Csúnyán átverték a mágocsi nőt: közel ötmillió forint tűnt el a bankszámlájáról
Ketten is feljelentést tettek a Dombóvári Rendőrkapitányságon a napokban, miután internetes bankolás során ismeretlenek több millió forinttal károsították meg őket – számolt be róla a police.hu. Mindkét sértett ugyanannál a pénzintézetnél vezette a számláját.
Az egyik esetben egy mágocsi nő személyi kölcsönt igényelt, majd üzenetet kapott arról, hogy az összeg megérkezett a számlájára. Telefonján belépett a netbankba, hogy limitet módosítson, de a művelet nem sikerült. Ezután a keresőbe írta be a bank nevét, és egy SMS-ben kapott appregisztrációs kódot, amit megadott a valódinak hitt felületen. Egy forgó kört látott a képernyőn, de nem kapott visszajelzést a sikeres műveletről, ezért kilépett az alkalmazásból.
Valaki az ő tudta és beleegyezése nélkül utalta el az összeget egy ismeretlen férfi nevére. A nő nem kapott megerősítő kódot az utaláshoz, és nem is érkezett értesítés a tranzakcióról.
Egy dombóvári férfi hasonló módon járt pórul. Céges utalásokat intézett számítógépéről, majd egy SMS-t kapott egy alkalmazás telepítéséhez szükséges kóddal. A férfi elmondása szerint máshol nem adta meg a belépési adatait. Ennek ellenére néhány órával később a pénzintézet értesítette, hogy zárolták a számláját egy közel 2 millió forintos gyanús utalás miatt. Ő sem kapott megerősítő üzenetet a tranzakcióról.
A Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság felhívta a figyelmet az internetes csalások veszélyeire. Kiemelték, hogy
Emellett fontos, hogy ne telepítsünk ismeretlen alkalmazásokat, ne osszuk meg számítógépünk képernyőjét idegenekkel, valamint aktiváljuk a kétlépcsős azonosítást minden fontos fiókunkon. Hangsúlyozták azt is, hogy problémát jelenthet, ha ugyanazt az eszközt használjuk bankolásra, amelyre a kétlépcsős azonosításhoz szükséges kódok érkeznek.