KULT
A Rovatból

Pápai Jocit kevés dolog érdekli az életben, de az nagyon - megnéztük az X-Faktor második élő adását

Már csak egy mentor mondhatja el, hogy nem esett ki versenyzője, Majka és Laci között egyre mérgesebb viták törnek ki, Valkusz Milán szemében pedig a magyarság legfőbb szimbóluma a gulyásleves.


A második élő adás nem hozott akkora fordulatokat, mint az első. Múlt héten Tóth Andinak és Majkának is két-két versenyzője búcsúzott, aminek egyetlen pozitívuma, hogy Zilincki Nóra már most az X-Faktor legjobb női hangja. (Persze ha így nézzük az Éber Kóma már úgy érkezett az Élő Show-ba, hogy ők a legjobb csapat.)

A műsor mindjárt drámával indult: Pápai Joci négy hölgy társaságában sétált be, míg Miller Dávid egyedül. Joci így kommentálta:

„Tudja az RTL, hogy nyolcéves korom óta négy nővel járok mindenhová!”

Kezdem úgy érezni, hogy Jocit kevés dolog érdekli ezen a földön, de az nagyon.

Apropó Joci, Gáspár Laci elárulta, hogy a műsorvezető 39 fokos lázzal csinálta végig az első élő show-t. Ha így volt, ez okozhatta azokat a bakikat, amiket én is felróttam neki. Derék dolog betegen dolgozni, reméljük, hogy nem dőlt ki utána a fél stáb Coviddal.

Az epizódot egyébként leginkább Majka és Laci csörtéi határozták. A vita lényege, hogy mindenki magát tartja objektívnek, és ha a másik fél véleménye eltér az övétől, a mögött csakis valamiféle fondor taktikázás állhat. Ami kicsiben remekül modellezi az országot uraló közbeszéd minőségét.

Az első fellépő Steve Major volt, akinek a kisfilmje felért egy országimázzsal, Milán ugyanis elhatározta, hogy megmutatja neki kicsit Magyarországot, és erre nyilván a legjobb módszer elmenni gulyáslevest enni. A karikás ostort hiányoltam, de így is szép volt.

Steve felé az volt a kérés a múlt héten, hogy ne olyan dalokat énekeljen, amiket a haknijain szokott, hozzon valamit, amit még sosem énekelt el. Amit persze senki nem tud ellenőrizni, el kell hinni becsszóra. Ha igazán bevállalósak lettek volna, magyar dalt választanak. Ha gond a nyelv, akkor is vannak olyan magyar dalok, amiknek van angol szövege – az LGT például két angol nyelvű lemezt is kiadott, vagy ott a Scorpionstól a White Dove, leánykori nevén Gyöngyhajú lány.

Ehelyett a Kiss I Was Made For Loving You számának Yungblud féle feldolgozására esett a választás. Nem volt rossz, a mentorok abban egyetértettek, hogy Steve-nek szuper hangja van. Amiben vita támadt, hogy a társaság egyik fele nem érezte hitelesnek, szerintük Steve inkább szerepet játszik, nem jön át a saját személyisége. Ezzel együtt mindenki úgy gondolta, hogy megérdemli a széket.

Az előző adással ellentétben itt már csak három szék volt, ami azt jelentette, hogy a megmaradt nyolc versenyzőből három juthatott tovább biztosan, további három a közönség szavazatai alapján, és ketten estek ki.

Szabó Bence ezúttal másodikként lépett színpadra, ami azért izgalmas, mert lehetett rá számítani, hogy ha le is ül, valószínűleg lesznek még cserék, tehát most kiderül, a közönség mennyire szereti.

Gáspár Laci úgy érezte, Szabó Bencének muszáj elénekelnie a Halleluját, amit a magam részéről erősen vitatok. Félreértés ne essék, a Halleluja a popirodalom egyik legcsodálatosabb alkotása. Leonard Cohen egyébként is azon dalnokok egyike, akiknek a világirodalom legnagyobb költői mellett van a helye az irodalmi panteonban. Ha Bob Dylan irodalmi Nobel-díjat kaphatott, Cohennek is bőven kijárt volna.

Viszont mind a mai napig számomra Cohen az egyetlen, aki igazán hitelesen adta elő ezt a dalt. Mindenki más egy szépen előadható lassú dalt lát benne, amivel lehet virtuskodni, és túlcsordulhatnak benne az érzelmek.

Azért lássuk be, a Halleluját nem Cohen, hanem Alexandra Burke, a brit X-Factor 2008-as győztese tette igazán népszerűvé. Hatását jól mutatja, hogy azóta szinte nincs olyan zenei tehetségkutató, ahol valaki ne próbálkozna meg vele. A magyar X-Faktor első évadában, 2010-ben emlékezetes volt a válogatókban az a blokk, ahol a ravasz műsorkészítők összeszerkesztettek egymás után mindenkit, aki ezzel a dallal érkezett.

Egymás után jöttek a borzasztónál borzasztóbb, vonyítós produkciók, az akkor mentorcsapat már úgy volt vele, ha még egyszer meg kell hallgatniuk a Halleluját, Dunának mennek. És akkor jött Takács Nikolas, és leénekelte a csillagokat.

Egy időben kezdett már kikopni, de a Pentatnoix feldolgozásának hatására megint divatba jött. Néha úgy érzem, egyedül vagyok, akit nem nyűgöz le ez a változat. Bár tisztában vagyok vele, milyen nehéz így elénekelni, tökéletes harmóniában, de ez technikai kérdés, nem esztétikai. És persze, szépen éneklik, de

azt az életszerű piszkosságot ők sem teszik bele, amitől Cohen eredeti verziója „szimpla” szép dalból műalkotássá válik.

Ez persze mit sem von le Bence érdemeiből, nyilvánvaló volt, hogy csodaszépen fogja énekelni. De kicsit egyet kell értsek Majkával, aki most már várná, hogy Bence gyors dalokat énekeljen és megmozduljon a színpadon, megmutassa a személyisége csibészesebb oldalát. Természetesen ezzel együtt nem volt kérdés, hogy Bence széket érdemel.

Az Éber kómánál legutóbb Gáspár Laci (és én is) nehezményezte, hogy a refrént vokállal támasztották meg, de a zenekar szerint egyszerűen van olyan, hogy Éber kóma hangzás, ezért ők továbbra is a saját fejük és Majka instrukciói szerint dolgoznak.

Ezzel együtt most nem volt vokál, nekem jobban is tetszett a produkció. Tóth Andi egyenesen zseniálisnak tartotta.

Valkusz Milán legszívesebben pogózott volna, amibe Laci rögtön belekötött, szerinte pogó a punkban van.

Mondjuk bizonyos alkohol mennyiség után bármire lehet pogózni, akár a Süsüre is.

Minden esetre négy igennel leülhettek a srácok.

Nóra következett, aki a Wellcome to the Jungle-t énekelte. Megint nagyon energikus produkciót láttunk tőle. A versenyben lévő versenyzők közül talán az ő stílusa áll hozzám a legközelebb, nagyon jók az energiái. Ám ha bizonyos énekeseknél szóvá teszik, hogy mindig lassú dalt hoznak, nála fordított a helyzet érdekes lenne látni Nóra lírai oldalát is.

Tóth Andi egyenesen azt mondta, hogy ő nem énekelt ilyen jól 17 évesen. Bár Milán, Laci és Majka minimális kritikát is mondott, mindegyik mentor le akarta ültetni Nórát. Miután minden hely foglalt volt, ez azt jelentette, hogy valakinek fel kellett állni. A nézők szavazati alapján Steve Major került a veszélyzónába.

Következett Henn (Kovács A. Máté ritmikus segítségével), akiben mindenképp értékelem, hogy a korábbiakhoz képest más hangulatú dalt hozott a repertoárjából.

Kifejezetten tetszett, viszont a líraibb hangvétel nyilvánvalóvá tette, hogy Henn messze nem olyan jó énekes, mint a többiek.

A mentorok is ez utóbbit hangsúlyozták ki, és mivel úgy gondolták, a székeken mindenki jobb, Milán kivételével senki nem szavazott igennel.

Henn produkcióját baki árnyékolta be: a tévében nem hallatszott a gitárkíséret. Miller Dávid hangsúlyozta, hogy a stúdióban minden tökéletesen hallatszott, ezért a mentorok döntését nem befolyásolta a dolog, de a korrektség és a tévénézők kedvéért Henn megismételhette a produkcióját, immár jó hangosítással.

Úgy tűnt, Gáspár Laci egyik versenyzőjével sem akart kockáztatni, Sárközi Roland is a megszokott úton haladt tovább. A múlt heti My Way után most George Benson Nothing’s Gonna Change My Love For You-ja következett. Bár a produkció után a közönség egy emberként skandálta, hogy „szék, szék, szék”, a valóság az, hogy Roland mostani teljesítménye elmaradt a korábbiaktól. Az egy dolog, hogy becsúsztak hibák, de az egész nagyon enerváltra sikerült. Andi egyenesen lötyinek, unalmasnak nevezte. Majka is kritizálta, szerintem nemmel is szavazott volna, de megint alaposan összeveszett Gáspár Lacival arról, hogy mennyire jó vagy nem jó állandóan lassú dalokat énekelni, és a végén mérgében mégis megadta a széket, ezért Roli leülhetett. Így Nóra számára megismétlődött az előző heti forgatókönyv, át kellett adnia a helyét.

Következett Fehér Krisztián, aki múltkor magához képest gyengébb volt. Milán ennek ellenére azt gondolta, a mentortársai csakis taktikából szólhatták le (mi másért).

Krisztián ezúttal líraibb oldalát mutatta meg, és a testvérével való hullámzó kapcsolatát foglalta dalba, és jól tette. Függetlenül attól, kinek mennyire jön be ez a műfaj, Krisztián egyértelműen nagyon jó dalszerző, és a saját dalait elég jól elő is adja, a hiányosságai munkával javíthatóak.

Már eleve nagyon szimpatikus, hogy a testvérség témájáról írt dalt, a popdalokban az emberi kapcsolatok közül a csajozáson túl maximum a szülő-gyerek kapcsolat szokott megjelenni.

Az vitathatatlan, hogy Krisztián az egyik legnagyobb egyéniség az évadban.

Majka, bár szereti Krisztiánt, úgy gondolta, senkit nem állítana fel érte, a közönségre bízta volna a döntést, ezért nemet mondott. De három igennel mégis leülhetett Roland helyére.

Az adás végére Majka és Gáspár Laci odáig jutott, hogy már felkonferálás közben is veszekedtek. Toldi Sanyin kaptak össze. Sanyi vitathatatlanul tehetséges énekes, de mindig hagy bennem hiányérzetet.

Milán úgy fogalmazott: „Talán túl nagy falat voltál már önmagadnak.” Andi „több lelket” szeretett volna hallani. Majka és Andi nemmel szavazott, így Sándor nem ülhetett le.

A három biztos továbbjutó így tehát Szabó Bence lett – akit ezek szerint a nézők is kedvelnek, hisz nem kellett felállnia –, az Éber Kóma és Fehér Krisztián.

Következett a közönség szavazatinak kiértékelése. Zilincki Nóra fellélegezhetett, most is megmenekült. Viszont az elgondolkoztató a jövőre nézve, hogy a széket nem tudja megtartani. Rajta kívül Sanyi és Roland menekült meg.

Steve Major és Henn számára véget ért a verseny, ami azt jelenti, hogy Milán is csatlakozott az egyversenyzős mentorok táborához, Laci csapata viszont még mindig hiánytalan.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Szűcs Márta
A Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes 72 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. április 24.



Elhunyt Szűcs Márta Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes, a Magyar Köztársaság Arany Érdemkereszt kitüntetettje – írja a Papgeno.

Szűcs Márta 1952. szeptember 7-én született. 1981-ben diplomázott a Zeneakadémián Révhegyi Olga növendékeként. Közvetlenül diplomaszerzése után a Magyar Állami Operaházhoz szerződött. Giuseppe Verdi Rigolettójának Gilda szerepével debütált.

1983-ban a Brüsszeli Belcanto Énekversenyen a legjobb női alakítás díját nyerte Donizetti Lammermoori Luciájával. 1984-ben Edinburgh-ban, Glasgowban, Liverpoolban és Newcastle-ben Gilda szerepét énekelte nagy sikerrel.

Szűcs Márta olyan világsztárokkal énekelt együtt, mint Renato Bruson, Piero Cappuccilli, Sherill Milnes, Jevgenyij Nyesztyerenko, Jennifer Larmoore vagy Peter Dvorsky.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Komoly bakival ért véget a Hunyadi sorozat záróepzódja
Nem valószínű, hogy a tévedés utólag elhomályosítaná a rendkívül népszerű széria sikerét, mindenesetre egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni.


Elképesztő sikere volt a Hunyadi sorozatnak, amibe tényleg apait-anyait beleadtak a készítők: mind látványvilágában, mind történetmesélésében, mind a színészek játékában új korszakot hozott a magyar mozgóképkészítés világába.

A hírekbe sokszor a fülledt erotika miatt bekerülő sorozat utolsó részének utolsó perceibe ugyanakkor egy komoly baki csúszott be, amit egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni – vette észre az ATV.hu.

A mű természetesen szabadon kezeli a történelmi eseményeket, de azért arra igyekeztek vigyázni a készítők, hogy tárgyi tévedések ne rontsanak az élvezeti élményen. Az utolsó rész utolsó perceiben azonban a záró feliratban azt lehet olvasni, hogy az V. László után a következő magyar királyt, Hunyadi Mátyást „a Duna jegén koronázták meg”.

Azon túl, hogy a Duna jegén történt eseményeket a történészek ma már egységesen cáfolni szokták,

azt soha senki nem is állította, hogy maga a koronázás is Duna jegén történt volna – a legenda szerint csak Mátyás királlyá választása történt ott.

Történelmi tény, hogy Hunyadi János fiát csak évekkel később, 1464. március 29-én koronázták meg, ráadásul a Dunától jócskán messze, Székesfehérváron.

A sorozat népszerűségének azonban ez a tévedés valószínűleg mit sem fog ártani: a Hunyadi – A Holló felemelkedése húsvétvasárnaptól ráadásul már a Netflixen is elérhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A Bűnösök dögös, fülledt, bizsergető, véres, brutális, elképesztő – A Creed és a Fekete Párduc rendezőjének új zenés horrorja az év kiemelkedő mozis élménye
Képzeljük el az Alkonyattól pirkadatigot az 1930-as évek amerikai délvidékén fekete blueszenével és ír vámpírokkal! Vérbő 137 perc következik.


Csoda, hogy behozták a magyar mozikba a Bűnösöket. Persze nem azért, mert a főszereplő Michael B. Jordan vagy a rendező Ryan Coogler ne lennének itthon is ismertek. Hiszen egyrészt ők ketten együtt szinte elválaszthatatlanok, mivel közösen forgatták A megállót (2013), a Creed: Apollo fiát (2015) és a Marvel-féle Fekete Párducot (2018), másrészt Jordant még olyan további darabokban is megkedvelhettük, mint az Aranytartalék (2001), a Drót (2002-es epizódok), Az erő krónikája (2012), a Csajkeverők (2014), A Fantasztikus Négyes (2015), A kegyelem ára (2019), a Bűntudat nélkül (2021) és persze a további Creed-filmek (2018, 2023), amelyek közül a harmadikat ő is rendezte.

Szóval velük akár a magyar mozikba is be lehet csalogatni a nézőket.

Sokkal inkább azért volt merész vállalás a hazai forgalmazás, mivel a témára nem igazán tud rezonálni egy átlag hazai moziba járó: 1930-as évek, amerikai délvidék, fekete közösség, blueszene… Soroljuk még? A felszínen, pontosabban a Bűnösök első felében ezt kapjuk, bár már ez sem piskóta.

Egy Chicagóban gengszterkedő ikerpár, Smoke (Michael B. Jordan) és Stack (Michael B. Jordan) térnek haza pénzzel kitömve gyapotültetvényes szülővároskájukba a sztori elején azzal a céllal, hogy a helyi, használaton kívüli malomból egy szórakozóhelyet rittyentsenek a város fekete közössége számára: exkluzív piák és kaják, nem utolsósorban pedig a legjobb zenészek asszisztálásával. A talpalávalóról többek között a helyi veterán muzsikus, Delta Slim (Delroy Lindo) gondoskodik, valamint az ikrek unokaöccse, a már fiatalon is profi gitáros-énekes Sammie. (az énekes-dalszerző Miles Caton filmes debütálása), történetünk kvázi főhőse. A sztori első felében Smoke és Stack ezt a nyitóbulit próbálják összehozni, annak minden részletére kitérve, miközben a városbeli múltjukkal és annak szereplőivel, traumáival is szembe kell nézniük újra.

Majd hirtelen kapunk egy több, mint éles váltást. Valami természetfeletti erő üti fel ugyanis a fejét, pontosabban egy vámpír egy fiatal fehér fickó, Remmick (Jack O’Connell) testében, aki szeretné meghívatni magát az ikrek bulijába egy vérgőzös este reményében…

Igen, ha ez ismerősen hangzik, az nem véletlen, a Bűnösök dramaturgiája ugyanis erősen megidézi az 1996-os Alkonyattól pirkadatigot, ám míg Robert Rodriguez menő filmje a puszta szórakoztatás jegyében fogant, addig a Bűnösökbe Coogler nem kevés tematikát sűrített bele. Természetesen benne van a rasszizmus kérdése, a Jim Crow-féle szegregációs törvények, ugyanakkor a zene és az „ördög” kapcsolata is igen hangsúlyos.

Klasszikus toposzok bukkannak itt fel, miszerint az igazán tehetséges zenészek, előadók azért lettek ennyire kiemelkedők, mert eladták a lelküket a vén patásnak? Egyáltalán a blueszene (és bármilyen új, az előző generáció számára furcsa/értékelhetetlen/meg nem értett muzsika) az ördögtől való? Hogy annak hívására az emberek, kiszakadva a valóságból, áhítatban adják át magukat buja vágyaiknak, mint a tánc, a szex, az alkohol és a drogok?

E világi és túlvilági ösztönök, kultúrák (a vámpírok által megtestesített ír bevándorlók), rasszok, sőt idősíkok összeütközése, van itt minden. Mindezt pedig egészen parádés jelenetek kíséretében kapjuk az arcunkba. Az egyikben például tanúi lehetünk annak, ahogy a bulin a múlt, a jelen (’30-as évek) és a jövő zenei stílusai keverednek, s mindhárom kor képviselői egyszerre és együtt ropják egy nagyszabású, közös, időkön átívelő partin az épphogy nem kakofóniába hajló egyvelegben, hiszen a zene egy univerzális, közös nyelv, amely összeköt embereket, időket, helyszíneket. De említhetjük még azt a szcénát is, amikor a bejutásukra váró, s emiatt kint rostokoló vámpírhorda a saját maga által előadott ütős ír népzenére ropja – ilyet sem látni gyakran mozgóképen. Minderre jön rá pedig az utolsó, hosszabb felvonásban a kemény hentelés, nem árulunk el azzal ugyanis nagy titkot, hogy a vérszívók természetesen beszabadulnak a buliba…

A Bűnösök egy furcsa, a tetten érhető inspirációi ellenére mégis mással össze nem hasonlítható műfaji egyveleg, egy amolyan zenés horror-gengszter-dráma, ami egyszerre nagyon dögös, izzasztóan fülledt, kifejezetten brutális és kegyetlen, ugyanakkor sokatmondó, színes és megható is.

A csúcshatás eléréseben pedig óriási szerepe van az operatőr Autumn Durald Arkapaw (Loki, Fekete Párduc 2, Az utolsó táncosnő) csodálatos képeinek s legfőképp a kétszeres Oscar-díjas zeneszerző, Coogler állandó munkatársa, Ludwig Göransson elképesztő aláfestésének, amely a film teljes, 137 perces játékideje alatt egy lüktető, bizsergető, az alantas öszöntökre és az értelemre egyaránt ható csodás műfajmixszel ajándékozzák meg a nézőket. Az év egyik legkiemelkedőbb mozgóképe lesz, érdemes hát alkut kötni az ördöggel egy mozijegy erejéig.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fekete öves taekwondós, az anyjának köszönheti a karrierjét, és a Föld 100 legnagyobb hatású embere közé sorolták – 35 érdekesség a 35 éves Dev Patelről
A Gettómilliomos főszereplőjeként robbant be a filmvilágba 18 évesen, azóta pedig talán a leghíresebb indiai származású színész lett belőle, sőt, van, aki szerint ő a legszexibb élő férfi.


1. 1990. április 23-án született London Harrow nevű kerületében.

2. Az édesanyja, Anita Patel gondozóként dolgozik, az apja, Raj Patel pedig IT tanácsadóként.

3. A szülők egyébként szintén nem Indiában születtek, hanem Kenya fővárosában, Nairobiban, ahol jelentős indiai diaszpóra található. S bár mindketten Kenyából származtak, külön-külön költöztek Nagy-Britanniába, és már Londonban ismerték meg egymást.

4. Saját elmondása szerint gyerekkorában „hihetetlenül energikus” volt, és emiatt gyakran került bajba.

5. A harrow-i Longfield Middle Schoolba és a Whitmore High Schoolba járt gimibe.

6. Van egy Trushna nevű nővére, aki négy évvel idősebb nála.

7. A*-t, vagyis csillagos ötös minősítést kapott GCSE Dramából (egy olyan tantárgy, amely lehetővé teszi a diákok számára, hogy a színház művészetét gyakorlati és írásbeli munka kombinációján keresztül fedezzék fel), miután a könnyekig meghatotta vizsgáztatóját egy a beszláni iskolai túszdrámában részt vevő tanuló alakításával.

8. A legelső színészi szerepét egy iskolai darabban, a Vízkereszt, vagy amit akartokban kapta: ő játszotta Sir Andrew Aguacheeket.

9. 188 centiméter magas.

10. Bár Angliába született, elmondása szerint kifejezetten fontosak számára a gyökerei, épp ezért gyakran utazik Indiába.

11. A közösségi média egyáltalán nem érdekli, nincs profilja sem a Facebookon, sem az X-en (Twitteren), sem az Instagramon.

12. Saját magát „technofóbnak” vallja, idegenkedik minden technikai vívmánytól, kütyütől, ezért sincs róla egyébként túl sok információ az interneten.

13. Jártas a harcművészetekben, például nyolc éven keresztül taekwondózott, amiből meg is szerezte a fekete övet.

14. Állítása szerint egyáltalán nincs hallása a zenéhez, sem ritmusérzéke. „Ha az életemről lenne szó, akkor sem tudnék énekelni. A tánc sem megy, szóval a Grease remake-jét biztosan nem kapom meg!” – nyilatkozta. Ehhez képest azért kaptunk tőle egy pofás táncjelenetet első filmje, a Gettómilliomos fináléjában…

15. 16 évesen szerepelt a Skins című brit tinidrámában, az anyja intézte el neki a meghallgatást. „Neki köszönhetem, hogy a szakmában vagyok. Meglátott egy hirdetést a Skins castingjáról a Metro nevű újságban, kitépte, és elrángatott a londoni National Youth Theatre-be. Lógnom kellett a suliból miatta” – emlékezett vissza Dev.

16. A Gettómilliomos 2007-es forgatása előtt sosem járt Indiában.

17. Óriási Bruce Lee-rajongó. Mindent gyűjt, ami a tragikusan fiatalon elhunyt harcművész-színészhez köthető: filmplakátokat, ereklyéket stb.

18. A Bruce Lee-imádat már kisgyerekkorában elkezdődött, vele együtt pedig odavolt az akció- és a harcművészeti filmekért. Minden bizonnyal emiatt fogant első játékfilmes rendezése, a 2024-es A Majomember is e műfajokban.

19. A 2008-as Hancock című film londoni premierjén órákig várt, hogy lefotózhassa Will Smith-t. „Három órán keresztül szobroztam. Majd sikerült lőnöm egy képet a homlokáról, és emlékszem, arra gondoltam: hű, ez annyira hihetetlen!” – mesélte egy interjúban.

20. A 2012-es Pi életének még a meghallgatására sem engedték el: „A Gettómilliomos után nem lehetett enyém az a szerep, mert a filmesek »túlexponáltnak« tartottak engem. Suraj Sharma, aki megkapta a szerepet, elképesztő munkát végzett, és a film is lenyűgözött, de egy részem azt gondolja, hogy a fenébe is, bárcsak kaptam volna egy esélyt!”

21. Nem küld SMS-eket. „Utálom” – mondta a The Guardiannek. „A barátaim azt mondják: »Haver, írnod kell SMS-t. De ehelyett inkább felhívom a kocsimból az illetőt, és beszélgetünk. Úgy tűnik, ez manapság túl intim az emberek számára.”

22. A Gettómilliomos bemutatása után jött össze a filmbeli partnerével, Freida Pintóval (A majmok bolygója: Lázadás), akivel hat éven át voltak együtt, 2014-ben szakítottak. Hogy miért váltak szét, arról úriember lévén nem volt hajlandó beszélni.

23. A 2016-os Oroszlánban való szerepléséhez új fizikumot kellett kialakítania, így ennek érdekében rengeteg órát töltött az edzőteremben. Szakállt is növesztett, és ausztrál akcentust vett fel. Összesen 8 hónapig készült a szerepre.

24. Állítása szerint egyébként elkezdtek potyogni a könnyei, majd elbőgte magát, amikor először olvasta az Oroszlán forgatókönyvét.

25. 2017 óta az ausztrál színésznő, Tilda Cobham-Hervey (Lány a hullámok hátán, Almaecet) a barátnője, akivel a Hotel Mumbai forgatásán ismerték meg egymást.

26. Meghallgatták egy szerepre a 2015-ös Star Wars: Az ébredő Erőhöz, ami saját elmondása szerint meglehetősen rosszul sült el. Bár nem hozták nyilvánosságra, hogy melyik szerepre jelentkezett, a feltételezések szerint Finn vagy Poe karaktere lehetett, akiket John Boyega, illetve Oscar Isaac alakítottak.

27. 2017-ben a műsorvezető Ellen DeGeneres a „legszexibb élő férfinak” nevezte őt.

28. A sportokhoz annyi kötődése van, hogy imád sakkozni, és szenvedélyes Arsenal-drukker.

29. Szerepelt a Time magazin 2024-es 100-as listáján, vagyis a szerzők szerint ő a világra legnagyobb hatást gyakorló embereinek egyike jelenleg.

30. Eddig egyszer jelölték Oscar-díjra: 2017-ben az Oroszlán mellékszerepéért.

31. A Golden Globe-on azonban már két nominációval is büszkélkedhet, az Oroszlánon kívül 2021-ben jelölték a David Copperfield rendkívüli élete című 2019-es filmért a legjobb férfi színész – musical/vígjáték kategóriában.

32. A 2024-es International Film Festival Australia Awards díjátadón a legjobb játékfilmes rendező díját kapta A Majomember című 2024-es akciófilmjéért.

33. A Brit Filmakadémia díját, a BAFTA-t azonban elnyerte az Oroszlánért 2017-ben, mellette pedig jelölték a Gettómilliomos férfi főszerepéért 2009-ben, valamint legjobb elsőfilmesként A Majomemberért idén.

34. „Olyan karaktereket keresek, akik maradandó hatást gyakorolnak a nézőkre, olyan történeteket, amelyek megmaradnak az emberek fejében. Igyekszem minél sokoldalúbb lenni a felkínált karakterekben” – mesélte egyszer arról, hogy mi szerint próbál szerepet választani.

35. A jótékonysági aktivitása is számottevő: olyan szervezetekkel működik együtt, mint pl. a LionHeart, hogy anyagi segítséget nyújtson több mint 11 millió, utcán élő indiai gyermeknek. Továbbá jelentősen támogatja a Railway Children nevű szervezetet is, amelyet az Egyesült Királyságban, Indiában és Tanzániában az utcán élő, kiszolgáltatott gyermekek védelmére alapítottak, valamint a Greenpeace-t, amely a globális környezetvédelemért kampányol.


Link másolása
KÖVESS MINKET: