KULT
A Rovatból

Bősze Ádám: Wagner egy szemétláda volt, Lisztnek nem volt törvényes felesége



- Ha már az imént említettük Wagnert, beszéljünk Cosima Wagnerről, aki Liszt Ferenc lánya volt, így kicsit talán közelebb áll hozzánk.

- Cosimának volt egy férje, Hans von Bülow. Bülow annyira oda volt Lisztért, hogy amikor megkérte tőle a lánya kezét, az egyik indoka így szólt: „Annyira hasonlít önre.” Két vagy három közös gyermek született a frigyből. Erről megoszlanak a vélemények. Wagner jóval korábban ismerte már Cosimát. Liszt egyik legközelebbi barátja volt. Bülow vezényelt Wagner-operákat. De csak később alakult ki a szerelem Wagner iránt. Liszt Ferenc viszont a lehető leghatározottabban ellenezte, hogy a lánya elváljon.

Pedig neki például nem is volt törvényes felesége, csak élettársai.

Ám amikor megszületett Cosima gyermeke Wagnertől, Liszt annyit tehetett, hogy öt évig nem állt szóba Wagnerrel. Cosima Wagner iránti szerelme óriási volt, Wagner életműve pedig nagyon sokat köszönhet neki, mert a férje halála után ápolta Bayreuth-ot és az örökséget.

- Hogy állította össze a programot? Sorba vette a kedvenc zeneszerzőit, vagy abból indult ki, kinek elég – hát hogy mondjam – szaftos a magánélete ahhoz, hogy kitöltsön egy estét?

- A második, bármennyire is csúnya ez a megfogalmazás. Nyilvánvalóan elsősorban azok a zeneszerzők jöhettek szóba, akikről megfelelő mennyiségű dokumentum áll rendelkezésre ahhoz, hogy egyáltalán a szerelmi életéről lehessen beszélni.

Például nagyon szívesen beszéltem volna Johannes Brahmsról, de a Jóisten áldja meg ez a drága, szakállas embert, Clara Schumannba volt szerelmes, és azt mondta, olyannyira távol van tőlem a nősülés, mint amennyire távol van tőlem, hogy operát írjak. Nem is nősült meg, nem is írt operát. Erről viszonylag nehéz kétszer negyven percet beszélni izgalmasan.

Ami talán furcsának tűnhet, hogy szerettem volna a magyar zeneszerzőket távol tartani magamtól. Ennek két oka van. Az egyik, hogy a nagy magyar zeneszerzőket, mint Bartók vagy Kodály, hihetetlen nimbusz övezi. Olyan sok felkent papjuk van az országban, hogy nem mernék szórakoztató formában beszélni róluk. Tehát gyáva vagyok. A másik, hogy - valljuk be őszintén -, ezek az előadások nagyon hasonlítanak azokhoz a sorozatokhoz, amelyeket Nyáry Krisztián kezdett el magyar írókról, festőkről, és ha egyszer szeretné ezt kiterjeszteni zeneszerzőkre is, nem akarom keresztezni az útját.

- Amikor összeállította az előadások anyagát bukkant olyan történetre, ami meglepte, vagy más megvilágításba helyezett valakit?

- A Wagner utálatomat jelentősen erősítette az előadásom. De például Puccini esetében tényleg nem gondoltam, hogy milyen aktív szerelmi életet élt a felesége mellett. Amibe még érdemes lenne belemenni, de én nem mertem elmenni ebbe az irányba, hogy az operák nő alakjai mennyire tükrözik azokat a nőket, akik a valóságban a társai voltak. Wagnernél is van ilyen párhuzam, de ezeket tényleg csak az említés szintjén merem érinteni, mert ehhez egészen másfajta tudás szükséges.

- Ki az, akinek esetleg a mai #me too világban aggódnia kéne, hogy bajba kerül?

- Mendelssohnnak volt olyan pozíciója, amivel akár visszaélhetett volna a hölgyek felé, de őt ennél százszor intelligensebbnek tartom. Mozart azt mondta, hogy ha mindegyik nőt, akivel tréfálkoztam, feleségül kéne vennem, akkor már kétszáz feleségem lenne. Ebbe bármi beleférhet. Puccinél el tudom képzelni, de erre konkrét bizonyíték nincs.

- Beszéljünk kicsit Wolfról és Brittenről, hátha kedvet csinálunk...

- Wolf Mendelssohnhoz hasonlóan rendkívül intelligens zeneszerző volt. Itt nem csak a zeneszerzői intelligenciájára gondolok, hanem műveltségére is. Wolfot alapjában véve dalszerzőként ismeri a zenetörténet, de a kánonban „a” dalszerző az Schubert. Akinek a több száz dala között azért sok olyan is akad, amit igénytelen, gyengébb szövegre komponált. Persze vannak olyanok is, mint Goethétől „A rémkirály”, amely önmagában is megáll.

Wolf, az intelligens zeneszerző azonban csak művészi színvonalú szövegeket zenésített meg.

Tehát képzeljen el egy rendkívül érzékeny csápokkal rendelkező zeneszerzőt, aki ugyan ilyen fogékony a női bájak és a szerelem iránt is. Egyetlen probléma van vele: rendkívül fiatalon, tinédzser korában szifiliszes lett. Ezt a betegséget egészen a második világháború utánig, az antibiotikum elterjedéséig nem tudták gyógyítani.

Ami Brittent illeti, vacilláltam, hogy Csajkovszkij vagy Britten legyen, de a homoszexualitást semmiképp nem akartam kihagyni a sorozatból. A britteni életműből számomra a legérdekesebb a szerelme, Peter Pears – aki a világ egyik legismertebb énekese – és Britten levelezése. Én nem találok még egy olyan zeneszerzőt, aki ilyen irodalmi igényű, magas szintű szerelmi lírát mutatna egy ennyire sűrű levélváltásban.

Ha Britten egy hangot nem komponált volna, csak ez a levelezés marad fent, akkor is helye lenne az irodalomban.

Maga a homoszexualitás helyzete Angliában szintén fontos része az előadásnak, hiszen ott egészen 1967-ig büntették, elsősorban a férfiak közti kapcsolatot.

- Nem tudom, hogy csinálja, de majd minden második nap hallható a Bartók rádióban, hetente több előadást tart ország szerte, antikváriumot üzemeltet, és közben még arra is van ideje, hogy elszaladjon az Andermatti Téli Zenei Fesztiválra.

- (nevet) Ott is dolgozni fogok. Beethoven-év van. Már most, januárban több kiadvány jelent meg, mint ami egy ilyen jubileumi évben indokolt lenne. Természetesen az Andermatti Fesztivál is Beethovenről szól. Nekem a legizgalmasabb nem is az, hogy konferálni fogok, hanem hogy idegen nyelven hogy tudok majd megtartani három előadást, hogy hasonlóan szórakoztató legyen, mint az itthoniak.

- Nem mindennap fordul elő, hogy magyar műsorvezetőt kérnek fel egy ilyen alkalomra. Ráadásul nem is valami másodrendű fesztiválról beszélünk, hiszen az egyik vendég például Daniel Barenboim.

- Ő adja a nyitó koncertet, valóban nívós dolognak ígérkezik. Most adnak át egy új koncerttermet a városban, ezért indították ezt a fesztivált, reméljük, hogy lesz folytatása, hagyományt teremtenek.

- Az ön személye összeforrt a Virtuózok tehetségkutatóval. Van a virtuózoknak olyan versenyzője, vagy akár zsűri tagja, akivel tartja a kapcsolatot két etap között is?

- A versenyzők közül nem jellemző. De a zsűritagok közül Batta Andrással rendszeren konzultálok, főleg antikvár témában, Kesselyák Gergellyel minden hónapban beszélünk valamiről, ha más nem, a Miskolci Operafesztiválról, Várdai Istvánnal sokat konzultálunk a Kaposfest miatt, Balázs Jánossal a Cziffra fesztivál miatt.

Reméljük, hamarosan indul a következő évad.

- A követhetetlenül sok szereplése közül melyek azok a közeljövőben, amelyeket mindenképp az olvasók figyelmébe ajánlana?

- Vihar és Holdfény címmel indul egy Beethoven sorozat a Bartók rádióban. Attól különleges, hogy a Lóvasúton, élő közösség előtt zajlik. Hasonló a felépítése, mint a Nagy zenészek, nagy szerelmeknek. Beethoven életének különböző szakaszait vesszük végig. Minden vasárnap délelőtt fél 11-től egy rövidített, fél órás változatát lehet meghallgatni a Bartók Rádióban.

- A Nagy szerelmek sorozat a Lóvasúton megy. Mi van, ha valaki most jött rá, hogy ő szeretett volna ott lenni a Mozart esten vagy mint például én, Mendelssohnon? Így jártunk, vagy lesz lehetőség pótolni?

- Az Óbudai Társaskörben két hónapos követéssel ugyanezek az előadások meghallgathatók, utána viszont csak vidéken. Mendelssohn január 30-a, Mozart valamikor áprilisban kerül ott terítékre.

Nagy zenészek, nagy szerelmek

A zenetörténet legismertebb zeneszerzői és az ő szerelmi életük Bősze Ádám tolmácsolásában.

A januári estén Wolf kerül Peronra.

További időpontok:

2020. február 6. #Schumann

2020. március 18. #Britten

2020. április 22. #Liszt

2020. május 14. #Mahler

2020. június 3. #Beethoven

Részletek és jegyvásárlás itt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Annyira véres és erotikus lett a Hunyadi egy része, hogy ki kellett vágni egy jelenetet
A sorozatban Törőcsik Franciska karakterét erőszakkal kényszerítik szexre, még vér is folyik a jelenetben – ez országos kereskedelmi csatornán fő műsoridőben nem fért bele.


A Hunyadi sorozat legújabb epizódja ismét felkavarta a kedélyeket a nézők körében, mivel egyes jelenetek igencsak erotikusra sikeredtek. Az egyik ilyen rész annyira erőszakos is volt, hogy a premieradásban nem mertek mindent bemutatni. A jelenetben Törőcsik Franciska által alakított Brankovics Mara és Vlad fia közötti vízben zajló aktus rendkívül intenzívre sikeredett. Mara próbál ellenállni, de erőszakos partnere, miután először a víz alá löki, folytatja a bántalmazást, miközben Mara kétségbeesett arca is látszik.

A rendezői változatot követően, a Super TV2-n viszont már teljesebb képet kaptak a nézők a vad és erőszakos jelenetből.

Ebben a verzióban Vlad fia „folyik a vér, melyet ő ki is szív,” miközben Mara szenved. A jelenet ezután folytatódik a vízben, és teljes képernyőn mutatja az eseményeket.

A készítők valószínűleg tudatosan döntöttek úgy, hogy a premieradásban nem mutatják meg teljes egészében a jelenetet, hiszen az ilyen tartalom nem lehetett volna képernyőn a főműsoridőben, egy vezető kereskedelmi csatornán.

Korábban a Mi Hazánk két politikusa, Dúró Dóra és Toroczkai László is kiakadt azon, hogy a magyar történelem egy jelentős alakját bemutató sorozat túlfűtött erotikával, sőt leszbikus jelenettel igyekezett megnyerni a nézőket. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) már vizsgálni is kezdte a kifogásolt jeleneteket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Hiába ripacskodja végig Jason Momoa, és hiába másolja gyengén a Jumanjit, óriási siker az Egy Minecraft-film - Próbáltunk utánajárni, miért
A világ legsikeresebb videójátékának feldolgozását nagy várakozás előzte meg, kár, hogy a kész film mindent felmutat, amiért a videójáték-adaptációknak ennyire rossz a híre.


Azoknak, akik nincsenek otthon a gamingvilágban, eláruljuk, miért olyan nagy szám a Minecraft, és miért lett máris ilyen nagy siker a belőle készült egész estés játékfilm, amely mindjárt a bemutatásának első hétvégéjén több mint 300 millió dollárt kaszált a világ mozijaiban. E számok tekintetében furcsa is, hogy csak most, 15 évvel az eredeti játék piacra kerülése után készült csak hollywoodi feldolgozás a kockavilágból.

A Mojang Studios fejlesztésében és forgalmazásában 2011-ben jelent meg a Minecraft egy nyílt világú sandbox videójáték (vagyis nincs konkrét kitűzött célja, szabadságot adva a játékosoknak, hogy maguk választhassák meg a játék menetét), amelyet a svéd Markus Persson indított útjára még 2009-ben, vagyis két évvel a kiadása előtt.

Minecraftban a játékosok egy blokkokból álló világot fedezhetnek fel, felhasználhatják az ott lévő nyersanyagokat, vagyis bányászhatnak, eszközöket készíthetnek, építhetnek épületeket, továbbá harcolhatnak a számítógép által vezérelt ellenségekkel, vagy akár együttműködhetnek más játékosokkal.

A Minecraft a kiadása óta több mint 350 millió példányban kelt el szerte a világon, ezzel pedig bőven a legtöbb eladással büszkélkedő videójáték a történelemben, a jelenlegi második helyezett, a 2013-as kiadású Grand Theft Auto V-ből is „csak” 210 milliót értékesítettek, a bronzérmes Wii Sportsból pedig 82,9 milliót. Vagyis már majdnem 15 éve óriási az őrület a Minecraft körül, a megfilmesítés jogait megszerző Warner Bros. stúdió pedig természetesen elég jó lóra tett vele.

Ahogy a Super Mario Bros. – A filmből is (a minőségétől függetlenül) hatalmas kasszasiker lett 2023-ban a több mint 1,3 milliárd dolláros mozis bevételével, úgy a Minecrafttól is hasonló szépeket vártak. Eredetileg egyébként Shawn Levy (Éjszaka a múzeumban-trilógia, Vasököl, Free Guy, Az Adam-projekt, Deadpool & Rozsomák) lett volna a rendezője, de ő végül a játék fejlesztőivel való nézeteltérései után kilépett a projektből, mivel úgy gondolták, az ő ötlete nem összeegyeztethető a Minecraft szellemiségével (a kész filmet látva azért kíváncsiak lennénk, mivel állt elő Levy). Így került végül Jared Hess a rendezői székbe, aki eddig főként vígjátékokat készített, köztük is a Nevetséges Napóleont (2004), a Nacho Librét (2006), a Visszanyal a plágiumot (2009), az Áss csodát! (2015) vagy a Lángelméket (2015).

Az Egy Minecraft-filmről tisztán érződik, hogy az alkotókat eléggé megihlették a Jumanji- és A LEGO kaland-filmek.

Adott ugyanis egy párhuzamos játékvilág/-dimenzió, ahol a való világból idekerült emberhőseink a kedvükre bányászhatnak blokkokat, amelyekből bármit megépíthetnek, épületeket, fegyvereket vagy egyéb tárgyakat, a lehetőségeiknek csak a kreativitásuk szabhat határt. És természetesen meg kell menteni ezt a világot az invázióra készülő Alvilág-beli gonoszoktól, akik jelen esetben a malacemberek, illetve a vezetőjük, Malgosha. Ebbe az úgynevezett Felvilágba kerül be egy kristálykocka által nyitott dimenziókapu segítségével egy testvérpár, Natalie (Emma Myers) és Henry (Sebastian Hansen), az egykori videójátékbajnoki sikereiből tengődő Garrett (Jason Momoa), valamint az ingatlanos és állatgondozó Dawn (Danielle Brooks), és itt találkoznak a Felvilágban évek óta élő, gyerekként bányászálmokat dédelgető, profi építő Stevel-vel (Jack Black). Erre a kis csapatra vár tehát a feladat, hogy megvédjék a Minecraft világát az alvilági betolakodóktól.

Az Egy Minecraft film legnagyobb problémája, hogy sem nem Jumanji, se nem A LEGO kaland. Pedig adott volt egy több mint fantáziadús világ, amely számtalan vicces és ötletes jelenetre adott lehetőséget, az alkotók azonban megelégedtek az alapokkal, amellett persze, hogy a játék legfőbb és legismertebb elemeit, karaktereit, fajait, fegyvereit és eszközeit belecsempészték a sztoriba. Csak kár, hogy ezeket inkább csupán felsorolják, hogy a rajongók ujjonghassanak (ahogy látni az amerikai mozikból kiszivárgott felvételekből, ujjonganak is), igazán kreatív szerepet azonban nem kapnak a cselekményben.

Jack Black (akivel Jared Hess már együtt dolgozott a Nacho Librében) hozza a szokásos, teljesen őrült és túljátszó formáját, sőt, még énekel is párszor (e kapcsán pedig óriási dicséret illeti szinte állandó szinkronhangját, Kálloy Molnár Pétert, aki csodásan adja vissza Black féktelenségét).

De talán még rajta is túltesz Aquaman, vagyis Jason Momoa, aki egészen elképesztő fordulatszámra kapcsolt, és úgy pörgi végig a filmet, mint egy bekokózott gyalogkakukk.

Az Oscar-jelölt Danielle Brookst (Peacemaker – Békeharcos, 2023-as Bíborszín) eléggé a háttérbe tolták az alkotók, a két ifjú főhős (Myers a Wednesdayből, a Családi csereberéből vagy a Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz sorozatból lehet ismerős, Hansen pedig A kegyelem árából vagy a Lisey történetéből) pedig a fiatal közönség bevonására szolgálnak, és abszolút az első, 1995-ös Jumanji-film árva testvéreire (Kirsten Dunst és Bradley Pierce) emlékeztetnek.

A készítők jobban figyeltek a gyerek- és tiniközönség igényeire (kétségtelenül ők a célközönség), így a felnőtt nézők gyakran ásítozhatnak majd a moziba kísérgetés közepette a gyermeteg poénokokon, nekik sajnos nem sok ínyencséggel szolgálnak. Ezt erősítendő, a látványvilág nagyon színes, nagyon csiricsáré, de visszaadja a játék vizualitását, nyilván passzolva a durván pixeles stílust. E tekintetben nem lehet panasz, a CGI, ha nem is csúcsminőségű, teljesen korrekt ahhoz, hogy ne zökkentse ki a nézőket a történetből, amely azonban nem sok meglepetést tartogat.

Emlékezetes jelenetek és működő humor nélkül ugyanis az Egy Minecraft film sajnos továbbgyengíti a mozgóképes videójáték-adaptációk megítélését.

A siker persze önmagáért beszél, s így bizonyosan kapunk majd belőle folytatást is, reméljük, az alkotókat akkor már nagyobb cuppanással csókolja majd homlokon a múzsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Trump álmatlansággal küzd, és egy luxushotelben fegyvert szegez Uncle Samre – Leforgatták a Fehér Lótusz paródiáját Trumppal és Putyinnal
A Saturday Night Live legújabb paródiájában Trump, Putyin és Ivanka Trump egy thai luxusszállóban keverednek abszurd helyzetekbe. Scarlett Johansson is feltűnik a rövid szkeccsben!
Karkó Ádám - szmo.hu
2025. április 13.



A Fehér Lótusz című HBO-sorozat hangulatát idézte meg a Saturday Night Live legújabb paródiája, amelyben Donald Trump, Vlagyimir Putyin és Ivanka Trump is szerepet kapott – írja a 24.hu. A White Potus című szkeccs a politikai élet szereplőit helyezte be a népszerű sorozat világába.

A rövid jelenet középpontjában Donald Trump áll, akit James Austin Johnson alakít. A karakter a Fehér Lótusz egyik visszatérő szereplőjének, a Ratliff család fejének helyére került, akit az eredeti történetben bűnügybe keveredés, gyógyszerfüggőség és az anyagi leépülés jellemez.

A szkeccs egyik jelenetében Trump álmatlansággal küzd, és egy thai luxusszállodában fegyvert szegez Uncle Samre, miközben azt mondja:

„Megteszem. 500 százalékos vámot vetek ki Kínára”.

A helyzetet végül a félmeztelenül megjelenő Putyin próbálja elsimítani.

A paródiában több közismert karakter is feltűnik: Scarlett Johansson alakítja Ivanka Trumpot, aki az anyagi javakhoz való ragaszkodásáról ismert. Jon Hamm Robert F. Kennedy Jr.-ként jelenik meg, míg Melania Trump affektáló stílusban, Trump fiai pedig kissé korlátolt szereplőként szerepelnek.

A Saturday Night Live White Potus című szkeccse egyszerre idézi meg a Fehér Lótusz képi világát és hangulatát, valamint Donald Trump politikai tevékenységének jól ismert elemeit.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Egy sokkoló nyomozás igaz története - A Long Island-i sorozatgyilkos nyomában
Továbbra is a Netflix készíti el a legjobb dokumentum-sorozatokat. Ha valaki borzongani kíván egy valós bűncselekményen alapuló dokumentumfilmen, vagy sorozaton, tudja melyik streaming szolgáltatót kell felkeresni.
B.M.; Fotók: youtube.com - szmo.hu
2025. április 09.



A Netflixen még mindig hódítanak a valós és szörnyűséges eseteket feldolgozó dokumentumfilmek, sorozatok. Cikkünk tárgya az utóbbi kategóriába tartozik, A Long Island-i sorozatgyilkos nyomában magyar címe mindent elmond, ami ahhoz kell, hogy a sorozat felkerüljön a Netflix toplistáira.

A doksisorozat szolidan tartja magát a legjobban nézett tartalmak között, s ez nem véletlen.

Ebben nem csak a minőség, hanem a streaming óriási tapasztalatai is bőséggel hozzájárulnak. A piros N-betűs cégnél pontosan tudják, hogy kell eladni a szexet és a halált díszcsomagolásban.

A Long Island-i sorozatgyilkos nyomában története 2010-ben kezdődik, amikor is négy holttestet találtak a Gilgo-beachnek nevezett partszakaszon. A gyilkosságokban túl sok közös pont volt, minden áldozat nő és szakmájukat tekintve a testükből élő prostituáltak és eszkortlányok voltak, ezért kötötték őket egy elkövetőhöz.

Nem véletlenül hasonlították a Long Island-i eseteket Hasfelmetsző Jack rémtetteihez.

A sorozatgyilkos itt is utcalányokat vett célba, főleg arra alapozva, hogy az ő ügyükben úgyse fog a rendőrség teljes erővel nyomozni. Milyen igaza volt.

A Suffolk megyei rendőrkapitány ugyanis nyakig sáros volt. Hihetetlen, de a szörnyű kapitányt egy szintén sok mindenben bűnös megyei főügyész támogatta, és ezért szinte bármit megtehetett. Több prostitúciós ügye is előkerült a férfinak, egy összetett állami nyomozásra volt szükség, hogy megszabaduljon a korrupt rendőrtől a megye. Ez persze a gyilkosság utáni hajtóvadászatot sem segítette. Sokan még azt is pedzegették, hogy a főkapitány támogatja a gyilkost, ha nem is aktívan, de egyetért a tetteivel.

A háromrészes sorozat első epizódja felvezeti a történteket. Archív felvételekkel bemutatja az áldozatokat, az arctalan szexmunkások rokonain és barátain keresztül ad egy autentikus hátteret a nézőknek. Megismerjük a miérteket, és ez nagyban növeli a szimpátiát az áldozatok felé. Ám a rendőrség szempontjából továbbra is veszélyes szakmát űző megtűrt személyek csak, akiknek az ügyére nem pazarolnak a minimumnál több erőforrást.

A második rész a rettenetesen korrupt rendőri szervre koncentrál, amely a velejéig romlott volt.

Az egész epizód a rendőrség vezetőjének és a főügyésznek a „rémtetteit” taglalja, akiknek az impotens nyomozásuknak köszönhetően a sorozatgyilkos tovább tevékenykedhetett. Majd a harmadik rész szépen zárja a sorozatot egy gyanúsítottat a célkeresztbe helyezve. De itt se megy át ízléstelen vádaskodásba és démonizálásba. Megmutatják, miért történhettek meg ezek a szörnyűségek, hogyan úszta meg eddig a gyilkos. Végül pedig megpróbálnak feloldozást adni az áldozatok hozzátartozóinak és barátainak, inkább kevesebb, mint több sikerrel.

Az egész történet erősen megviseli a nézőt. Az, hogy mennyire nem vették a szexmunkásokat emberszámba (sajnos manapság sem javult jelentősen a helyzetük) elszomorító. Könnyű őket okolni, hogy amúgy is veszélyes szakmát választottak, de legtöbbüknek nem volt más választásuk. A környezetük kényszerítette őket ebbe a helyzetbe, és sokan közülük szerető szülők voltak. A gyilkos szempontjából egyszerű áldozatok ők, a rendőrség számára pedig csak gyilkossági statisztika.

Tetszett, hogy a sorozat kendőzetlenül mutatta be a Suffolk megyei korrupciót és a hozzá nem értő tisztek által okozott károkat.

A legrosszabb az egészben, hogy biztosan tudjuk, nem egyedi eset, amit a Netflix bemutatott nekünk. Számos esetben a rendőrségnek „köszönhető”, hogy az elkövetők tovább tevékenykedhetnek. Elég, ha A Mendendez testvérek dokumentumfilmre gondolunk – nem a Ryan Murphy Netflix-sorozatra.

Meglepően drámaira sikerült A Long Island-i sorozatgyilkos nyomában, kemény történet, hatásosan előadva. Igazán profi Netflix-doksi, jó interjúkkal, tökéletes vágásokkal és megfelelő tényismertetéssel.

A legvégső „feloldozás” kissé mesterkélt és művi, mivel még az ügy nem záródott le, de reméljük az igazság győzedelmeskedni fog, és legalább egy gyilkossal kevesebb járkál az utcákon.

A streamingóriás továbbra is verhetetlen a valós történeteken alapuló bűncselekmények feldolgozásában. Nem biztos, hogy a legpontosabbak a részletek és az információk, de a produkciós minőség és a sokk páratlan kombinációját tudják elérni a borzongani vágyó nézőben. Elepesztő jó arányban szórakoztatóak, sokkolóak és megbotránkoztatóak a tartalmaik.


Link másolása
KÖVESS MINKET: