Ilyen volt az élet a Titanic testvérhajóján: sosem látott képek kerültek elő a Britannic fedélzetéről
Egyszerre kezdték meg a Britannic építését 1911-ben Belfastban a White Star hajózási társaság megrendelésére a Titanickal és az Olympickal. Ugyanúgy luxushajónak szánták, mint a másik kettőt, de a Titanic tragédiája miatt átalakították, hogy biztonságosabb legyen. Mellesleg
máig tartják magukat azok az elméletek, hogy 1912. áprilisában nem is a Titanic süllyedt el, hanem az Olympic, mert ez utóbbit előző évben baleset érte, és a biztosítók nem fizettek. Ezért a White Starnál némi javítás után átfestették és Titanic néven az Olympicot adták el, eleve számítva a balesetre, amely után a cég megkapta a pénzét.
A Britannicot 1914-ben, nem sokkal vízre bocsátása után az I. világháború kitörése miatt a brit haditengerészet foglalta le, hogy kórházhajónak alakítsák át. Hatszor tette meg az utat Görögország és a nagy angliai kikötők, Southampton és Liverpool között több ezer sebesült brit katonával, először 1915. decemberében – azokban a hetekben szenvedtek katasztrofális vereséget a brit-ausztrál erők Gallipolinál - mígnem 1916. november 21-én reggel 8 órakor aknára futott Limnosz közelében, és 55 perc alatt elmerült az Égei-tengerben. Ez volt a legnagyobb hajó, amely tönkrement az I. világháború során.
A Britannic végzete két órával gyorsabban teljesedett be, mint a Titanicé, a legénységének, a sebesülteknek, az orvosoknak és nővéreknek azonban több szerencséjük volt. A közelében lévő bárkák a süllyedő hajó segítségére siettek, és 1030 embert sikerült kimenteniük. Mindössze harmincan lelték halálukat a hullámokban.

Most könyv jelent meg a hajó életéről Simon Mills eddig sosem látott fotóival The Unseen Britannic: The Ship in Rare címmel, amelyet a Daily Mail mutatott be.
Alfred Bartlett kapitány nagyobb sebességre kapcsolta a hajót abban a reményben, hogy hátha még ki tud kötni, de miután rájött, hogy lehetetlen, megparancsolta mindenkinek a hajó elhagyását. Nem ő, hanem Holmes Breslford matróz állítja, hogy ő volt az utolsó ember a hajón, mielőtt az elsüllyedt.
A katasztrófa egyik túlélője a 26 éves Sheila Macbeth ápolónő volt, akinek naplóját az edinburghi egyetem könyvtára őrzi. Aznap reggel éppen csak két kanállal tudott enni reggeli zabkásájából, amikor óriási robbanás rázta meg az egész hajót.
„Természetesen rögtön tudtuk, hogy mi történt. Gyakran gondoltunk a torpedókra, így nem ért bennünket váratlanul. Amikor megszólalt a sziréna, azonnal kirohantam a kabinomból és megkapaszkodtam a hajó oldalában. A mentőcsónakkal igyekeztünk minél távolabb jutni a süllyedő hajótól, és a sebesültekkel foglalkoztunk, akiket a vízből húztunk ki”
- írta a nővér.

A Britannic roncsát Jacques Cousteau, a világhírű óceánkutató fedezte fel 1975-ben. A hajó, ellentétben ikertestvérével, egyben maradt, jobb oldalra dőlve nyugszik mintegy 140 méterrel a tenger alatt. A görög kormány, amely szigorúan szabályozza a tenger alatti roncsok látogatását, az idén februárban engedélyezte nagyobb létszámú búvárturista útját a Britannichoz.