HÍREK
A Rovatból

Teljesen felforgatják a menetrendet a győri vonalon, szeptember közepén esik neki a felújításnak a MÁV

Belföldi járatoknál 20-30 perccel nő a menetidő, egyes személyvonatok helyett pedig pótlóbuszok fognak közlekedni. Hogy pontosan hogyan változik a menetrend, azt a héten teszik majd közzé egy aloldalon, ami egyelőre nem működik.


Jelentősen módosul a menetrend a győri vonalon szeptember 18-tól, mert elkezdik a vonal felújítását a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszom - derül ki a MÁV szerda reggeli közleményéből. Egyes személyvonatok helyet pótlóbusz fog közlekedni, a belföldi járatoknál 20-30 perccel, a nemzetközi járatoknál pedig egy órával nő a menetidő.

A MÁV azt írja, hogy

a három ütemre felosztott, mintegy három hónapig tartó karbantartásra 32,5 milliárd forintot fordítanak.

A vasúttársaság arra is felhívta a lakosok figyelmét, hogy a felújítás alatt rakodás, depózás, szóródó anyagok szállítása, valamint nagygépekkel végzett munkák miatt zajra lehet számítani a térségben nappal és éjszaka is.

A közlemény szerint a felújításra MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján kerül sor.

Az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig, Biatorbágy és Szárliget között a bal vágányon dolgoznak majd, egyvágányú vonatforgalom mellett. A korlátozás miatt

menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.

A MÁV ígérete szerint azonban a reggeli és délutáni csúcsidőszakban ezt két vonatra növelik a fő utazási irányokhoz igazítva, hogy „a lehető legtöbb utasunk pótlóbuszra való átszállás nélkül el tudjon jutni az iskolákba, munkahelyekre, illetve haza”.

A közlemény szerint a tervezett menetrendmódosítás alapján az S10-es és S12-es személyvonatok helyett pótlóbuszok járnak majd Tatabánya és Biatorbágy között.

„A belföldi és nemzetközi személyszállító vonatok menetrendjének kialakítása folyamatban van, az érintett társvasutakkal zajlanak az egyeztetések” - írták.

Az utasok tájékozódásához szükséges menetrendeket, térképeket a héten tesszük majd közzé az erre a célra létrehozott aloldalon. A www.mavcsoport.hu/mav-start/egyesvonal oldal azonban egyelőre nem elérhető.

A Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon a pálya állapota miatt augusztus végén vezettek be 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást, emiatt több járat menetideje is megnőtt. Lázár János építési és közlekedési miniszter pár nappal később elrendelte a „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” az 1-es fővonalon. A MÁV vezetése azonban a minisztert kérte, hogy szerezzen plusz forrást a Bécsbe tartó vonal felújítására.

Erre Lázár válaszul azt üzente a vasúttársaság vezetésének:

„Ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését”.

A MÁV szerdai közleményében most azt írta, hogy a felújításra a MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján kerül sor. Azt is hozzátették, hogy „a vonalszakaszon bevezetett 100 km/h-s sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerülhet veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Kinevették Nagy István agrárminisztert Bábolnán, amikor megköszönte a tüntető helyiek türelmét
A miniszter megpróbálta megnyugtatni a helyieket, de kifütyülték, és azt követelték, ne ott temessék el a száj- és körömfájás miatt leölt állatok tetemét.


Szerda reggel több tucat ember gyűlt össze Bábolnán a polgármesteri hivatal előtt, ahol Nagy István agrárminiszter egyeztet a város polgármesterével, a független Horváth Klárával és a térség országgyűlési képviselőjével, a fideszes Czunyiné Bertalan Judittal a ragadós száj- és körömfájás ügyében.

A tömeg azért demonstrált, mert a város határában jelölték ki az egyik dögkutat, ahova a száj- és körömfájás miatt leölt állatok tetemeit szállították több telephelyről is, többezres nagyságrendben.

A megbeszélései előtt Nagy István a hivatal lépcsőjéről szólt néhány szót a körülbelül 100-150 fős tömeghez. Megköszönte a helyiek türelmét, mire kinevették.

„Gondolják végig...el kell valahol temetni az állatokat?”

– kérdezte a miniszter.

A válasz a demonstrálóktól jött:

„De nem itt!”

A miniszter szerint a kijelölt dögkutak régóta ilyen célra szolgáló állami tulajdonú területek, és

„senkit nem fenyeget a legkisebb veszély sem”.

A tömeg erre felhördült és kifütyülte a minisztert, aki hozzátette, hogy ez a „pillanatnyi harag” az ára annak, hogy megmentsék a magyar állatállományt.

A tüntetők még akkor is a hivatal előtt álltak, amikor a miniszter távozott. Nagy István végül átvágott az élőláncon, és anélkül távozott, hogy bármit egyéb érdemit mondott volna. Többen azt kiabálták: „Menekül!”

Bábolnára egyébként rövid időn belül másodszor érkeztek a vírus miatt leölt állattetemek.

(via hvg.hu, Magyar Hang)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Még mindig nem szolgáltattak igazságot a ralibaleset áldozatainak - egy anya és 12 éves lánya is meghalt
Aradi Gergely a 12 éves lányát és feleségét veszítette el. Úgy érzi, a felelősök hallgatnak, a kérdéseire máig nem kapott választ és senki sem kért tőle bocsánatot.


Aradi Gergely több mint egy évvel a tragédia után is válaszokat keres. A felesége és 12 éves kislánya 2024 márciusában vesztették életüket az Esztergom–Nyerges ralin, ahol egy versenyautó kisodródása következtében összesen öten haltak meg. Az Aradi család azért ment ki a versenyre, mert a kislány programja megváltozott, így még meg tudták nézni az apát, akinek előfutó résztvevőként az volt a feladata, hogy a hivatalos mezőny előtt haladjon végig a pályán, ellenőrizve a pálya állapotát és a futam előkészítését.

A férfi később elmondta: a családja eredetileg egy hosszú, egyenes szakaszon tartózkodott, nem pedig azon a ponton, ahol a baleset történt. Ide csak később sétáltak fel. Aradi épp a szervizből indult volna az újabb futamra, amikor értesítették, hogy baleset történt. „És akkor a semmiből hívott a Bendi sírva” – mondta a 444.hu-nak az apa, a fiára célozva, aki túlélte a tragédiát.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) közlése szerint a tragédia nézőktől elzárt területen történt, az elzárás pedig a szokásoknak megfelelően jelölve volt. A rendőrségi nyomozás jelenleg is tart, két gyanúsított van, több részlet viszont még nem tisztázott.

Az apa úgy gondolja, az Esztergom–Nyerges rali mindig is problémás helyszín volt, ezért több rendező kellett volna a helyszínre. Az is felmerült benne, hogy a balesetet okozó A licenccel rendelkező pilóta hogyan kaphatott versenyengedélyt anélkül, hogy korábban megfelelő eredményeket ért volna el. Szerinte ehhez több év versenyzés kell.

Aradi hangsúlyozta, hogy az MNASZ akkori raliszakág-vezetője kétszer is végigment a kérdéses szakaszon a tragédia előtt, így látnia kellett a veszélyes helyen álló tömeget. Úgy fogalmazott, a szervezőkre vonatkozó egyik kötelességre utalva:

„Ha a tömeget nem tudod kezelni, akkor leállítod a versenyt.”

Az interjúból kiderült, hogy a versenyzőpáros nem kereste fel az áldozatok hozzátartozóit, a navigátor pedig két héttel a tragédia után ismét rajthoz állt egy másik versenyen. A szövetség anno 200 ezer forintos hozzájárulást ajánlott fel a temetésre, amit Aradi méltatlan körülmények között kapott csak meg. Szeptemberben viszont volt egy jótékonysági gála, ahol az öt áldozat családja között osztották szét a bevételt.

A rendezvényen részt vett Szujó Zoltán, a szövetség elnöke is, aki öt példányt ajánlott fel saját könyvéből. Arra a kérdésre, hogy lesz-e kártérítés, akkor azt válaszolta: megvárják a rendőrségi vizsgálat eredményét. Aradit viszont azóta sem kereste senki a szövetségtől.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Három földrengés rázta meg Isztambult, a legerősebb 6,2-es erősségű volt
Rövid időn belül egy 3,9-es, egy 6,2-es és egy 4,4-es földrengés is megrázta a 16 milliós lakosságú várost és környékét. Áldozatokról egyelőre nincs információ.


Egy erős, 6,2-es erősségű földrengés rázta meg szerdán Isztambult – közölte a török katasztrófavédelmi ügynökség, az AFAD, írja a Reuters.

Ez az egyik legerősebb földmozgás az utóbbi években a 16 milliós lakosságú városban.

A BBC arról ír, hogy nem is egy, hanem három földrengés is történt Isztambul környékén egy órán belül. Az első földrengés helyi idő szerint 12.13 perckor pattant ki Silivri környékén. Ez 3,9-es erősségű volt. A második, 6,2-es erősségű rengést, 12.49-kor észlelték ugyanazon a területen. A harmadik, 4,4-es erősségű földrengés Isztambul Buyukcekmece kerületében 12.51-kor pattant ki.

Bár az első jelentések nem számoltak be károkról és egyelőre sérültekről, áldozatokról sincs hír.

A BBC helyi tudósítója szerint ugyanakkor a rengés érezhető volt, az emberek pedig az utcára menekültek.

„Hat éve élek Isztambulban, de ilyet még nem tapasztaltam. Az épület megremegett. Néhány másodpercre fedezékbe húzódtam bent, majd kirohantam az épületből, amikor a rengés folytatódott. Egy szomszéd azt mondja, hogy a lakásában lámpák csapódtak a padlóra”

– írja Orla Guerin.

Az X-re egy ijesztő videó is felkerült. A felvételen a CNN török adása látható. A műsorvezető éppen interjút készít egy online bekapcsolódó közgazdásszal, amikor egyszer csak elkezd remegni a stúdió. A műsorvezető pedig kétségbeesetten félbeszakítja az interjúalanyt.

A rengésekről már több videó is felkerült a közösségi oldalakra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Elhalasztják az orosz-ukrán békét előkészítő tárgyalásokat Londonban – az ukránok már ott vannak, Marco Rubio nem is megy
Nem sokkal azután mondták le a mai találkozót, hogy kiderült: az amerikai külügyminiszter nem lesz jelen. Közben kiszivárgott, hogy Moszkva kész engedni.


Zelenszkij emberei már Londonban vannak, viszont a jelek szerint mégsem kerül sor arra a miniszteri szintű találkozóra, amit erre a napra egyeztettek le. Úgy volt, hogy Marco Rubio amerikai külügyminiszter is megy, ám ő nem sokkal korábban lemondta a találkozót, logisztikai okokra hivatkozva. Valószínűbb viszont, hogy azért marad távol, mert az USA béketervében szerepelt a Krím átengedése az oroszoknak, amit Ukrajna nem hajlandó elfogadni.

A brit külügyminisztérium közleményben tudatta, hogy a mára tervezett miniszteri szintű tárgyalásokat elhalasztották, és a megbeszéléseket hivatalnoki szinten folytatják a háttérben.

Volodimir Zelenszkij kabinetfőnöke, Andrij Jermak közben Londonba érkezett, és vele együtt utazott az ukrán védelmi miniszter, Rusztem Umerov, valamint Andrij Szibiga külügyminiszter is. Jermak a közösségi médiában azt írta: „Ma arról beszélünk majd, hogyan lehet elérni a teljes és feltétel nélküli tűzszünetet, mint az első lépést a teljes rendezési folyamat és az igazságos, fenntartható béke felé vezető úton.” Hozzátette: „Minden ellenére a békéért fogunk dolgozni.”

A tárgyalásokat a brit fél kiemelten fontosnak tartotta, és francia, valamint német delegációk is részt vettek volna a találkozón.

A megbeszélések elhalasztásának idején egyébként kiszivárogtak olyan információk, hogy Oroszország kész lehet lemondani három ukrán régióról, amelyet csak részben tart megszállás alatt, ha az Egyesült Államok elismeri a Krím-félsziget annektálását.

(The Guardian)


Link másolása
KÖVESS MINKET: