KULT

Könnyfakasztónak szánt műsorban derült ki, hogy egész jó humora van a Schobert házaspárnak - megnéztük az Életünk története első adását

Friderikusz Sándor műsorában fény derült arra is, hogy 20 év múlva Schobert Norbiból Hide the Pain Harold, míg Rubint Rékából egy szexi rocknagyi lesz. Mindeközben a műsorvezető gyakran diszkréten a háttérbe vonult.
Malinovszki András - szmo.hu
2020. november 02.



Vasárnap este elstartolt Friderikusz Sándor legújabb műsora, az Életünk története. Ebben a talkshowban profi maszkmesterek segítségével híres párokat repítenek előre az időben, hogy megnézhessük, milyenek lesznek saját maguk és egymás szemében idősebb, sőt egészen öreg korukban. Garantált megdöbbenés és könnyek voltak borítékolhatók - az önfeledt röhögések csak váratlan plusz esszenciát adtak a műsornak.

Az első este Schobert Norbert és Rubint Réka jövőjébe pillanthattunk bele, ami Norbi legutóbbi megnyilvánulásait, és az azokra érkezett reakciókat tekintve merész vállalkozásnak tűnt, de a műsorkészítők bátorsága kifizetődni látszott:

olyan arcát ismerhettük meg a sztárpárosnak, amivel a közösségi média felszínes világában, és eddigi tévés szerepléseik során nem nagyon találkoztunk.

Az Életünk története egy nagyon puritán felvezetővel kezdődik, amiben Friderikusz Sándor néhány perc alatt - kissé didaktikusan - elmagyarázza, hogy mit is fogunk látni az elkövetkezőkben. Már ennél a bemutatásnál érezhető, hogy ez a műsor azok közé tartozik, ahol az egykori showman kevésbé extrovertált oldalát mutatja meg. Legalább annyit megismerünk kíváncsiságából, mint legutóbbi tévés produkciójában, az Összezárva Friderikusszal-ban.

Az alapötlethez egy kissé felemás külcsínt kapott a produkció: a háttérdíszletek és bútorok alapvetően az otthonosságot és az intimitást sugározzák (a műkandalló a kevés felesleges giccs egyike), azonban a hatalmas terek és a nagy távolságok az egészre egy elidegenítő hatást borítanak. Nézők hiányában talán kevésbé stúdiószerűre is be lehetett volna rendezni a sztárpárok jövőjét, ami jobban is illett volna a műsor hangulatához.

Nem kardinális kérdés, de nagyon furcsa és nehezen megszokható, hogy a műsorvezető az első adás párjának egyik tagjával tegeződik, a másikkal magázódik, miközben a közös megszólításnál ezt váltogatja. Valamelyest meglepő módon a műsor első harmadában (a jelenben, amikor a páros tagjai önmagukról és a kapcsolatukról beszélnek) Friderikusz Sándor még a vártnál is visszafogottabb: bár kíváncsisága és kérdései méltóak talkshow-s múltjához, a szinte minden szórakoztató produkciójában meglévő fanyar humorából itt alaposan visszavesz, mutatva, hogy könnyed viccelődéssel ezúttal nem annyira kívánja elterelni a lélektani mélyfúrást. Annál váratlanabb, hogy

az első igazán jó poén Rubint Rékától érkezik, aki egyébként az egész műsor alatt kifejezetten szórakoztató, alaposan levetkőzve a különböző (úgy a hagyományos, mint a közösségi) médiákban ráragadt szerepet.

Az borítékolható volt (a készítőknek nem is titkolt szándéka), hogy számtalan könnycseppet fogunk látni a szereplők egyre öregedő arcán, de a műsorvezető ügyes terelgetésének köszönhetően az első mécsestörésig mindössze a 13. percig kell várnunk - ekkor egyébként még bőven a "jelenben" tart a műsor. A házaspár - főként Friderikusz egyetlen előtérbe helyezkedése és hajthatatlan stílusa miatt - még az olyan kellemetlen témákat sem kerüli, mint Norbi félrelépése vagy komoly szívműtétje.

És ezen a ponton el is érkezünk a legkevésbé megkerülhető kérdéshez. Schobert Norbert időnként nem hazudtolja meg a közösségi médiából ismert önmagát. Mikor arról kell beszélnie, mi fogta meg elsőként Rékában, szemrebbenés nélkül a fenekét említi, majd akkurátusan végigmegy élete párjának testrészein, és csak a műsorvezető rákérdezésére ment egyet a "legjobb barát" státusz bedobásával. Ugyanakkor

e sorok írója számára most derült ki, hogy Norbinak jó a humora - azok a poénok, amiket a műsor különböző (elsősorban az elképzelt jövőt ábrázoló) pontjain eldurrant, kifejezetten frappánsak, és mindegyik jókorát üt az adott pillanatban.

Nehéz ugyanakkor nem emlékezni a fitneszguru év eleji felszínes ámokfutására, amiért most külön kár, mert az Életünk története alapján kelthetné egy barátságos és jópofa fickó benyomását is.

A műsor ezzel fel is adja a nagy leckét: kinek-kinek magának kell eldönteni, hogy a húsz évről húsz évre öregedő vicceskedő Norbi bácsi, vagy a nagyképű és otromba beszólásokkal operáló milliárdos fitneszsztár személyiségét akarja elraktározni magában.

Az első műsor maga tartogat érdekes fordulatot is: amikor a 20 évet öregedett sztárok - egy egész jól sikerült átvezető grafika után - meglátják egymást (majd csak ezután saját magukat), borítékolható módon elmorzsolódik néhány könnycsepp, de egyszersmind ezek a műsor legviccesebb pillanatai is.

A jelenet, amikor Schobert Norbert megtudja 70 éves önmagáról, hogy kopasz lett, kifejezetten vígjátékira sikerült.

Az fő attrakció, az átalakulás természetesen semmilyen kivetnivalót nem hagy maga után: a maszkmesterek munkája alapjáraton is tökéletes, de a teljes hatás kedvéért a készítők a szereplők genetikai adottságait, szüleik vonásait és még életmódjuk várható hatásait is figyelembe veszik az öregítésnél. Friderikusz Sándor pedig mesterien irányítja szereplőit a nevetések és a könnyek között. Nyilván nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a kor előrehaladtával az utóbbiakból lesz egyre több.

Nagy meglepetés lenne, ha bármelyik sztárpáros azt mondaná a műsorfolyam során az időugrásokkor, hogy ilyen jövőbeli fejjel inkább váljanak szét az útjaik, de így is kifejezetten szórakoztató látni egymás reakcióit - különösen olyan esetben, amikor megtudhatjuk, hogy

Schobert Norbiból hetven évesen a jellegzetes fogazat nélküli Hide the Pain Harold, Rubint Rékából pedig 62 esztendősen egy szexi rocknagyi lesz.

Az Életünk története nem ad többet, mint amit ígér: 55 megható és szórakoztató percet, azt viszont nagyjából egyenletes színvonalon. A szereplők nem meglepő módon az egész műsor alatt egyre szimpatikusabbak lesznek, és ehhez a tárgyalt első adásban csak hozzátesz a Shobert-Rubint házaspár fent említett felhőtlen humora. Mondhatnánk azt is, hogy jó Friderikusz Sándort újra a képernyőn látni (nem is hazudnánk), de őszintén szólva ebben a műsorban a showt nem ő, hanem a látvány és a szereplők egymás közti viszonya viszi el. Nagy megfejtéseket és óriási drámákat valószínűleg a következő részekben sem kell várni, de azért álljon itt egy bölcsesség a 90 éves önmagát megpillantó Norbitól:

„Ha a 90 évet megélem egészségben, felőlem rondább is lehetek!”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Szűcs Márta
A Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes 72 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. április 24.



Elhunyt Szűcs Márta Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes, a Magyar Köztársaság Arany Érdemkereszt kitüntetettje – írja a Papgeno.

Szűcs Márta 1952. szeptember 7-én született. 1981-ben diplomázott a Zeneakadémián Révhegyi Olga növendékeként. Közvetlenül diplomaszerzése után a Magyar Állami Operaházhoz szerződött. Giuseppe Verdi Rigolettójának Gilda szerepével debütált.

1983-ban a Brüsszeli Belcanto Énekversenyen a legjobb női alakítás díját nyerte Donizetti Lammermoori Luciájával. 1984-ben Edinburgh-ban, Glasgowban, Liverpoolban és Newcastle-ben Gilda szerepét énekelte nagy sikerrel.

Szűcs Márta olyan világsztárokkal énekelt együtt, mint Renato Bruson, Piero Cappuccilli, Sherill Milnes, Jevgenyij Nyesztyerenko, Jennifer Larmoore vagy Peter Dvorsky.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Komoly bakival ért véget a Hunyadi sorozat záróepzódja
Nem valószínű, hogy a tévedés utólag elhomályosítaná a rendkívül népszerű széria sikerét, mindenesetre egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni.


Elképesztő sikere volt a Hunyadi sorozatnak, amibe tényleg apait-anyait beleadtak a készítők: mind látványvilágában, mind történetmesélésében, mind a színészek játékában új korszakot hozott a magyar mozgóképkészítés világába.

A hírekbe sokszor a fülledt erotika miatt bekerülő sorozat utolsó részének utolsó perceibe ugyanakkor egy komoly baki csúszott be, amit egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni – vette észre az ATV.hu.

A mű természetesen szabadon kezeli a történelmi eseményeket, de azért arra igyekeztek vigyázni a készítők, hogy tárgyi tévedések ne rontsanak az élvezeti élményen. Az utolsó rész utolsó perceiben azonban a záró feliratban azt lehet olvasni, hogy az V. László után a következő magyar királyt, Hunyadi Mátyást „a Duna jegén koronázták meg”.

Azon túl, hogy a Duna jegén történt eseményeket a történészek ma már egységesen cáfolni szokták,

azt soha senki nem is állította, hogy maga a koronázás is Duna jegén történt volna – a legenda szerint csak Mátyás királlyá választása történt ott.

Történelmi tény, hogy Hunyadi János fiát csak évekkel később, 1464. március 29-én koronázták meg, ráadásul a Dunától jócskán messze, Székesfehérváron.

A sorozat népszerűségének azonban ez a tévedés valószínűleg mit sem fog ártani: a Hunyadi – A Holló felemelkedése húsvétvasárnaptól ráadásul már a Netflixen is elérhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Galkó Balázs
Fia közösségi oldalán jelentette be a hírt. A színész az utóbbi időszakban több egészségügyi problémával küzdött.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. április 25.



75 éves korában elhunyt Galkó Balázs színész. Halálhírét fia, Galkó Máté közölte a Facebookon.

„Apa-Balázs immár József Attila és Miki bácsi társaságában elmélkedik egy jobb világról. Búcsúztatásáról itt a facebookon értesítünk benneteket”

– írta a bejegyzésben, amit a Blikk vett észre.

Galkó Balázs az elmúlt évben több súlyos balesetet is elszenvedett: hat bordája eltört, és kétoldali tüdőgyulladást is diagnosztizáltak nála. Többször szorult sürgősségi ellátásra, január elején pedig hosszabb időre kórházba került.

Nemrég a lap munkatársai otthonában keresték fel, ahol arról beszélt, hogy anyagi nehézségekkel küzd, és nem tud megélni a nyugdíjából. Februárban adta hírül, hogy munkát talált: hivatalsegédként kezdett dolgozni egy könyvelőirodánál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Kifogyunk a szuperlatívuszokból… visszatért a legjobb Star Wars, amit valaha láttunk: az Andor!
Ha szereted a Star Warst azért nézd, ha pedig nem, azért! Nincs kérdés, az utóbbi idők legjobb sorozatát tette le elénk Tony Gilroy és kis csapata.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. április 24.



Nem véletlen, a háromrészes első pakk, amit az egeres cég megosztott velünk a Disney+-on. Az Andor eddig is történetfolyamokkal operált, volt egy bonyodalom, amibe Andor vagy egyéb fontos szereplő belekeveredett, majd több részen keresztül ügyesen szőtt sztorivezetéssel megoldották a problémákat. Majd jött a következő kalamajka, ami az előző etap közvetlen következménye volt, és egy pár részen keresztül ekörül forognak főszereplőink. Az első évadból példaként említhetjük a „bankrablást”, melynek eredménye a börtönből való megszökés fejezet.

A mostani három epizód Andor (Diego Luna) kis kalandjával kezdődik. Ellop egy kísérleti Tie Fightert (egy birodalmi űrhajó a Star Wars világában), majd leszállítja azt egy másik pilótának.

Ám nem a kollégáját találja az átadáskor, hanem tizenöt éhes, szedett-vedett, menekült lázadót, akik nem tudják ki Andor és csak el akarnak menekülni a bolygóról. Főszereplőnk megint rossz helyen volt, rossz időben, de jó szokásához híven itt is rabként folytatja a történetszállát. Ezalatt a galaxis többi szegletén is tevékenykednek az első évadból megismert karakterek.

Mon Mothma (Genevive O’Reilly) lánya esküvőjén próbálja a lázadás pénzügyi hátterét stabilizálni kapcsolatainak köszönhetően. Syril Karn (Kyle Soller) is visszatér, aki a birodalmi aktatologatóból kisfőnökké avanzsált – a két évad között eltelt egy év és ez idő alatt elkezdte élvezni új szerepkörét. A törtető birodalmi tiszt Dedra (Denise Gough) egyengeti karrierjét, akivel az előző szezon óta egy párt alkotnak.

Ennek a szálnak a legnagyobb konfliktus forrása egy zseniális ebéd Karn kegyetlen édesanyjával.

Emellett megkapjuk az előzetesekben beígért Krennic igazgató (Ben Mendelsohn) cameo-t, reméljük nagyobb szerepe lesz az ausztrál színésznek. Luthen Rael (Stellan Skarsgård) pedig továbbra is elvégzi a szükséges piszkos munkát a lázadás sikeréért, amihez senkinek nincsen gyomra. Akár egy esküvőn is tevékenykedik az öreg.

Az emlegetett lázadás pedig szépen, lassan építkezik, ez a sok történetszál már az első három részben szépen összeáll, ismerjük célokat, a motivációkat, minden karakter tökéletesen átalakul az alkotó Tony Gilroy víziójának megfelelően. Látjuk, melyik szereplő, hogyan fog bekapcsolódni a galaktikus konfliktusba. Nem viccelek, amikor azt írom, az Andor továbbra is egy csiszolatlan gyémánt.

Akik nem szeretik a Star Wars-t, azok is bátran próbálkozzanak vele, mert nem a szokásos Csillagok háborúját kapjuk, mint amire számítunk.

Talán ez volt a legnagyobb probléma az első évaddal is. Akik szerették a Star Wars-t, azok számára lassúnak és vontatottnak tűnt, akik pedig nem kedvelték a franchise-t, azok hozzá se mertek nyúlni. Pedig ez egy bámulatosan csavaros összeesküvés és lázadás története, apró sztorimorzsákkal elmesélve a karaktereken keresztül. A kisember küzdelmét mutatja be egy elnyomó rendszer ellen. Legyen az egy galaktikus birodalom vagy egy kegyetlen anya karaktere. Elképesztően hatásos és akkor még csak a történetről beszéltünk.

A látványra nincsenek szavak. Mintha ott lennénk Mon Mothma esküvőjén, vagy Bixékkel az ellátmány bolygón. Ja igen. A fekete ló, ami az első évadot sokaknak megkeserítette, sajnos még mindig itt van. Bixnek (Adria Arjona) továbbra sincsen igazán funkciója vagy célja azon kívül, hogy megint jól bántalmazzák szegényt.

A hölgy tényleg csak azért van jelen, hogy Andor aggódjon valakiért és egy célt adjon neki, hogy meg lehessen menteni.

Még akkor is, ha Bix talán már nem annyira törékeny, mint az első évadban volt, de még mindig nem ér fel a többi részletesen megírt, árnyalt karakterhez. Pedig Adria Arjona jó színésznő, ezt már a tavalyi A bérgyilkos, aki nem is volt-ban is bizonyította. Akit eddig zavart Bix, nem kecsegtetem, ugyan olyan rossz. Ám a többiek továbbra is lélegzetelállítóan autentikusak. Stellan Skarsgård hihetetlenül gyorsan vált a lázadás verőembere és a jólelkű műkincskereskedő szerepe között.

Diego Luna, mint egy svájci óra hozza Cassian Andor szerepét, akit talán egy mocskos Han Solonak lehetne leírni.

Mon Mothmát alakító Genevieve O’Reilly már nem csak külsőleg hasonlít az eredeti trilógia híres szenátorára, hanem ténylegesen, aktívan vezeti a lázadást a háttérből.

Minden apró részlet, amit a képernyőn látunk, egy élő, lélegző világot mutat be nekünk. Látjuk a tárgyak funkcióját, nem csak a háttérben látványos díszletként vannak jelen. A vizuális effektek hibátlanok és az eltelt egy év alatt a birodalmi rohamosztagosok is megtanultak célozni!

Nem gondoltam volna, hogy látni fogok Star Warsban bárkit meghalni rohamosztagosok pontos lövései által, de ez a nap is eljött!

Tony Gilroy úgy szővi a forgatókönyvet, mint a Banyapók a hálóját J.R.R. Tolkien könyveiben. Becsalja a nézőt a képernyő elé, elragadja és ott tartja az első pillanattól az utolsóig és továbbra is nagyon működik. Alig várom a folytatást!


Link másolása
KÖVESS MINKET: