Így néz ki egy igazi családi autó
Sokféle autóra aggatjuk azt a jelzőt, hogy családi autó, pedig ezek közül nem biztos, hogy mindegyik teljesíti azokat a kritériumokat, amely egy több fős társaság és csomagjaik szállításához szükséges lehet. A harmadik generációs X-Trail kiváló alternatívát nyújt a családoknak, ugyanis bőséges helykínálattal, nagy csomagtartóval, s akár hét üléssel is rendelkezik. Egyébként véleményem szerint ezek azok a pontok, amelyek egy családi autót minősítenek.

A harmadik generációs X-Trail nem mai gyermek, azonban uniformizált formája még mindig frissnek hat. A 2013-as modellfrissítés során a Qashqaihoz nagyon hasonló megjelenésű lett az autó, ezáltal picit összemosódott a korábban jól különválasztható két modell, hiszen aki terepes kinézetű kocsit keresett, X-Trailt vásárolt, aki a gömbölyded formát kedvelte, az Qashqai-t vett. A változásoknak köszönhetően a döntés így inkább azon múlik, hogy ki, hány ülést, mekkora belső teret, s csomagtartót igényel.

A formai hasonlóság egyébként annyira szembetűnő, hogy nehéz megkülönböztetni a két autót, persze, ha egymás mellett parkolnak a kocsik, a méretkülönbség egyértelműen látható. Látványosan nagyobb az X-Trail, mely az előző generációhoz képest hosszra 17 milliméterrel, tengelytávra 76 milliméterrel, szélességben pedig 3 centivel tágasabb. Ennek köszönhetően valamelyest nőtt a beltér, amire már korábban sem lehetett panasz. A korábbi modellhez képest az utastér nagyot lépett előre ergonómiailag, a műszerfal, a navigáció, a klímakezelő sokkal kifinomultabb rajzolatot kapott. Az anyaghasználat minőségi, s a kezelhetőség is könnyed, a navi grafikáján azonban már kissé elavult.

Az vezetői pozíció az átlagnál magasabb, kényelmesen belátjuk a forgalmat, a helykínálat pedig SUV-hez mérten bőséges: elől-hátul kényelmesen utazunk. A csomagtartó öt üléssel 550 literes, ha az opcionális hatodik, hetedik ülést is használjuk, amik a padlózatból hajthatóak ki, akkor már szűkös a mozgásterünk. Az itt utazók ne számítsanak kényelmes, tágas helyre, mindenestre a gyerekek biztosan jól el lesznek majd a hátsó sorban.

Az X-Trail motorkínálatában két dízel (1.6 liter, 130 Le; 2.0 liter, 177 Le) és egy benzines (1.6 liter, 163 Le) található, az előbbiek kérhetőek 4x4-es változatban, és CVT fokozatmentes váltóval is, a benzines kizárólag fronthajtással és manuális váltóval vásárolható meg. Ezúttal két motort is próbára tehettünk a palettáról: a kisebbik dízelmotorral szerelt, összkerekes és a benzines változat járt nálunk.

Az 1.6-os erőforrások közül természetesen a dízel volt a nyomatékosabb, a bő másfél tonnás test mozgatásához éppen ezért a 130 lóerős gázolajos változat tűnt a jobb választásnak, a benzines ugyan egyenletesen hozta alacsonyabb nyomatékát, de ez a motor csak nyugodt autózáshoz alkalmas. A dízelnél az összkerékhajtás bekapcsolása minimálisan visszavett a lendületből, de ez az állásmód stabilabb haladást biztosított a csúszós, késő decemberi utakon, már amikor nem 10 fok körül volt a hőmérő mutatója. Mindkét erőforráshoz hatfokozatú váltó kapcsolódott, mely pontosan kapcsolható, kifejezetten stabil szerkezet.

A Nissan X-Trail öt felszereltségi szinten választható, s már a belépő modellnek számító Visia is gazdagon ellátott: manuális légkondicionáló, tempomat, Mp3-as audiorendszer, elektromos ablakok, visszagurulás-gátló és LED-es nappali fény jár alapesetben. A családi autó 5 üléses variánsa 6.940.000 forintról indul, plusz két ülésért 300.000 forint a felár.
Videó az autóról:
Adatok
Nissan X-Trail 1.6 benzin
Hengerűrtartalom: 1618 cm3
Teljesítmény: 120 kW (163 LE)/4500
Nyomaték: 240 Nm/2000-4000
Széndioxid kibocsátás: 145 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Végsebesség: 200 km/h
Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
A modell alapára: 4.990.000 Ft
Nissan X-Trail 1.6 dízel
Hengerűrtartalom: 1598 cm3
Teljesítmény: 96 kW (130 LE)/4000
Nyomaték: 320 Nm/1750
Széndioxid kibocsátás: 139 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 11 s
Végsebesség: 186 km/h
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
A modell alapára: 6.990.000 Ft