KÉK HÍREK
A Rovatból

Jogerősen felmentették a nőt, aki a vád szerint L.L. Junior kisfiának kezét fogta a tragikus baleset előtt

A Fővárosi Táblabíróságot is megrendítette az eset, de szerintük sem követett el bűncselekményt Hopp Csilla barátnője.
Fotó: Mervai Márk - szmo.hu
2023. március 29.



Jogerősen felmentette a Fővárosi Ítélőtábla P. Carmen Olíviát, aki L.L. Junior hároméves kisfiának a kezét fogta a 2019-es Füredi úti tragédiát megelőzően - írja a 24.hu.

Ahogy azt mi is megírtuk, P. Carmen Olíviát bűncselekmény hiánya miatt mentette fel tavaly szeptemberben a Fővárosi Törvényszék, de az ügyész a bűnösség megállapításáért és büntetés kiszabásáért fellebbezett, így az ügy a táblabíróság elé került. Sem a nő, sem Dávid szülei, L. L. Junior és Hopp Csilla sem jelentek meg a tárgyaláson.

Dávidka 2019. augusztus 31-én halt meg, amikor Zuglóban, a Vezér utca és a Füredi utca kereszteződésénél átszaladt a piroson a zebrán, és elgázolta őt egy szabályosan közlekedő autó.

Az ügyész szerint azért következett be a tragédia, mert P. Carmen Olívia nem fogta elég erősen a kisfiú kezét, pedig a gyerek egyszer már megpróbált kiszaladni az útra.

Hopp Csilla barátnője nem ismerte el a bűnösségét az elsőfokú eljárás során.

Az ügyész a szerdai perbeszédében nem értett egyet az elsőfokú bíróság azon megállapításával, miszerint a vádlott mindent megtett, és kellő gondossággal járt el, hiszen fogta a gyerek kezét. Szerinte elkerülhető lett volna a tragédia, ha erősebben teszi ezt, vagy ölbe veszi a gyereket.

"Valóban minden kézfogás ugyanolyan? Tényleg mindegy, hogy milyen erővel fogjuk a gyerek kezét? Én úgy gondolom, hogy ez nem így van. Egy gyerek kézfogása akkor biztonságos, ha azt olyan erővel tesszük, hogy nem tudja egy mozdulattal kihúzni"

– magyarázta az ügyész hozzátéve, hogy a kisfiú halála okozati összefüggésben áll a vádlott cselekményével, ezért felfüggesztett fogházbüntetés kiszabását kérte gondatlan emberölés miatt.

A táblabíróság Ujvári Ákos vezette tanácsa alaptalannak találta a fellebbezéseket, és helybenhagyta az elsőfokú bíróság ítéletét, amely bűncselekmény hiánya miatt felmentette a nőt.

A tanácselnök szerint őket is megrendítette az eset, ugyanakkor a terhelt felelőssége nem volt megállapítható, az anya felelőssége pedig nem volt vizsgálható, mert az ügyészség nem emelt vádat ellene. Elmondta, hogy nagyon sok esetben valóban elkerülhető egy tragédia azzal, hogy valaki magához húzza, erősebben fogja egy gyerek kezét, vagy felemeli a kicsit. Ebben az esetben viszont

a vádlottnak nem volt tapasztalata a gyerekekkel kapcsolatban, mivel a baleset idején nem volt gyermeke. Esetében nem volt megállapítható felelősség, mert az akkori élettapasztalatának megfelelő gondossággal járt el, és fogta a kisfiú kezét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
„Az autóbuszt a szemünk előtt tépte ketté teljes sebességgel egy vonat” – Hátborzongató részleteket árult el az érsekújvári vonatbalesetről egy szemtanú
A sorompónál várakozó férfi és apja csak ordítani tudott kétségbeesésében és magatehetetlenségében, mikor szemük előtt bekövetkezett a tragédia.


Mi is beszámoltunk róla korábban, hogy valószínűleg emberi tényezőnek köszönhető a hét halálos áldozatot követelő tragikus érsekújvári vonatbaleset. A Prágából Budapestre tartó EuroCity vonat egy busszal ütközött. Az Arriva társaság busza az ütközést követően kettészakadt, felborult és kigyulladt, a vonat mozdonya is lángra kapott.

A buszon utazók közül heten meghaltak, négy sérültet kórházba szállítottak. A vonaton több mint száz utas tartózkodott, közülük csak a mozdonyvezető sérült meg könnyebben.

A parameter.sk cikke szerint egy szemtanú a közösségi oldalán írta meg, mit élt át. Michal az édesapjával a vasúti átjárónál várakozott. Előttük egy furgon állt, az előtt pedig az autóbusz.

„Mind várakoztunk. Néhány pillanat múlva jobbról elhajtott egy vonat. Ahogy eltűnt, eltelt néhány perc és ahogy az lenni szokott a vasúti átjáróknál, felemelkedtek a sorompók. Tiszta a levegő, semmi vész, indulhatunk. Ahogy a sorompók teljesen felemelkedtek, elsőként egy személyautó haladt át, majd elindult a mögötte lévő autóbusz” – írta a férfi. Beszámolója szerint ezt követően egy hangos dudaszót lehetett hallani. Nem értette:

„Vonat? Hiszen már elment, a sorompók fent vannak. Ez nem lehet vonat”.

Ám a következő pillanatban balról egy vonat érkezett és hatalmas erővel nekiütközött az átjáróba időközben behajtó autóbusznak.

„Hatalmas ütközés és robbanás. Az autóbusz kettészakadt és jó 300 méteren keresztül tolta maga előtt lángolva. A busz hátsó része az árokba zuhant”.

A férfi és az apja csak ordítani tudott kétségbeesésében és magatehetetlenségében.

„Csak néztük az egészet, abban a pillanatban már nem lehetett segíteni. Abban a pillanatban horrorjelenetnek, rémálomnak tűnt az egész. Az autóbuszt, ami embereket szállított, a szemünk előtt tépte ketté teljes sebességgel egy vonat. Mint a semmit. Mintha csak elfújnál egy gyertyát”.

Szerinte a vonat a sofőrülés mögött ütközhetett neki az autóbusznak. A sofőr kizuhant a járműből, reagált a szavaikra, de zavart volt. A szemtanú szerint a sofőr nem hibázott, mert a sorompók felemelkedésével elindult ugyanúgy, mint más is tette volna.

„Feltételezésem szerint rendszeresen ezen az útvonalon jár, már számtalanszor áthaladhatott az átjárón. Mint mindig, most is megbízott benne, hogy ha felemelkednek a sorompók, akkor nem fenyegeti veszély. Ahogy mi mindannyian is bízunk benne” – írta Michal.

Jozef Ráž közlekedésügyi miniszter szerint emberi mulasztás történt. A vonat egy olyan sínen közlekedett, amely ki volt vonva a forgalomból.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Tűzoltók várták az Air France járatát Ferihegyen, a gép komoly műszaki hibát jelentett
A Párizs-Budapest járaton a személyzettel együtt 175 fő utazott, mikor a pilóták észlelték a hibajelzést. Azonnal elsőbbségi kezelést kértek a landoláshoz.


Komoly gondot jelzett az Air France AF 1494-es számú, Párizs-Budapest járata, ezért tűzoltókat rendeltek az érkező járathoz a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Az Airbus A320-200-as gép személyzet a fékrendszer potenciális hibajelzése miatt jelentett sürgősségi helyzetet a budapesti reptér megközelítésekor - írja az Airportal.

A landolás után a Repülőtéri Létesítményi Tűzoltóság egységei átvizsgálták a repülőgépet, majd a pilóták a tűzoltók kíséretében a kijelölt állóhelyre gurultak vele.

A pilóták előzőleg elsőbbségi kezelést kértek (pan-pan) a leszállásnál, valamint azt, hogy a futópálya mellett álljanak készenlétben a tűzoltók.

A jelentések szerint a repülőgép 19 óra 7 perckor biztonságosan leszállt a futópályán.

A fedélzeten a személyzettel együtt 175 fő utazott.

A visszaúti, AF 1495 számú járat indulását folyamatosan későbbre tolták, végül 2 óra 20 perces késéssel szállt fel a Budapest Airport járatinformációs rendszere szerint - írja a portál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Hűtőszekrényekbe mászott, hogy teleportálja magát, megszüntették az eljárást a halasi csillagharcos ellen
Boltban, pékságben, de magánháznál is próbálkozott, azt képzelte, hogy megtalálta a csillagkaput, amin keresztül hazajuthat. Videó is készült az egyik akciójáról.


Furcsa ok miatt kaptak el egy férfit Kiskunhalason.

A magát csillagharcosnak képzelő férfi hűtőszekrényekbe mászott be, majd bezárta magát, miután kidobálta az élelmiszereket

- írja a Blikk.

A férfi azt hitte, hogy a kivilágított hűtő egy tér-idő kapu, és ennek segítségével hazautazhat. Végül a rendőrök elkapták, de az eljárást megszüntették ellene, mert kiderült, hogy kóros az elmeállapota.

Egy éve hívták rá a rendőröket, mikor egy boltban rángatni kezdte a hűtő ajtaját. Mikor az első nem sikerült, akkor egy másikhoz lépett, kidobálta az italokat, majd beguggolt és magára csukta az ajtót. Az eladókat sokkolta a jelenet.

A 22 éves férfi rendszeresen fogyasztott kristályt (szintetikus kábítószert). A bolthoz hasonlóan egy pékségbe, de benzinkútnál és magánházba is betört. Végül a rendőrök elkapták, de nem került börtönbe. A helyiek azóta is rettegnek, mert gyakran felbukkan az utcán. Egyikük elmondta, hogy most a kukára specializálódott a férfi.

VIDEÓ: A hűtőszekrényes férfiról


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Sokk a magasban! Az utolsó pillanatban ugrottak ki a pilóták, mielőtt összeütközött két vitorlázórepülő
Egy szakértő szerint a baleset oka valószínűleg a kettős holttér jelensége lehetett, ami akkor alakul ki, amikor az egyik gép pilótája nem látja a másikat.


A Blikk foglalta össze a múlt heti szörnyű baleset tanulságait.

Nyíregyháza környékén történt a baleset

Szombat délután Nyíregyháza környékén történt az a borzalmas baleset, amely során két vitorlázórepülő ütközött össze közel egy kilométeres magasságban. A két pilóta elképesztő lélekjelenléttel és fizikai erővel, éppen időben ugrott ki a gépeikből, ejtőernyővel értek földet, egyikük csak könnyebb sérüléseket szenvedett. Az eset körülményeit még vizsgálják a hatóságok.

Szerencsés megmenekülés

Mindkét pilóta rutinos, sok éve repülő szakember, egyikük 50, másikuk 70 év körüli.

„Nem zöldfülűekről van szó”

– nyilatkozta a Blikknek egyik klubtársuk. Talán ennek köszönhető, hogy képesek voltak kezelni a helyzetet. Az elméleti oktatás és a gyakorlati tapasztalatok most életmentőnek bizonyultak.

Madas László repülésbiztonsági szakértő elmagyarázta, hogy vészhelyzetben a pilótának először le kell löknie a kabintetőt, ki kell csatolnia a hevedereket, majd kimásznia a fülkéből.

„Ez az egyik legnehezebb mozzanat, hiszen a pilóta félig fekvő helyzetben van, és egy pörögve zuhanó gépből ilyen helyzetből kimászni még egy fiatalnak is kihívás, nemhogy egy 70 évesnek”

– tette hozzá. Ezután a pilótának el kell rúgnia magát a géptől, nehogy az ernyő beleakadjon a repülőbe.

A kettős holttér jelensége

A baleset oka valószínűleg a kettős holttér jelensége lehetett, ami akkor alakul ki, amikor az egyik gép pilótája nem látja a másikat.

„Valószínűleg az elöl, alacsonyabban repülő pilóta nem vette észre, hogy mögötte és felette van egy másik gép, míg a hátsó pilóta nem látta, hogy túl közel került az alatta lévőhöz”

– magyarázta a szakértő. Egy meleg áramlat felszívhatta az alul haladó gépet, így nekicsapódott a másiknak.

A biztonság hiányosságai

A szakértő szerint léteznek már olyan rendszerek, mint a FLARM, amelyek jelzik, ha egy másik gép veszélyes közelségbe került, de ezek használata még csak versenyeken kötelező. Madas László szerint még mindig nem fordítanak elég figyelmet a vitorlázórepülők biztonságára, és lenne mit szigorítani a szabályozásokon és a felügyeleten.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk