Virtuális karácsonyfa alá tehetik az ajándékot, akik segítenének gyerekrohamkocsira gyűjteni a Csodacsoportban
A CsodaCsoport Civil jótékonysági licit Magyarország legnagyobb jótékonysági aukciós közössége, amely szeptember óta a Facebookon működik és közel 90 ezer tagot számlál. Hatékonyságukat mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy
10 hét alatt már 180 millió forint támogatást gyűjtöttek beteg gyermekek gyógykezelésére, valamint két mentőmotor vásárlására. Jelenleg egy 55 millió forint értékű gyerekrohamkocsira gyűjtenek a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat számára. Mottójuk: együtt, egy célért.
Most a csoport moderátorai mesélnek nekünk, hogyan készül a csoport a karácsonyra.
„A Csodacsoport háttércsapatát úgy kell elképzelni, mintha egy műhely lenne. Van egy közös „helyiségünk”, ahol az ötletek születnek, feladatokat lehet örökbe fogadni, tanácsokat lehet adni és kérni. Egy nagy család alapján tudunk együttműködni.
Ebben a virtuális műhelyünkben nemrég megálmodtunk egy Csodafát. Szerettük volna az ajándékozást a segítségnyújtás örömével kombinálni. Úgy álmodtuk meg a virtuális karácsonyfánkat, hogy bárki tudjon ajándékot tenni alá különböző felajánlásokkal, amelyekkel örömet tudunk szerezni szeretteinknek.
Így született meg a csoport Csodafája, ahol már közel 400 ajándék lapul, napról napra pedig csak gyarapszik a felajánlások száma."
Van, aki saját kézműves ajándékot ajánl fel, van, aki házi készítésű süteményeket vagy újszerű játékokat, kedves plüssfigurákat, értékes ékszereket, különleges parfüm szettet, de sokszor élményekre is lehet licitálni. Legutóbb egy Madrid-Toledo városnézést ajánlott fel egy idegenvezető, aki ezzel saját idejét és tudását szeretné adni egy családnak vagy baráti társaságnak. Volt, amikor egy wellness részlegre napijegyet ajánlottak fel ebéddel együtt a tulajdonosok. De vannak focistáktól és olimpikonjainktól is felajánlások, amiket ők maguk írtak alá és személyesen adnak át.


A kampány fő felelőse egyik moderátor, Kata lett, aki egyből magáénak érezte a feladatot. Kata gyerekkorában ugyanis egyáltalán nem szerette a karácsonyt, ő volt maga a Grincs, ahogy mesélni szokta, de ahogy felnőtt, és szeretteitől távol került, egyre fontosabbá váltak számára a családi együttlétek; az összetartás, a közösséghez tartozás, amely karácsonykor fokozottan érezhető.
"Csodafa-kampányunkkal arra is szeretnénk felhívni az emberek figyelmét, hogy milyen erő rejlik a közösségekben; az összetartozásban, a közös élményekben és a közös célért vállalt tettekben. Mi mindannyian azért csatlakoztunk a CsodaCsoporthoz, mert fontosnak tartjuk, hogy mi is tegyünk másokért. Adjuk az időnket, munkánkat, értékes tárgyainkat és szolgáltatásainkat, és ezáltal mi is boldogabbá válunk egy kicsit. Amikor ajándékozunk, akkor mi magunk is gyarapszunk, hisz amikor beleadjuk szívünk minden szeretetét, akkor a bennünk lévő jó érzés is növekszik. Ez a törvény pedig kétszeresen igaz akkor, ha már az ajándék megvásárlásával is egy jó ügyet támogatunk.
Így jutnak el a CsodaCsoportban a felajánlások a Csodafa alá, szívtől szívig. S az adakozás közben mindenki örömöt kap cserébe.
Aki az ajándékot felajánlja, érzi, hogy fontos, amit tesz, hisz egy gyerekrohamkocsi megvásárlásához járul hozzá. Aki megnyeri a licitet, szintén elégedett, hiszen úgy talált nálunk ajándékot, hogy vásárlásával nagylelkűen adakozott. A harmadik fél a megajándékozott lesz karácsonykor, aki ezáltal még különlegesebbnek fogja érzeni a kapott ajándékot.
A jótékonykodás legnagyobb nyertesei pedig maguk a gyógyulni vágyó és segítségre váró gyerekek, akikért a CsodaCsoportban alapítók és moderátorok, felajánlók és licitálók mind együtt munkálkodunk – advent idején is."
SZENT MÁRTON GYERMEKMENTŐ SZOLGÁLAT KÖZHASZNÚ ALAPÍTVÁNY
10700079-26823100-51300009
IBAN HU60 10700079-26823100-51300009
SWIFT: CIBHHUHB
Közlemény: Civil Licit