KULT
A Rovatból

Mélyrepülés a pornó világába? – A Szuperszex feléleszti Roccót, az olasz legendát

Rocco Siffredi neve ikonikus erővel bír egy bizonyos közösségen belül. Most a Netflix megpróbálja a mindennapjainkba behozni ezt a hatalmas… nevet. A pornó mélységes bugyrai helyett inkább Rocco családi drámáját láthatjuk, de vajon megéri megnézni?
B.M.; Fotók: / imdb.com - szmo.hu
2024. március 12.



Nem tudom hova tenni a Netflix legújabb, szabadon kezelt életrajzi sorozatát. Amikor azt mondom, hogy Rocco, akkor sokaknak a Nickelodeon rajzfilm jut eszébe, de biztos vannak olyanok, akiknek egy bizonyos Rocco Siffredi az, aki beugrik.

Az olasz fiatalember a ’80-as, ’90-es évek egyik legnagyobb pornósztárja volt.

Sokak imádták, rengeteg filmet készített, majd egy nap váratlanul visszavonult, 2004-ben. A sorozat megpróbál választ találni arra, hogyan jutott el a csúcsra, és miért tette le a lantot Rocco karrierje csúcsán.

Maradjunk annyiban, hogy cikkünk tárgyát életrajzi műnek nevezni erős túlzás. Minden rész végén kiírják, hogy ez életrajzi ihletésű mű, nem pedig szigorúan vett tényekből építkezik. Már-már életrajzi ihletésű önfellációnak is nevezhetnénk. A pornót piedesztálra emeli, és Rocco életét mesés nosztalgia-szemüvegekkel nézi. A sorozat 2004-ben indul, Párizsban, amikor a pornósztár váratlanul bejelenti a visszavonulását egy pornókiállításon.

Majd elkezdődik egy visszaemlékezés-hullám, ami visszarepít minket 1974-be, Olaszországba, Ortonába, ahol is egy tipikus soktagú olasz családjával él a kis 10 éves Rocco Tano.

Az ő szemén át látjuk ezt a nem túl idilli környezetet, ahol a gyermekkorát töltötte. Már akkoriban korában is fontos volt számára a szexualitás, ekkor talált rá egy újságra, a Szuperszexre, ami innentől szent könyve lesz a gyermeknek. Fiútestvérekkel nőtt föl, egy elég balhés közösségben, és az alkotók már az elején belengetik, hogy a központban legidősebb féltestvérével, Tommassóval való kapcsolata lesz. Toma barátnője, Lucia az egész város vágyának tárgyát képezte, és sokan gyanakodtak rá, hogy nem csak a fiú az egyetlen kérője. Ekkor kezdődik Rocco és Toma közötti feszültség, mert közel állnak egymáshoz, de az idősebb fiú mindig valami bajba kerül.

Az első epizód után ugrunk tíz évet, és Rocco elhagyja szülőfaluját a párizsi álomért, Tomához költözik, és neki dolgozik. Itt Párizsban kezdi el kiélni magát az éjszakában, és itt figyelnek fel átlagon felüli méreteire és szexuális hozzáállására: el is nevezték A szörnyetegnek.

Mint olasz csődör tör be a pornóiparba, miközben testvérével egyre viharosabb lesz a kapcsolata.

Mindkettőjüket furán kezelik a családtagok, Tommasót azért, mert bűnözőnek tartják, ami igaz is, míg Roccót a szakmájáért anyján kívül mindenki kitaszítja. Innentől fogva folyamatosan ugrálunk 2004 és a múlt között, éppen aktuálisan visszanyúlva Rocco életének fontos állomásaihoz.

Mivel arról informált a streaming csatorna, hogy ez önéletrajzi a mű, egészen másra számítottam, mint amit a Netflix elhozott nekünk. Azt hittem, hogy egy dokumentarista jellegű sorozatban ismerhetjük meg a pornólegenda életét. Esetleg magyar modell feleségét, aki még a szakmát is kipróbálta férjéért, vagy a fiával közös vállalkozását, még mindig a felnőttiparban. Annyi érdekes rész lett volna, ehelyett kaptunk egy unalmas, kissé művészieskedő, színházias ódát a pornóimádatról.

A családjával való viszonyát is unalmasan ábrázolták, testvérével való vitáik olyanok, mintha a délutáni gimnáziumi drámacsoportot néznénk.

A megvalósítás legalább valamennyire pozitív, a fényképezés ügyesen alkalmazkodik a művészies hozzáálláshoz, és néha egészen kreatív, a zene is működik, sőt a színészek se rosszak, kiemelném a felnőtt Roccót játszó Alessandro Borghit, akinek csibészes mosolya és gesztikulációja egészen közel áll az igazihoz. Jasmine Tricia, mint a felnőtt Lucia képezi a középutat, néha kimondottan jó, néha teljesen érdektelen a szerepben. Végül, amit még meg kell említenem, az Adriano Giannini ripacskodása, mint Tommaso: akkora túlzás a szerepben, hogy szinte mindenkit elnyom, amikor a képernyőn van.

Ez igazából dicséret, így legalább a teljesen érdektelen történet és túldramatizálás mellett látni valami szórakoztatót is.

Látszik, hogy a színész élvezte a forgatás minden pillanatát. Sajnos az olasz produkcióval azért vannak problémák: a büdzsé. Érezni, hogy nem volt annyi pénz a Szuperszexre, mint más netflixes projektekre, a helyszínek nagyon ismétlődnek, a díszletek néha nevetségesek, az „öregítés” Rocco anyukáján inkább tűnik erős ekcémának, mint tényleges ráncoknak.

Nade. Hogyan ábrázolják a szexet? A felnőtt ipar szaftos jeleneteit, melyekben Rocco volt a főszereplő? Az igazi extrém szexualitást, amiről Rocco kapta a becenevét. Igazán sehogy. Még a Trónok harcában is komolyabb szexjelenetek voltak, mint az olasz szörnyetegről szóló sorozatban. Egy pár nemiszervet azért láthat, aki kíváncsi rá, de mint említettem, itt romantizálják a felnőtt ipart és Rocco filmográfiáját, nem explicit a szex. Így legalább nem zavaró és felháborító, inkább csak unalmas. Erősen idealizáljak a múltat, és tényleg olyan érzés az egészet nézni, mint amikor egy idősebb ember a hódításairól mesél. Neki lehet, hogy tényleg jó érzés visszaemlékezni, de mi csak unjuk, és várjuk a végét.

Rocco Siffredi életéből sokkal érdekesebb dokumentumfilmet lehetett volna készíteni.

Vannak jó pillanatai, de sokkal érdekesebb lett volna, hogy mi volt a véleménye az AIDS-krízisről az iparban? Vagy megmutathatták volna a visszavonulásainak hatásait a magánéletére, ugyanis a sorozat csak 2004-ig megy vissza, azóta Rocco többször visszatért, és vissza is vonult. Amit kaptunk, az szerintem kevés, hosszú és egy gyengébb életrajzi ihletésű önfelláció. A Szuperszex szinkronosan megtekinthető a Netflix kínálatában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Családi affér: a Netflix legújabb romantikus vígjátéka minden, csak nem vicces és nem romantikus
Cserébe vontatott, kiszámítható és fájdalmasan irritáló, ami így megint egy felesleges kör volt a Netflixtől. Egy családi romantikus komédia, humor, szív, lélek és értelem nélkül. Keresem a pozitívumokat, de fel kell kötnöm a gatyámat.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2024. június 30.



Nem tudom miért csinálja ezt a legnagyobb streaming szolgáltató… Miért áldoz pénzt és tehetséges emberek idejét az unalom oltárán. A legújabb „nagy dobásnak” szánt Zac Efron és Nicole Kidman nevével fémjelzett romantikus komédia minden, csak nem vicces és nem romantikus. Azonban vontatott, kiszámítható és fájdalmasan irritáló film.

Igazi Tesco gazdaságos netflixes rom-kom. Ezt akár egy algoritmus is összerakhatta volna a 2000-es évek rom-komjaiból táplálkozva.

A színészeket se értem, jó Joey King már a Netflix logó mellé jár, a megannyi sikeres tini „tartalom” után, de Zac Efronnak tényleg ezt a szerepet szánta az ügynöke? Önmagát játssza, kicsit kicsavarva, biztos vicces első pillanatban, de ennyi… egy pillanat, a film többi játékideje felesleges bugyutaság. Nicole Kidman pedig nem tud méltósággal megöregedni, elvállal egy szerepet, ahol a 21 évvel fiatalabb, nőcsábász Zac Efronnal alkotnak egy szenvedélyes szerelmespárt, hozzáteszem kicsit sem hihetően.

Nem vagyok szörnyeteg, kezdjük a jóval. A film valamennyire reális képet mutat egy híresség magánéletéről és egy filmforgatás folyamatairól. Persze ebben is benne van a netflixes „minden szipi szuper” ferdítés, de nem annyira zavaró.

Próbálták humorosra venni a szupersztár különleges kéréseit, amikkel az asszisztensének az agyára megy, de ezt is visszafogták.

Hallani mostanság megdöbbentő történeteket nagyobb színészekről, tudom nem szép a valósághoz hasonlítani egy netflixes nyáltengert, de kihagyott ziccernek éreztem. Ott lett volna lehetőség a filmben. De ezzel is az a probléma, hogy ez a szupergazdagok, a felső 10.000 problémáiról szól. A „szegénynek” minősülő Nicole Kidman és családja olyan házban él, amiben a filmet megnézők 99%-a sose fog, irreális az egész.

Viszont a romantikus szál, és a köré mesterségesen kreált konfliktus szinte kínzott. Történetünk szerint Chris Cole (Zac Efron) megahíres színész, olyan Chris Evans szintű, aki egy szuperhős-sorozattal futott be és nem képes elengedni azt, mert úgy érzi az juttatta fel a csúcsra, az is fogja ott tartani. Pedig a harmadik rész forgatásán rá jön, mennyire buta az egész forgatókönyv. Az asszisztense, Zara (Joey King) azt tanácsolja szerezzen egy új írót, aki megoldja a problémás jeleneteket a szörnyűnek ható filmben.

Halkan megjegyzem a film, amit forgatnak pont olyan, mint a legújabb Red One című szörnyűnek kinéző Chris Evans – Dwayne Johnson őrület kiforgatása.

Nem tudom ez direkt van-e, de ha igen, akkor minden elismerésem a „beszólásnak”. Tehát próbálnak új írót szerezni a filmnek (mintha a színészeknek és az asszisztenseknek hatalmas beleszólása lenne egy szuperprodukció forgatókönyvébe… hát nem.), minő véletlen, Zara anyukája, Brooke (Nicole Kidman) jólmenő író, nem nehéz kitalálni mi lesz a vége. Chris és Brooke viszonylag hamar egymásra találnak, ami persze nem tetszik Zarának és úgy viselkedik a 24 éves felnőtt nő, mint egy 13 éves hisztis kamaszlány. Persze érthető lenne akkor a félelme, hogy édesanyját ne bántsa meg a sztár, mint megannyi nőt az életében, ha értelmesen beszélne bárki is ebben a filmben.

De itt senki nem úgy viselkedik, mint egy normális ember. A konfliktust megoldó beszélgetés egy értelmes családban nem a századik perc környékén érkezne, hanem a tízedikben. Annyira fájdalmas nézni, ahogy mindenki kínlódik és szenved egy olyan kérdéskörön, amit meg lehetne oldani két és fél perc alatt. Zara viselkedésére pedig a megoldás egy szívlapát lenne a képébe a harmadik hisztirohama környékén, de lehet csak engem irritált annyira a karakter, mint egy tályog a végbélben. Nem viccelek a film közel két órája minimum négynek tűnt, pedig minden színészt szeretek, aki szerepel benne. Csak azért nem szedem ízeire ezt a rettenetet, mert ismerem a színészek képességeit. Efron és Kidman között semmi szikra nincs.

A két szétműtött arcú műember, műszerelme igazából egy jó horrorfilm alapja is lehetne.

Persze nem ugyanaz a műtétek okai, mert Zac Efronnak volt egy csúnya álltörése, ami miatt egészen más lett az állszerkezete, mint azt megszoktuk tőle, viszont Kidman, mint említettem nem fogadja el a korát. Olyan az arca, mintha egy porcelánmaszkban játszana. Semmi érzelem nem látszik rajta, nem tudom mikor örül, mikor szenved. Akit viszont jó volt látni, az Kathy Bates volt, egy igazi ikon a hölgy, itt is kisujjból hozza a bölcs nagyi karaktert. Joey Kinget pedig csak azért tudtam elviselni, mert kedvelem a színésznőt és tudom, hogy ennél sokkal többre képes. Ha valaki Zaraként ismeri meg, akkor valószínűleg máskor nem fog megnézi olyan filmet, amin az ő neve is szerepel a stáblistán.

Megígértem, hogy visszafogom magam, ami a színészeket illeti mert ők nem tehetnek a végeredményről. Viszont Carrie Solomon írót és Richard LaGravenese rendezőt többet nem engedném forgatni. Egyik megírta ezt a filmnek nevezett celluloid hulladékot, a másik meg bólogatva leforgatta. Volt régen egy kifejezés ezekre a filmekre, hogy Hallmark-film. A Hallmark cég csinált rom-komokat és béna krimiket a saját csatornájukra, amikkel ki tudták tölteni az üres műsoridőket. Ezek persze szinte nézhetetlen TV-filmek voltak. Mára ez a kifejezés lassan Netflix-film lesz, ha így folytatja a streaming óriás. Értem, hogy szükségük van heti újabb és újabb nagy dobásokra, de ez a rendszer fenntarthatatlan.

Nincs idő, erő és energia ennyi tartalmat készíteni és a minőséget fenntartani.

Felkérnek egy Jennifer Lopezt egy béna sci-fire (Atlas), még akkor is, ha élvezhető a film, nem tudja visszahozni az árát, nincs ideje és ereje hozzá, majd készítenek egy Nicole Kidman-Zac Efron rom-komot, ami ráadásul rettenetes lesz. Pláne, hogy a karácsonyi szetting követelte volna az ünnepi bemutatót, de ennyire nem bíztak a „tartalomban”. Mi lesz a következő? Egy kemény bosszú-akciófilm Jessica Albával?!... Várjunk csak, mi is a heti másik nagy premier a Netflixen? Ajaj…

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Lovas Rozi távozik a Radnóti Színháztól: Nehéz volt, fájdalmas volt, bátor is volt és büszke vagyok a döntésemre!
A színésznő posztja alapján nagyon örül a szabadságának, és alig várja a rá váró kihívásokat.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. június 26.



Távozik a Radnóti Színház társulatából Lovas Rozi. A döntést a színésznő a Facebookon jelentette be:

„Köszönöm Radnóti Színház! Sziaszia soksok érzelmem, hálám, kötődésem, identitásom, tanítóm, barátom! Szeretlek. És üdvözöllek szabadságom, életem, hivatásom, kihívásaim, merészségeim, szerelmeim, boldogságom! Alig várlak! Nehéz volt, fájdalmas volt, bátor is volt és büszke vagyok a döntésemre! Csók mindenkinek!”

A Gólkirályság és A mi kis falunk című sorozatok sztárja ezek szerint függetlenként folytatja pályafutását.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Lotfi Begi és Tolvai Reni új dala a magyar közönség szívét szeretné meghódítani
A világ több pontján híressé vált nemzetközi koprodukcióban készült felvétel új verziója egy mindenki számára kedves dallamot idéz meg.


Ezer közül is megismerjük azt a népdal motívumot, amelyet a slágergyáros producer, Lotfi Begi épített be tavaly, a világ több pontján híressé vált nemzetközi koprodukcióban készült felvételébe. Ennek debütál most magyar nyelvű verziója: „Te meg én” címmel és Tolvai Reni gyönyörű énekhangjával. Mindkét előadó számára szerelemprojekt volt ez, hiszen mindkettőjüknek van személyes kötődése az újdonsághoz, melyről a premier kapcsán meséltek.

„A dal 2023 januárjában már megjelent egy amerikai-japán énekesnővel, Cecillia Gaulttal, melyhez leghíresebb magyar népdalunkat, a Tavaszi szél motívumát használtuk fel. Látva a „Heartbreak” sikerét a környező országokban, illetve meglepő módon, Argentínában, természetes volt, hogy készítsünk belőle egy magyar változatot is. Azt gondolom, hogy az angol nyelvű dalokat az eszünkkel, a magyar nyelvűeket viszont a szívünkkel értjük meg. Minden akadály elhárult tehát, hogy a hazai közönséget is meghódítsuk”

– árulta el Lotfi Begi.

Tolvai Reni pedig egy igazán bensőséges történetet mesélt el, miért is fogadta el Begi felkérését annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban egészen más stílusú kiadványokkal jelentkezett, beleértve a ’TR Album’ című hiphop-R’N’B lemezét.

„Számomra mindig a dallam a legfontosabb, ha tetszik az ötlet akkor már a felkérés napján nekilátok a munkának. Beginek hálás vagyok ezért az együttműködésért, különösen, mert visszaidézte bennem azokat az emlékeket, amikor még a nagymamám itt volt velem. Erdélyben magyarul csak a nagymamámmal beszéltem, szóval ő mutatta meg a magyar népdalokat és meséket is. A „Tavaszi szél” itt cseng a fülemben, amikor énekelte nekem. A mai napig emlékszem a magyar motívumos csipkékre, gobelinekre és a fahéj illatú mézeskalácsokra, amiket saját kezűleg készített”

– mondta el Tolvai Reni.

A „Te meg én” című dalban a régmúlt popja keveredik a mai füleknek naprakész stílussal, de találkozik benne a történelem a jelenünkkel is csakúgy, mint a Jimy J. Hollywood rendezte videóklipben. Igazi meglepetés a hazai közönségnek, hogy az új, magyar verzióba bekerült az eredeti népdal refrénje, a ’Tavaszi szél vizet áraszt..’ is, melyet az Erkel Ferenc Zenei Általános Iskola kórusa énekel. Ráadásul Lotfi Begi is ebbe az iskolába járt és az első, zenével kapcsolatos szárnypróbálgatásai is itt történtek.

VIDEÓ: Lotfi Begi x Tolvai Reni - Te meg én


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„Én vagyok az egyetlen zsidó, aki pénzt keresett Hitleren” – Mel Brooks 98 éves
Szolgált a második világháborúban, gyerkekorában társai csúfolták alacsony termete miatt, tud dobolni, és több mint 60 film és tévéműsor fűződik a majdnem 100 éves legenda nevéhez.


98 éves lett korunk egyik legtehetségesebb komikusa, aki nem mellesleg író, producer és rendező is. Mel Brooks Magyarországon leginkább az Űrgolyhók, a Producerek, a (némileg tévesen fordított című) Robin Hood, a fuszeklik fejedelme és a Drakula halott, és élvezi révén ismert, de több mint 70 (!) éves pályafutása során számos más népszerű mozifilmben és vígjátékban találkozhattunk vele.

Íme, néhány érdekesség és tudnivaló a 20. századi komédia egyik legjelentősebb alkotójáról:

– Szolgált a második világháborúban, ahol többek között az volt a feladata, hogy taposóaknákat hatástalanítson.
  • Azon kevesek egyike, akik Emmy-, Grammy-, Oscar- és Tony-díjat is nyertek.
  • Pályafutását íróként kezdte Sid Caesar Your Shows of Shows című műsorában.
  • Első feleségével, Florence Baummal 1953-1962 között voltak házasok, három gyermekük született.
  • A második felesége Anne Bancroft színésznő volt, 1964-től Bancroft 2005-ös haláláig éltek együtt. A fiúk, Max Brooks maga is színész-író.
  • Azt mondta, felesége az ő Obi-Wanja, mivel ő beszélte rá, hogy az 1967-es Producereket dolgozza át musicallé.

Eric Idle erre másképp emlékszik. Ahogy az általam fordított A mohó gazember naplója című könyvében írja:

„Valamikor a nyolcvanas évek végén felkerestem Mel Brookst Los Angeles-i irodájában. Rendkívül zavarba hozott azzal, hogy térdre ereszkedve jött be, majd a földön hajlongva istenített, munkatársainak mélységes megdöbbenésére. Mel Brooks a lábamnál hevert! Nem tudtam, mit csináljak.

Én voltam az első Python, akivel találkozott, így rám zúdította a Monty Python iránti minden megbecsülését.

Mikor sikerült meggyőznöm, hogy kelljen fel, előadtam jövetelem okát: megkérdeztem, hozzájárul-e, hogy színpadi musicalt készítsek a Producerek című filmjéből.”

Brooksot akkor nem érdekelte a dolog, de 15 évvel később mégis megvalósította a musicalt – igaz, nem Eric Idle-lel.

Brooks híres arról, hogy a filmjeiben előszeretettel gúnyolódik Hitlerrel és a nácikkal. Elmondása szerint az a célja, hogy nevetségessé tegye a nézeteiket, nehogy még egyszer népszerűvé válhassanak. De azt is hozzá tette, hogy a holokauszttal vagy bármilyen attrocitásssal soha nem viccelne. A Producerek kapcsán meg is jegyezte:

„Én vagyok az egyetlen zsidó, aki pénzt keresett Hitleren.”
  • Az Űrgolyhók forgatása során amikor a Yoda figuráját parodizáló Yoghurtot alakította, a testére kent festéktől súlyos fertőzést kapott.
  • Az Amerikai Filmintézet által megválasztott 100 legviccesebb filmből hármat is ő rendezett: Fényes nyergek, Producerek, Az ifjú Frankenstein.
  • A komédiáról így nyilatkozott: „Megvágom az ujjamat. Ez tragédia. Egy pasas beesik egy nyitott csatornanyílásba és meghal. Ez komédia.”
– „Dióhéjban ennyi a rendező módszerem röviden: Megkeresem a negyedik falat, és földig rombolom.”


Link másolása
KÖVESS MINKET: