automataváltó kissé lassan gondolkodik, nem igazán kedveli a dinamizmust. A tesztautónk Grip Controllal szerelt változat volt, ez a funkció hivatott biztosítani aaz útviszonyoktól és az útburkolat fajtájától független, biztonságos haladást. Az automatikus működésű Standard üzemmód mellett a Homok, Terep, Havas út és ESP OFF üzemmódok választhatók. A Grip Control® rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, amikor lejtőn lefelé halad.
A C3 Aircross 2,99 millióról indul, a tesztautó a sok extrának köszönhetően 7,3 milliólt kóstált.
Adatok
Hengerűrtartalom: 1199 cm3
Teljesítmény: 81 LE (110 kW)/5500
Nyomaték: 205 Nm/1750
Széndioxid kibocsátás: 120 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,2 s
Végsebesség: 186 km/h
Tesztfogyasztás: 8,3 l/100 km
Modell alapára: 2.990.000 Ft