Ki ne ismerné a „Nika se perimeno”-t, Delhusa Gjon híres slágerét? Adott volt, hogy éppen az a dj-producer fedezze fel újra most, aki olyan feldolgozásokat tudhat maga mögött, mint a Hol van az a lány (66M), vagy az Évszakok (27M). DR BRS a görög receptet ezúttal a sokoldalú énekessel, Veréb Tomival álmodta meg, majd repülőre szálltak, hogy Cipruson, egy igazán autentikus helyszínen forgassanak klipet. A páros bízik benne, hogy a „Hozzám tartozol (Nika se perimeno)” a nyár egyik legfelkapottabb feldolgozása lesz hazánkban, melyre minden esély megvan, hiszen már a megjelenés előtt a TikTok-felhasználók körében óriási népszerűségnek örvend az újdonság.
„A „Nika se perimeno” mindig is a kedvenc, retro dalaim közé tartozott. Szeretem a felvétel szövegét, számomra egy valódi szerelmi sztorit mesél el, mely velem is megtörtént egyszer Olaszországban. Egy kéthetes családi nyaralás közben elrabolta a szívem egy olasz lány, akivel csak közepesen értettük meg egymást, hiszen csak angolul tudtunk kommunikálni. De ez nem jelentett akadályt”
– meséli a színházi körökben jól ismert, sokoldalú énekes és a Sztárban sztár című showműsor egykori nyertese, Veréb Tomi.
DR BRS Zalatnay Cinivel közös „Várlak még” című újragondolása korábban óriási siker volt, érdekes egybecsengés, hogy a „Nika, se perimeno” görögül annyit tesz: „Nika, várlak téged”.
„A türelem kulcsfontosságú. Vártam Tomira, mert nem volt benne biztos, hogy neki való ez a dal. Ez nem az első eset, hiszen annak idején a Király Viktorral közös „Tűzvarázsló” feldolgozásnál is így történt, de végül sikerült meggyőznöm Viktort arról, hogy tuti sláger lesz a kollabunk. A várakozás pedig kicsit olyan, mint a vonzás törvénye. Ha elég türelmes vagy, bevonzod a pozitív dolgokat”
– mondta el a dj-producer, DR BRS. Ez a törvényszerűség pedig a klipforgatáskor is jelen volt.
„Két napig tartott a forgatás maga, de kezdtük Atkával feladni a klipforgatást, hiányzott az a plusz, ami mondhatni elviszi a show-t. Majd Aphrodité szikláinál találkoztunk két lánnyal, épp táncos TikTok-videókat készítettek. Feltűnt nekünk, hogy még profin is táncolnak. Az az eszement ötletünk támadt, hogy leszólítjuk őket, nincs-e kedvük szerepelni a videóklipünkben. Az ő improvizációjuk és a mi őrültségünk teljesen új magasságokba emelte a forgatást. Jelenleg is tartjuk a kapcsolatot, Lengyelországban alig várják a lányok, hogy viszont láthassák magukat a klipben” – árulta el Veréb Tomi.
A „Hozzám tartozol (Nika se premieno)”-nak eddig nagyon pozitív a fogadtatása, amelyet DR BRS a saját fellépésein is tesztelt már élőben közönség előtt, és a TikTokerek körében is virális tartalom lett az elmúlt héten. A június 20. 17 órára tervezett YouTube-premier és a dal június 21-ei digitális zenei felületeken való megjelenése koronázza meg a fergeteges együttműködést. A két fiú pedig a YouTube-premiert megelőzően 16:30-kor, Instagramon közös live-beszélgetést indít, ahol a felhasználók feltehetik további kérdéseiket a projektről és az előadókról.
VIDEÓ: DR BRS x Veréb Tomi - Hozzám tartozol (Nika se perimeno)
Ki ne ismerné a „Nika se perimeno”-t, Delhusa Gjon híres slágerét? Adott volt, hogy éppen az a dj-producer fedezze fel újra most, aki olyan feldolgozásokat tudhat maga mögött, mint a Hol van az a lány (66M), vagy az Évszakok (27M). DR BRS a görög receptet ezúttal a sokoldalú énekessel, Veréb Tomival álmodta meg, majd repülőre szálltak, hogy Cipruson, egy igazán autentikus helyszínen forgassanak klipet. A páros bízik benne, hogy a „Hozzám tartozol (Nika se perimeno)” a nyár egyik legfelkapottabb feldolgozása lesz hazánkban, melyre minden esély megvan, hiszen már a megjelenés előtt a TikTok-felhasználók körében óriási népszerűségnek örvend az újdonság.
„A „Nika se perimeno” mindig is a kedvenc, retro dalaim közé tartozott. Szeretem a felvétel szövegét, számomra egy valódi szerelmi sztorit mesél el, mely velem is megtörtént egyszer Olaszországban. Egy kéthetes családi nyaralás közben elrabolta a szívem egy olasz lány, akivel csak közepesen értettük meg egymást, hiszen csak angolul tudtunk kommunikálni. De ez nem jelentett akadályt”
– meséli a színházi körökben jól ismert, sokoldalú énekes és a Sztárban sztár című showműsor egykori nyertese, Veréb Tomi.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Elhunyt Szűcs Márta Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes, a Magyar Köztársaság Arany Érdemkereszt kitüntetettje – írja a Papgeno.
Szűcs Márta 1952. szeptember 7-én született. 1981-ben diplomázott a Zeneakadémián Révhegyi Olga növendékeként. Közvetlenül diplomaszerzése után a Magyar Állami Operaházhoz szerződött. Giuseppe Verdi Rigolettójának Gilda szerepével debütált.
1983-ban a Brüsszeli Belcanto Énekversenyen a legjobb női alakítás díját nyerte Donizetti Lammermoori Luciájával. 1984-ben Edinburgh-ban, Glasgowban, Liverpoolban és Newcastle-ben Gilda szerepét énekelte nagy sikerrel.
Szűcs Márta olyan világsztárokkal énekelt együtt, mint Renato Bruson, Piero Cappuccilli, Sherill Milnes, Jevgenyij Nyesztyerenko, Jennifer Larmoore vagy Peter Dvorsky.
Elhunyt Szűcs Márta Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes, a Magyar Köztársaság Arany Érdemkereszt kitüntetettje – írja a Papgeno.
Szűcs Márta 1952. szeptember 7-én született. 1981-ben diplomázott a Zeneakadémián Révhegyi Olga növendékeként. Közvetlenül diplomaszerzése után a Magyar Állami Operaházhoz szerződött. Giuseppe Verdi Rigolettójának Gilda szerepével debütált.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Komoly bakival ért véget a Hunyadi sorozat záróepzódja
Nem valószínű, hogy a tévedés utólag elhomályosítaná a rendkívül népszerű széria sikerét, mindenesetre egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni.
Elképesztő sikere volt a Hunyadi sorozatnak, amibe tényleg apait-anyait beleadtak a készítők: mind látványvilágában, mind történetmesélésében, mind a színészek játékában új korszakot hozott a magyar mozgóképkészítés világába.
A hírekbe sokszor a fülledt erotika miatt bekerülő sorozat utolsó részének utolsó perceibe ugyanakkor egy komoly baki csúszott be, amit egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni – vette észre az ATV.hu.
A mű természetesen szabadon kezeli a történelmi eseményeket, de azért arra igyekeztek vigyázni a készítők, hogy tárgyi tévedések ne rontsanak az élvezeti élményen. Az utolsó rész utolsó perceiben azonban a záró feliratban azt lehet olvasni, hogy az V. László után a következő magyar királyt, Hunyadi Mátyást „a Duna jegén koronázták meg”.
Azon túl, hogy a Duna jegén történt eseményeket a történészek ma már egységesen cáfolni szokták,
azt soha senki nem is állította, hogy maga a koronázás is Duna jegén történt volna – a legenda szerint csak Mátyás királlyá választása történt ott.
Történelmi tény, hogy Hunyadi János fiát csak évekkel később, 1464. március 29-én koronázták meg, ráadásul a Dunától jócskán messze, Székesfehérváron.
A sorozat népszerűségének azonban ez a tévedés valószínűleg mit sem fog ártani: a Hunyadi – A Holló felemelkedése húsvétvasárnaptól ráadásul már a Netflixen is elérhető.
Elképesztő sikere volt a Hunyadi sorozatnak, amibe tényleg apait-anyait beleadtak a készítők: mind látványvilágában, mind történetmesélésében, mind a színészek játékában új korszakot hozott a magyar mozgóképkészítés világába.
A hírekbe sokszor a fülledt erotika miatt bekerülő sorozat utolsó részének utolsó perceibe ugyanakkor egy komoly baki csúszott be, amit egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni – vette észre az ATV.hu.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Galkó Balázs az elmúlt évben több súlyos balesetet is elszenvedett: hat bordája eltört, és kétoldali tüdőgyulladást is diagnosztizáltak nála. Többször szorult sürgősségi ellátásra, január elején pedig hosszabb időre kórházba került.
Nemrég a lap munkatársai otthonában keresték fel, ahol arról beszélt, hogy anyagi nehézségekkel küzd, és nem tud megélni a nyugdíjából. Februárban adta hírül, hogy munkát talált: hivatalsegédként kezdett dolgozni egy könyvelőirodánál.
Nem véletlen, a háromrészes első pakk, amit az egeres cég megosztott velünk a Disney+-on. Az Andor eddig is történetfolyamokkal operált, volt egy bonyodalom, amibe Andor vagy egyéb fontos szereplő belekeveredett, majd több részen keresztül ügyesen szőtt sztorivezetéssel megoldották a problémákat. Majd jött a következő kalamajka, ami az előző etap közvetlen következménye volt, és egy pár részen keresztül ekörül forognak főszereplőink. Az első évadból példaként említhetjük a „bankrablást”, melynek eredménye a börtönből való megszökés fejezet.
A mostani három epizód Andor (Diego Luna) kis kalandjával kezdődik. Ellop egy kísérleti Tie Fightert (egy birodalmi űrhajó a Star Wars világában), majd leszállítja azt egy másik pilótának.
Ám nem a kollégáját találja az átadáskor, hanem tizenöt éhes, szedett-vedett, menekült lázadót, akik nem tudják ki Andor és csak el akarnak menekülni a bolygóról. Főszereplőnk megint rossz helyen volt, rossz időben, de jó szokásához híven itt is rabként folytatja a történetszállát. Ezalatt a galaxis többi szegletén is tevékenykednek az első évadból megismert karakterek.
Mon Mothma (Genevive O’Reilly) lánya esküvőjén próbálja a lázadás pénzügyi hátterét stabilizálni kapcsolatainak köszönhetően. Syril Karn (Kyle Soller) is visszatér, aki a birodalmi aktatologatóból kisfőnökké avanzsált – a két évad között eltelt egy év és ez idő alatt elkezdte élvezni új szerepkörét. A törtető birodalmi tiszt Dedra (Denise Gough) egyengeti karrierjét, akivel az előző szezon óta egy párt alkotnak.
Ennek a szálnak a legnagyobb konfliktus forrása egy zseniális ebéd Karn kegyetlen édesanyjával.
Emellett megkapjuk az előzetesekben beígért Krennic igazgató (Ben Mendelsohn) cameo-t, reméljük nagyobb szerepe lesz az ausztrál színésznek. Luthen Rael (Stellan Skarsgård) pedig továbbra is elvégzi a szükséges piszkos munkát a lázadás sikeréért, amihez senkinek nincsen gyomra. Akár egy esküvőn is tevékenykedik az öreg.
Az emlegetett lázadás pedig szépen, lassan építkezik, ez a sok történetszál már az első három részben szépen összeáll, ismerjük célokat, a motivációkat, minden karakter tökéletesen átalakul az alkotó Tony Gilroy víziójának megfelelően. Látjuk, melyik szereplő, hogyan fog bekapcsolódni a galaktikus konfliktusba. Nem viccelek, amikor azt írom, az Andor továbbra is egy csiszolatlan gyémánt.
Akik nem szeretik a Star Wars-t, azok is bátran próbálkozzanak vele, mert nem a szokásos Csillagok háborúját kapjuk, mint amire számítunk.
Talán ez volt a legnagyobb probléma az első évaddal is. Akik szerették a Star Wars-t, azok számára lassúnak és vontatottnak tűnt, akik pedig nem kedvelték a franchise-t, azok hozzá se mertek nyúlni. Pedig ez egy bámulatosan csavaros összeesküvés és lázadás története, apró sztorimorzsákkal elmesélve a karaktereken keresztül. A kisember küzdelmét mutatja be egy elnyomó rendszer ellen. Legyen az egy galaktikus birodalom vagy egy kegyetlen anya karaktere. Elképesztően hatásos és akkor még csak a történetről beszéltünk.
A látványra nincsenek szavak. Mintha ott lennénk Mon Mothma esküvőjén, vagy Bixékkel az ellátmány bolygón. Ja igen. A fekete ló, ami az első évadot sokaknak megkeserítette, sajnos még mindig itt van. Bixnek (Adria Arjona) továbbra sincsen igazán funkciója vagy célja azon kívül, hogy megint jól bántalmazzák szegényt.
A hölgy tényleg csak azért van jelen, hogy Andor aggódjon valakiért és egy célt adjon neki, hogy meg lehessen menteni.
Még akkor is, ha Bix talán már nem annyira törékeny, mint az első évadban volt, de még mindig nem ér fel a többi részletesen megírt, árnyalt karakterhez. Pedig Adria Arjona jó színésznő, ezt már a tavalyi A bérgyilkos, aki nem is volt-ban is bizonyította. Akit eddig zavart Bix, nem kecsegtetem, ugyan olyan rossz. Ám a többiek továbbra is lélegzetelállítóan autentikusak. Stellan Skarsgård hihetetlenül gyorsan vált a lázadás verőembere és a jólelkű műkincskereskedő szerepe között.
Diego Luna, mint egy svájci óra hozza Cassian Andor szerepét, akit talán egy mocskos Han Solonak lehetne leírni.
Mon Mothmát alakító Genevieve O’Reilly már nem csak külsőleg hasonlít az eredeti trilógia híres szenátorára, hanem ténylegesen, aktívan vezeti a lázadást a háttérből.
Minden apró részlet, amit a képernyőn látunk, egy élő, lélegző világot mutat be nekünk. Látjuk a tárgyak funkcióját, nem csak a háttérben látványos díszletként vannak jelen. A vizuális effektek hibátlanok és az eltelt egy év alatt a birodalmi rohamosztagosok is megtanultak célozni!
Nem gondoltam volna, hogy látni fogok Star Warsban bárkit meghalni rohamosztagosok pontos lövései által, de ez a nap is eljött!
Tony Gilroy úgy szővi a forgatókönyvet, mint a Banyapók a hálóját J.R.R. Tolkien könyveiben. Becsalja a nézőt a képernyő elé, elragadja és ott tartja az első pillanattól az utolsóig és továbbra is nagyon működik. Alig várom a folytatást!
Nem véletlen, a háromrészes első pakk, amit az egeres cég megosztott velünk a Disney+-on. Az Andor eddig is történetfolyamokkal operált, volt egy bonyodalom, amibe Andor vagy egyéb fontos szereplő belekeveredett, majd több részen keresztül ügyesen szőtt sztorivezetéssel megoldották a problémákat. Majd jött a következő kalamajka, ami az előző etap közvetlen következménye volt, és egy pár részen keresztül ekörül forognak főszereplőink. Az első évadból példaként említhetjük a „bankrablást”, melynek eredménye a börtönből való megszökés fejezet.
A mostani három epizód Andor (Diego Luna) kis kalandjával kezdődik. Ellop egy kísérleti Tie Fightert (egy birodalmi űrhajó a Star Wars világában), majd leszállítja azt egy másik pilótának.
Ám nem a kollégáját találja az átadáskor, hanem tizenöt éhes, szedett-vedett, menekült lázadót, akik nem tudják ki Andor és csak el akarnak menekülni a bolygóról. Főszereplőnk megint rossz helyen volt, rossz időben, de jó szokásához híven itt is rabként folytatja a történetszállát. Ezalatt a galaxis többi szegletén is tevékenykednek az első évadból megismert karakterek.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!