Mi történt Ayrton Sennával?
1994-ben tragikus körülmények közt elhunyt Ayrton Senna, háromszoros világbajnok Forma-1-es pilóta. Május 1-jén a san marinoi futamon a Tamburello-kanyart Senna nem tudta bevenni és egyenesen a falnak ütközött. A sárga sisak a fején félrebillent, majd soha Senna többé nem mozdult.
Ha nincs ez a szörnyű baleset, ma Senna 54. születésnapját ünnepelné.
A baleset egyébként szörnyű balszerencse következménye volt, hiszen Senna halálát nem az ütközés, hanem a jobb szemébe fúródó, kerekestül leszakadt felfüggesztés-rúd okozta, megtalálva azt a néhány milliméteres gumírozott helyet, ami a sisak és a rostély között van. Senna autójának alváza hozzáért az egyenetlen aszfalthoz, ami megdobta az autót, a leszorítóerő eltűnt, és Senna már nem tudta lefékezni versenygépét a betonfal előtti homokágyban.
A baleset az autóra erősített kamerájából:
Az autó fekete doboza megmutatta, hogy a kormányoszlop nem tört el, csak az ütközés után. A fekete doboz szerint Senna tövig nyomta a fékeket, amiért az drasztikusan lelassult, de Ayrton Senna nekicsapódott a betonfalnak. A jobb első kerék az ütközés következtében leszakadt, és beszorult az autó és fal közé. A kerék kirepült és fejbetalálta Sennát.
A Google mai doodle-ja is a versenyzőre emlékszik

Ayrton Senna da Silva háromszoros Formula–1-es világbajnok brazil autóversenyző. Senna gokarttal kezdte versenyzői pályafutását, majd 1983-ban megnyerte a brit Formula–3-as bajnokságot. A következő évben a Toleman csapattal debütált a Formula–1-ben, de 1985-ben a Lotus csapathoz szerződött, ahol három év alatt hat futamgyőzelmet szerzett.

1988-ban a korszak egyik legjobb versenyzőjének, Alain Prostnak lett a csapattársa a McLarennél, Senna pedig hosszú és heves küzdelem árán megnyerte a világbajnokságot, amely eredményt 1990-ben és 1991-ben sikerült megismételnie. A McLarennél töltött további két évben, annak ellenére, hogy rosszabb autót vezetett, Senna futamokat nyert, és bár 1993-ban az egyéni világbajnokság esélyese volt, de végül másodikként végzett Prost mögött. Az 1994-es évadra az akkori domináns Williamshez igazolt át, de a szezon harmadik futamán, a San Marinó-i nagydíjon halálos balesetet szenvedett.

Szabadidejében szeretett repülőgépmodellezni

Az emlékére állított szobor a Donington Parkban

Emlékplakett a halálát okozó pálya mellett
Ismert volt az időmérő edzéseken nyújtott kiemelkedő teljesítményeiről, hiszen 162 futama során 65 pole-pozíciót szerzett. Edzéselsőségeinek rekordját csak Michael Schumacher tudta megdönteni tizenkét évvel később, a 2006-os San Marinó-i nagydíjon. Senna hat győzelmet aratott Monte Carlóban, de a mai napig rekordnak számít az e pályán szerzett 1989 és 1993 közötti egymás utáni öt futamgyőzelme is. 2000-ben ünnepélyes keretek között bekerült a Nemzetközi Motorsportok Hírességeinek Csarnokába. Általános nézet szerint ő volt minden idők egyik legnagyobb Formula–1-es versenyzője,több millió embernek volt példaképe. Elszántságával sok versenyen kitűnt a mezőnyből.
forrás: Wikipédia