HÍREK
A Rovatból

Meghalt Niki Lauda

A sportlegenda 70 éves korában, családja körében hunyt el.


70 éves korában elhunyt Niki Lauda háromszoros Forma 1-es bajnok — írja a német Spiegel. A hírről beszámolt a német dpa hírügynökség is, akik a családra hivatkozva azt írták, a sportlegenda hétfőn a családja körében, "békésen távozott".

Andreas Nikolaus Lauda 1949.február 22-én született Bécsben. Szülei ugyan nem helyeselték, de már tizenkét éves kora óta ült a volán mögött, tanulmányait is korán abbahagyta az autóversenyzés miatt. Apja ugyan megtehette volna, de nem finanszírozta karrierjét, szponzort nem talált, így nagyösszegű hitellel vágott bele pályafutásába.

Első hegyi futama, 1968. április 15-én volt, egy Mini Cooperrel versenyzett, kategóriájában pedig rögtön második helyen ért a célba, két héttel később viszont már győzött. A hegyi versenyek után a Forma-3-ban, majd a Forma-2-ben versenyzett, a Forma-1-ben 1971-ben mutatkozott be a March Ford csapatában. 1972-ben még megnyerte a Forma-2-es világbajnokságot, majd végleg az F1-be igazolva 1973-ban a BRM, 1974-től a Ferrari csapatának tagjaként versenyzett. A Ferrari színeiben rögtön a negyedik helyen végzett az összesítésben, a következő évben, 1975-ben világbajnok lett.

Niki Lauda 1976-ban a Nürburingen megrendezett nagydíjon szörnyű balesetet szenvedett, ugyanis a második körben kicsúszott Ferrarijával, majd az autó lángra kapott. Az autóversenyző az autójában rekedt, életveszélyes égési sérüléseket szenvedett és nagy mennyiségű mérgező gázt lélegzett be. Három versenyzőtársa mentette meg az életét, akik kihúzták az égő autóból. A verseny előtt a biztonsági intézkedések hiánya miatt bojkottra szólította fel versenytársait, de mivel nem talált követőkre, végül ő is rajthoz állt.

A szörnyű baleset után hat héttel később visszatért, saját szavai szerint rettegve és fájdalmak közepette negyedik lett az Olasz Nagydíjon.

Lauda 1977-ben ismét világbajnok volt a Ferrari színeiben és abban az évben a világ legjobb sportolójának választották.

1978-ban átigazolt a Brabham Alfához, de csak negyedik lett, a következő év őszén pedig váratlanul bejelentette visszavonulását. 1982-ben visszatért, és immár McLaren-színekben az ötödik helyen végzett az összetett pontversenyben. 1983-ban versenyt sem nyert, de 1984-ben megszerezte harmadik világbajnoki címét.

Niki Lauda 1985-ben vonult vissza végleg, Forma 1-es pályafutása alatt 171 futamon indult, 25-ször győzött.

Visszavonulása után, 1992-től 1997-ig a Ferrarinál volt tanácsadó, közben megalapította a Lauda Air légitársaságot, amelyet 2000-ben bekebelezett az Austrian Airlines. 2001-2002-ben a Jaguar Forma-1-es csapatát irányította, 2003-ban Niki ("flyniki") néven diszkont légitársaságot alapított, amelyet 2011-ben adott el. 2016-ban megvásárolta az üzleti és VIP-utasok szállítására szakosodott Amira Air céget, amely azóta a Lauda Motion nevet viseli. Lauda pilótajogosítvánnyal is rendelkezett, és nem egyszer vezette légitársasága repülőgépeit.

2012-ben a Forma-1-es Mercedes csapat felügyelő bizottságának elnöke lett, a következő évben tízszázalékos részesedést szerzett a csapatban, és nagy része volt abban, hogy Lewis Hamilton oda igazolt.

2018 augusztusában megfázásos tünetekkel került kórházba a nyaralásáról, de az állapota tovább romlott, így tüdőátültetésen esett át, a kórházat október végén hagyta el. Januárban rövid ideig influenzás megbetegedéssel kórházban ápolták, a legutóbbi hírek szerint pedig leállt a veséje. Korábban ugyanakkor már két alkalommal is vesetranszplanációt hajtottak végre rajta, először testvére, majd felesége volt a donor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter beelőzte Orbán Viktort – köszönetet is mondott a követőinek
Igaz, a Tisza elnöke ügyesen és jó érzékkel választotta ki azt a számot, amiben vezet. De tény: the MAN-t többen követik, mint Viktort a TikTokon.


A politika folyamatos verseny, a XXI. században pedig már nemcsak a szavazatokért, de a közösségi médiás megjelenésért is.

Ez a tény is vezethette Magyar Pétert, amikor kedd este megköszönte követőinek, hogy a TikTokon elérte a 233 ezret követőinek száma.

„Hálásan köszönöm, hogy alig egy év után, a Youtube után már a TikTok-on is többen követtek, mint Orbán Viktort”

– írta bejegyzésében az ellenzéki politikus. Hozzátette: „Mindezt úgy, hogy a miniszterelnök több százmillió forint közpénzt ver el hirdetésre, lájkok és követők vásárlására. Én pedig pontosan nulla forintot költöttem erre”.

Igaz az is, hogy Magyar Péter ügyesen választotta ki, hogy melyik számokat érdemes kiemelnie. Facebookon és Instagramon ugyanis egyelőre még Orbán Viktor vezet. Instán 244 ezer-187 ezerre, míg Facebookon behozhatatlannak tűnő előnnyel, 1,3 millióval az 535 ezerrel szemben. Igaz, ez utóbbit a Tisza elnöke mindössze 14 hónap alatt hozta össze.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Fellöktek a rendőrök egy bottal közlekedő tüntetőt – a napszemüvegét is odébb rúgták
A Momentum a Szabadság hidat zárta le, miután Hadházy Ákos nem kapott engedélyt az Erzsébet hídra. A blokád feloldása után azonban nem bántak kesztyűs kézzel a tüntetőkkel.


A Magyar Hangnak nyilatkozó Bedő Dávid, a Momentum képviselője úgy fogalmazott: „egészen elképesztő, amit a Készenléti Rendőrség művelt”. A momentumos politikus a Szabadság hídi blokád elején vezette a demonstráló tömeget, miután a hatóságok nem adtak engedélyt Hadházy Ákosnak az Erzsébet híd lezárására. Emiatt a Ferenciek terén összegyűlt emberek a Momentum vezetésével inkább a Szabadság hidat zárták le.

A hídra érve eleinte fesztiválhangulat uralkodott. Később azonban a pesti és a budai oldalon is megjelent sok rendőr, akik mindenkit felküldtek vagy felvittek a járdára.

A Momentum elnökségi tagja szerint az egyenruhások lökdösődtek, és ennek következtében többen elestek.

A politikus azt állítja, hogy egyik párttársát, aki bottal jár, fellökték.

Közben kiesett a zsebéből a szemüvege, amit egy rendőr rátaposva elrúgott. Bedő Dávid szerint erről videó is készült, amit később megosztott a Facebook-oldalán. Ezen valóban látszik, ahogy a fiatalember elesik, majd a rendőrök erővel próbálják meg felhúzni a földről. Szintén látszik az is, hogy egy napszemüveget odébb rúgnak. Bedő úgy fogalmazott, hogy „fogyatékosnak nevezték őket” és hozzátette: „egészen elképesztő, amit a Készenléti Rendőrség leművelt”.

Bedő Dávid videója az esetről:

(Cikkünk címképén a rendőrség akciója látható, amelynek keretében eltávolították a tüntetőket Szabadság híd úttestéről. A címben említett eset nem ekkor történt.)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Három átszállás, négy óra menetidő Budapest és Szombathely között – dübörög a különleges menetrend a MÁV-nál
Pályát tartanak karban a GYSEV vonalán, rettenetes nehézkes a közlekedés a vonalon. Ezen nem segít az sem, amikor az átlagosnál többen utaznának.


Volt, aki két órát várt Szombathelyen, mire felfért egy vonatpótló buszra, más arra panaszkodott, hogy 3 átszállással, 4 óra alatt ért Budapestre – számolt be az RTL Híradója.

Az ok, hogy pályakarbantartó munkákat kezdetek meg a GYSEV vonalán. Aki Szombathelyről akar Budapestre jutni, az pótlóbusszal utazhat Győrig, vagy vonattal, de kerülővel juthat el Budapestre.

Szombathely és Győr között most pótlóbuszok közlekednek – a különleges menetrend a MÁV ígérete szerint jövő hét keddig tart.

Az RTL megkérdezte a vasúttársaságot, hogy mi volt az oka a fennakadásnak. Válaszukban azt írták: „a korábban tapasztaltnál jóval több utas kívánta igénybe venni ezeket a járatokat, ezért tartalékbuszt is be kellett állítani Szombathelyen, ami időbe került”. Egyben elnézést is kértek az érintett utasoktól.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
Lassan, de biztosan feloszlatta a rendőrség a demonstrációt a Szabadság hídon
Volt, akit ölben kellett levinni a híd úttestjéről. Ide vonultak a tüntetők, miután a Ferenciek terén megakadályozták, hogy akadályozzák a forgalmat.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, párszáz ember jelent meg Hadházy Ákos mellett a kedden a Ferenciek terén. Mivel a tüntetést a rendőrség nem engedélyezte, az egybegyűltek sokáig tanácstalanok voltak, majd megpróbálták lezárni a Kossuth Lajos utcát. Mikor a rendőrség ezt nem engedélyezte, a kisebb tömeg a Szabadság hídra vonult, amit sikerült is elfoglalniuk.

A tüntetők és a rendőrség létszámát elnézve azonban csak idő kérdése volt, ami nem sokkal hét óra előtt történt:

készenlétisek elkezdték leszorítani az embereket az úttestről.

Bár ez nem ment zökkenőmentesen, mert sokan ellenálltak az intézkedésnek, a demonstrálók le is ültek a földre. Többeket a rendőrök vittek a járdára. Végül negyed 8 után nem sokkal sikerült az utolsó embert is eltávolítani az útról.

Azt nem tudni, a tüntetőknek vannak-e további terveik, a rendőrök mindenesetre egy ideig senkit nem engedtek le a hídról. Fél 8 előtt nem sokkal azonban megindult a forgalom a hídon.


Link másolása
KÖVESS MINKET: