KULT
A Rovatból

„John Wick bekokainozva” – A Kinyírni a világot brutális, véres, de nem találja a helyét a műfajok között

Mániákus videójátékos lázálom túlzásba vitt erőszakkal és humorral, plusz Dél-Afrika legnagyobb költségvetésű produkciója. A 18-as karika mindenesetre komolyan veendő.


A német Moritz Mohr első nagyjátékfilmjét német-dél-afrikai-amerikai koprodukcióban Dél-Afrikában, Fokvárosban forgatta, a film láttán pedig egyértelműen kijelenthetjük, hogy olyan akcióőrületek lehettek rá hatással, mint a John Wick, a Golyózápor, a Crank: Felpörgetve, a Kill Bill, némi Scott Pilgrim a világ ellen (a videójátékos esztétika miatt), na meg kábé az összes egyszemélyes hadsereg-film. Avagy végy egy bosszúszomjas szótlan főhőst, aki válogatott eszközökkel küldi át a másvilágra a nemezise embereit, hogy végül magával a főgonosszal szállhasson szembe. Vagyis, mint egy videójátékban, itt is egyre nehezebb pályákat kell teljesítenie főszereplőnknek, hogy a végén megkapja a „bossharcot”.

Moritz Mohr saját rövidfilmjét adaptálta egész estés bunyóvá.

Egy rövid ízelítővel házalt ugyanis a gyártó stúdióknál, hogy elkészíthesse a Kinyírni a világot, míg végül eljutott a Gonosz halott- és a Pókember-filmek rendezőjéhez, Sam Raimihez, akinek annyira megtetszett, amit látott, hogy elvállalta a mű produceri tisztségét.

Így Mohr valóra válthatta álmát, és elkészíthette első egész estés játékfilmjét.

A sztori szerint a Fiúval (Bill Skarsgård) gyerekkorában valami nagyon rossz történt. Egy fiktív diktatúrában járunk, ahol a Von Der Koy család uralkodik vasszigorral. A Fiú húgát, Minát (Quinn Copeland) és az édesanyját (Rolanda Marais) a szeme láttára lőtték le, őt magát pedig süketnémává tették. A Sámán (Yayan Ruhian) talált rá a Fiúra, és befogadta, majd kiképezte, hogy halálos fegyverré váljon. Ahogy felnő, egyre ügyesebben bánik a fegyverekkel és az öklével, de a Sámán szerint még nem áll készen arra, hogy beteljesítse bosszúját. Egy városi piacon történt mészárlás után a Fiú azonban nem bírja tovább, és támadásba lendül.

A küldetése, hogy megölje Hilda Van Der Koyt (Famke Janssen), minden fájdalma és a szenvedése forrását, és addig nem áll le, amíg e célját el nem éri.

Hamarosan Bennie (Isaiah Mustafa) és Basho (Andrew Koji) is csatlakoznak a harcához, miközben Van Der Koyék biztonsági főnöke, a kíméletlen June27 (Jessica Rothe) is a nyomukban lohol. Van tehát sakkfigura bőven, indulhat a harc!

Bár a fentiek tükrében, tehát papíron a Kinyírni a világot egy tipikus bosszúfilm, de ez nem is állhat távolabb a valóságtól. Moritz Mohr ugyanis egy amolyan félig komoly, félig vicces, de mindenképpen brutális akciófilmet dobott össze, amely ráadásul a csavaroknak sincs híján. Azt gondolhatnánk, hogy mivel a főszereplő néma, így egy fontos érzelmi belehelyezkedésről maradunk le a szövegek hiányában, ám az írók erről is gondoskodtak: egy belső hangot (H. Jon Benjamin) is biztosítottak a Fiúnak, aki a poénjaival gondoskodik a könnyedebb pillanatokról. E hang azonban nem duruzsol a fülünkbe az egész film alatt, hiszen később nagyrészt elhallgat, hogy átadja a helyét a harcoknak.

A Kinyírni a világot igazából olyan, mint egy élőszereplős videójáték, sőt, akár egy élőszereplős rajzfilm, amely színes, brutális, és időnként még bájos is, ez azonban magával hozza a negatívumokat is.

Moritz Mohr annyi mindent bele akart szuszakolni a filmjébe (tipikus elsőfilmes hiba), hogy ez a sok hozzávaló nem egyszer kioltja egymást. Nem ártott volna ugyanis eldönteni, hogy egy komolyan vehető bosszúfilmet, vagy egy abszurd akciómókát készít, mert a kettő nászából egy elég furcsa hibrid született.

Néha túlságosan bugyuta, néha pedig meglepően nyomasztó. A részletek egyszerűen nem passzolnak össze.

Ezért pedig azért nagy kár, mert amit akció címszó alatt művel a film, az egészen csodálatos.

A harcművészetekben láthatóan otthonosan mozgó szakemberekkel vette körbe magát a stáb, ugyanis a Kinyírni a világot harci koreográfiái káprázatosak, kreatívak, és (halleluja) nincsenek széjjelvagdosva.

Gyakori probléma az akciófilmeknél, hogy egy verekedésben annyi vágás van, hogy nem érteni, mi történik pontosan, ez pedig megöli az élményt. Ezzel persze általában a harcművészeti tudás hiányát próbálják palástolni, itt azonban szó sincs ilyesmiről. Az itteni verekedések brutálisak és látványosak, emellett mindent pontosan és tisztán látunk. Persze ha Yayan Ruhiant látjuk egy filmben, nagyjából ilyesmire számíthatunk. Akik ugyanis látták őt A rajtaütés-filmekben (2011, 2014), pontosan tudják, milyen fantasztikus kunsztokra képes. Most sem hazudtolja meg önmagát, ugyanakkor Bill Skarsgård, valamint a Boldog halálnapot!-filmek főhősnője, Jessica Rothe sem szégyenkezhetnek, abszolút hitelesnek tűnnek a vonatkozó jelenetekben.

Épp ezért sajnálatos, hogy a film nem találja a helyét a műfajok között, és ezzel sokakban kelt majd visszatetszést, mivel, ha csak a valóban brutális, véres és ütős akciószekvenciákat nézzük, egy rossz szavunk sem lehet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Kifütyülték Zelenszkijt és Ukrajnát Rod Stewart budapesti koncertjén
A Grammy-díjas brit énekes és dalszövegíró kék-sárgába öltözött, a koncert ideje alatt pedig ukrán katonák, elpusztított ukrajnai városok képét mutatta a kivetítőn.


Rod Stewart brit énekes a legnagyobb slágerét Ukrajnának és Zelenszkijnek ajánlotta az MVM Dome-ban tartott szombat esti koncertjén – írta meg a Telex. Az énekes kék és sárgába öltözött, a koncert ideje alatt pedig ukrán katonák, elpusztított ukrajnai városok képét mutatta a kivetítőn.

A szám végén a zárókép Zelenszkij volt, amit a magyar közönség nagy része pfujolással és kifütyüléssel fogadott. A portál azt írja, hogy a következő számot már lelkes ovációval fogadták.

Június 14-én hasonló eset zajlott le Rod Stewart egy másik koncertjén: a lipcsei Quarterback Immobilien Arénában, amikor Zelenszkij képét kivetítették a mögötte lévő nagy képernyőre. A lipcsei eset után azt mondta:

„Támogatom Zelenszkijt, az ukrán népet, és ezután is támogatni fogom. Putyint meg kell állítani.”

A kifütyülésről készült videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
BariLaci és Radics Gigi első együttműködése: itt a várva várt Emlék
A dögös, nyári klubokba szánt új felvételhez egy merész videóklip is forgott a két előadó főszereplésével, akik elárulták, hogy mióta figyelnek egymásra.


BariLacinak és Radics Giginek is meghatározó „EMLÉK” volt Az ének iskolája 2013-as műsora, amikor egy emblematikus duettet adtak elő a Dreamgirls-től és teljesen levették a zsűrit és a közönséget a lábukról. Egy évtizeddel később Laci már érett férfi előadóként, Radics Gigi pedig hazánk meghatározó énekesnőjeként vonult stúdióba, hogy egy dögös, nyári klubokba szánt, új felvételt készítsenek el. Az „EMLÉK” című dalhoz egy merész videóklip is forgott a két előadó főszereplésével.

A Sztárban sztár leszek! műsorban történt nagy balesete után idén áprilisban tért vissza BariLaci, aki ezúttal egy sokkal letisztultabb és céltudatosabb zenei projektbe vágott bele. A „Joker” című dal populáris, ám mégis művészi magasságokba emelte a különleges hangú énekest, mely alól Radics Gigivel közös újdonsága sem kivétel.

„Nagyon jó barátok vagyunk Gigivel az első duettünk óta, ami a „One Night Only” volt. Engem ekkor ismert meg úgy igazán a szakma, akkor mindössze 12 évesen. Az ének iskoláját követően mindig mondták nekünk, hogy készítsünk közös dalt, amit nem kapkodtunk el, hiszen én is most találtam meg végre azt a hangzást, ami igazán hozzám illik”

– mondta el a felvételben dalszerzőként, szövegíróként és producerként is részt vállaló BariLaci, akiről Giginek igazán különleges és pozitív a véleménye.

„Lacika Hajós András csapatában volt a műsor alatt, de már a duett előtt is volt szerencsém látni és hallani, aztán megismerni őt. Egyik alkalommal több előadóval együtt beültünk meglesni a versenyzőket és emlékszem, állva tapsoltam a produkciója után.

Lenyűgöző volt számomra, ahogy az az alázatos kisfiú hegyeket mozdított meg a hangjával. Ott, akkor tényleg mindenkinek a lelkéig hatolt a zenéje. Mással nemigen tudtam volna elképzelni azt a duettszerepet, amikor felkértek a döntőn. Lacika közben felnőtté vált és kicsit örülök, hogy éppen most lett egy a közös dalunk, mert már ő is sokat tapasztalt, és az egyik legtechnikásabb énekes vált belőle a magyar férfi előadók között”

– emlékezett vissza Gigi. Azt is elárulta, hogy nagy a párhuzam köztük mind karrierútjuk, mind a sorsuk tekintetében:

„Az elismerésért való küzdés mindkettőnk útját elkíséri. Manapság pedig főleg az a tendencia, hogy nem okvetlenül a tehetség, a hangi adottság az, ami a fődíjig repít egy énekest. Bár Lacika Az ének iskolájában akkor nem nyert, de nagyon jó irányba tette őt a műsor. Mindketten roma előadóként mutatunk utat a nehezebb sorsú gyerekeknek, és ez mindenképpen közös bennünk. Mindketten sokat küzdöttünk a súlyunkkal is (nevet) - ez mondjuk nem lenne baj, ha kimaradt volna a repertoárból! De ez az igazság és ehhez is akaraterő kell. A legfontosabb, hogy egyikünk útja sem volt zökkenőmentes és a megfelelő családi szeretet és támogató háttér nélkül most nem lehetnénk színpadon és ezt a dalt sem írtuk volna meg” – mesélte az énekesnő, akinek ez a harmadik, egyben egy jó időre utolsó duettje Buraival és Marics Petivel közös slágerei után.

Arról is megbizonyosodhatunk, hogy jobb formában nem is lehetne a páros, amit Gigi testvére, Radics Tamás rendezte videóklipben vehetünk szemügyre.

„Az elképzelés a plátói szerelem bemutatása volt. A láncok a durva, erős fémérzésre utalnak, amit nehéz elengedni és összeköti az embereket. Sajnos, mindketten jártunk már így a szerelemben és ettől lett ez igazán hiteles” – mondta Gigi.

Az „EMLÉK” június 26-tól elérhető az összes digitális zenei felületen.

VIDEÓ: BariLaci feat. Radics Gigi - Emlék


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Lovas Rozi távozik a Radnóti Színháztól: Nehéz volt, fájdalmas volt, bátor is volt és büszke vagyok a döntésemre!
A színésznő posztja alapján nagyon örül a szabadságának, és alig várja a rá váró kihívásokat.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. június 26.



Távozik a Radnóti Színház társulatából Lovas Rozi. A döntést a színésznő a Facebookon jelentette be:

„Köszönöm Radnóti Színház! Sziaszia soksok érzelmem, hálám, kötődésem, identitásom, tanítóm, barátom! Szeretlek. És üdvözöllek szabadságom, életem, hivatásom, kihívásaim, merészségeim, szerelmeim, boldogságom! Alig várlak! Nehéz volt, fájdalmas volt, bátor is volt és büszke vagyok a döntésemre! Csók mindenkinek!”

A Gólkirályság és A mi kis falunk című sorozatok sztárja ezek szerint függetlenként folytatja pályafutását.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Lotfi Begi és Tolvai Reni új dala a magyar közönség szívét szeretné meghódítani
A világ több pontján híressé vált nemzetközi koprodukcióban készült felvétel új verziója egy mindenki számára kedves dallamot idéz meg.


Ezer közül is megismerjük azt a népdal motívumot, amelyet a slágergyáros producer, Lotfi Begi épített be tavaly, a világ több pontján híressé vált nemzetközi koprodukcióban készült felvételébe. Ennek debütál most magyar nyelvű verziója: „Te meg én” címmel és Tolvai Reni gyönyörű énekhangjával. Mindkét előadó számára szerelemprojekt volt ez, hiszen mindkettőjüknek van személyes kötődése az újdonsághoz, melyről a premier kapcsán meséltek.

„A dal 2023 januárjában már megjelent egy amerikai-japán énekesnővel, Cecillia Gaulttal, melyhez leghíresebb magyar népdalunkat, a Tavaszi szél motívumát használtuk fel. Látva a „Heartbreak” sikerét a környező országokban, illetve meglepő módon, Argentínában, természetes volt, hogy készítsünk belőle egy magyar változatot is. Azt gondolom, hogy az angol nyelvű dalokat az eszünkkel, a magyar nyelvűeket viszont a szívünkkel értjük meg. Minden akadály elhárult tehát, hogy a hazai közönséget is meghódítsuk”

– árulta el Lotfi Begi.

Tolvai Reni pedig egy igazán bensőséges történetet mesélt el, miért is fogadta el Begi felkérését annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban egészen más stílusú kiadványokkal jelentkezett, beleértve a ’TR Album’ című hiphop-R’N’B lemezét.

„Számomra mindig a dallam a legfontosabb, ha tetszik az ötlet akkor már a felkérés napján nekilátok a munkának. Beginek hálás vagyok ezért az együttműködésért, különösen, mert visszaidézte bennem azokat az emlékeket, amikor még a nagymamám itt volt velem. Erdélyben magyarul csak a nagymamámmal beszéltem, szóval ő mutatta meg a magyar népdalokat és meséket is. A „Tavaszi szél” itt cseng a fülemben, amikor énekelte nekem. A mai napig emlékszem a magyar motívumos csipkékre, gobelinekre és a fahéj illatú mézeskalácsokra, amiket saját kezűleg készített”

– mondta el Tolvai Reni.

A „Te meg én” című dalban a régmúlt popja keveredik a mai füleknek naprakész stílussal, de találkozik benne a történelem a jelenünkkel is csakúgy, mint a Jimy J. Hollywood rendezte videóklipben. Igazi meglepetés a hazai közönségnek, hogy az új, magyar verzióba bekerült az eredeti népdal refrénje, a ’Tavaszi szél vizet áraszt..’ is, melyet az Erkel Ferenc Zenei Általános Iskola kórusa énekel. Ráadásul Lotfi Begi is ebbe az iskolába járt és az első, zenével kapcsolatos szárnypróbálgatásai is itt történtek.

VIDEÓ: Lotfi Begi x Tolvai Reni - Te meg én


Link másolása
KÖVESS MINKET: