Vitézy: Vérlázító! - Fél évig nem járnak a vonatok Veszprém és Ajka között, annyira rossz a vasúti pálya
Szerdától szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között, a pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon – közölte a MÁV. Az ok a pálya tarthatatlan állapota. A hivatalos megfogalmazás szerint:
A vasúttársaság kiemelet beruházás keretében javítja majd ki a hibát. Az érintett, Veszprém—Ajka szakaszon autóbuszok közlekednek, míg az IC-vonatok Budapest felől Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg felől pedig Ajkáig közlekednek.
A MÁV azt írja, az elmúlt napok esőzései nyomán végzett vizsgálatok alapján jutottak erre a döntésre. Máshogy látja ezt Vitézy Dávid. A fővárosi képviselő Facebook-oldalán azt írja: „a vonalon a szükséges vízelvezetési munkák megvalósítását idén tavasszal a Lázár-minisztérium utasítására mondta le a MÁV költségcsökkentésre hivatkozva.
Ez a sebességkorlátozás – más pályahibákkal együttesen – egyre komolyabb késéseket okozott a személyvonatokon erre utazóknak is. Azonban a lassan véget érő 2024. év egésze nem volt elegendő arra, hogy a vasútnál közismerten egyre jobban leromló infrastruktúrát kijavítsák, így a töltés mostanra olyan mértékben ment tönkre, hogy a közlekedés ellehetetlenült és a MÁV váratlanul holnaptól leállítja a fővonalon a közlekedést. A Volánbusz épp próbálja kapkodva megszervezni a buszpótlást.”
Hozzáteszi: „A MÁV mai közleménye jelentős beruházást vetít előre, hogy a sok hónapra tervezett vágányzár megalapozottnak tűnjön – de nincs erről szó, a pár napja kiadott menetrendben és pályakapacitási tervben sem szerepelt itt még munkavégzés tervezve. A téli hónapokban teljesen valószínűtlen, hogy komolyabb fejlesztésre valós kilátás lenne úgy, hogy a MÁV-VOLÁN csoport dolgozói a vágányzári technológián és a buszpótlás megszervezésén még most is, az utolsó pillanatban is dolgoznak – nekik természetesen minden elismerésem.”