KULT
A Rovatból

"Mi filmeket készítettünk, eszünkbe sem jutott, hogy egyszer majd bejutunk a múzeumi szentélyekbe"

Muhi András producer, a legendás Inforg Stúdió alapítója fogalmazott így a szentendrei MűvészetMalomban futó kiállítás megnyitóján, ahol a stúdió korábbi alkotásai elevenednek meg.


A kísérletezés szabadsága – Inforg Stúdió 2000-2010 címmel nyílt rendhagyó kiállítás Szentendrén, a Ferenczy Múzeumi Centrumhoz tartozó MűvészetMalomban. A tárlat a legendás filmes műhely történetét dolgozza fel. Aki szívesen felidézné a korábbi alkotásokat, vagy netán most ismerkedne meg az Inforg Stúdió munkásságával, annak mindenképpen érdemes ellátogatnia Szentendrére. A kiállítás kurátora Iványi-Bitter Brigitta PhD.

A Muhi András által alapított stúdió eleinte kimondottan kisfilmekre koncentrált, és fontos sajátossága volt, hogy filmrendezői előképzettség nélkül is be lehetett adni filmötleteket,

ugyanakkor mindig is nagyon fontos volt számukra a minőség.

Ahogy a kiállítás katalógusában olvasható: „Az Inforg Stúdió 270 művészfilmből álló kiemelkedő minőségű portfóliója őrzi az ezredforduló különleges magyarországi atmoszféráját.” A megnyitóra a stúdió számos alkotója is eljött, többek között Fliegauf Benedek és Rohonyi Gábor.

A kiállítás megtekintése minden filmrajongónak "kötelező program", ahol két látszólag ellentétes világ találkozik - a múlt előtt tisztelgő múzeum és a jövőbe néző, progresszív filmalkotás -, de ez esetben az ellentétek nemcsak vonzzák egymást, hanem egészen új megvilágításba helyezik az Inforg munkásságát.

Akár napokat el lehet tölteni a MűvészetMalomban anélkül, hogy egy pillanatra is unatkoznánk.

A kísérletezés szabadsága

Inforg stúdió 2000-2010

2021. szeptember 25. – 2022. január 9.

A kiállítás csütörtöktől vasárnapig, 10:00-18:00 óra között látogatható.

MűvészetMalom, Szentendre, Bogdányi u. 32.

www.muzeumicentrum.hu

A kiállítás honlapja: https://inforgfilm.org/

A kiállításhoz kapcsolódó programok: https://www.facebook.com/ferenczymuzeumicentrum/events

A kiállításmegnyitón Muhi Andrást kérdeztük az Inforg Stúdióról, a kiállításról.

– Különleges élmény a mozgóképet múzeumban viszontlátni. Önben milyen érzéseket kelt ez a tárlat?

– Nagyon izgalmas múzeumi falak közé kerülni és mintegy klasszicizálódni. Ez mindenképp egy új fejezet. Nagyon remélem, hogy ez az Inforg kanonizációjának valós kezdete. Mi filmeket készítettünk, eszünkbe sem jutott, hogy egyszer majd bejutunk a múzeumi szentélyekbe. Őszintén szólva nem tudtam elképzelni, hogy ez jó tud lenni. De azt kell mondjam, miután nálunk annyi kísérleti és szerzői film született, ezek az alkotások különösen jól mutatnak egy kísérletező tárlaton.

Így tömegben látni őket, egészen megható és inspiráló. Nagyon elegáns, nagyon európai. Remélem, hogy meg tudjuk majd futtatni itt-ott a világban.

– Nyilván rengeteg emlék jött elő a kiállítás hatására. Mi az első, a legfontosabb, ami eszébe jutott?

– Nagyon meglep még most is, hogy milyen bátor voltam. Hogy el mertem indulni. 1999-ben forgattam le az első kisfilmet. Civil voltam, vállalatigazgató és jogtanácsos. Tulajdonképpen ez halálugrás volt. Mert oké, hogy a filmeket ismertem, de nagyon más gyártani, benne lenni a filmezés hétköznapjaiban. 44 évesen ez nagyon nagy életforma-váltás volt. Utólag belegondolva, kockára tettem azt a középpolgári jólétet, amiben éltem a családommal. Ez végül akkor nem került veszélybe, csak 2010-ben, amikor összeomlott a rendszer.

De az biztos, hogy nem voltam elég információ birtokában. Ma például nem merném megtenni. És nem azért, mert idősebb lettem, hanem most már tisztán látom a viszonyokat. Vissza is tudom vetíteni, hogy mai fejjel a 90-es években sem mertem volna elkezdeni. Az egy nagyon sivatagos időszak volt. Azért lettünk érdekesek, mert akkoriban annyira nem volt pénz a magyar filmre, hogy az meglátszott a produkciók színvonalán is. Mi bár kisfilmekkel kezdtünk, mind nagyon magas minőségben készült.

Velencében, Cannes-ban szerepeltek az alkotásaink, tehát a világ visszaigazolta, hogy itt minőség születik.

Azt sajnálom, hogy ma már sansz sincs egy ilyen stúdió létrehozására.

– A kezdetekkor a szakma felé bizonyítani kellett, vagy egyszerűen örültek, hogy van valaki, aki segít?

– Pont ezért kellett a minőségre figyelnem, mert első filmesekkel dolgoztam. Általában olyanokkal, akiket nem vettek fel a főiskolára. Ennek ellenére mindig mi nyertük a filmszemlét. A szakma egész addig szeret, amíg nem akarsz nagyjátékfilmet csinálni. Amíg nem állsz oda a húsosfazékhoz, addig megsimogatja a buksi fejedet és veled van. De aztán ez hamar megváltozott, mert elkezdtem nagyjátékfilmeket forgatni.

A KIÁLLÍTÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ PROGRAMOK A MŰVÉSZETMALOMBAN

Helyszín: MűvészetMalom, Bogdányi u. 32.

A programok belépőjeggyel látogathatóak.

OKTÓBER 15. PÉNTEK, 17:00

Tárlatvezetés Muhi Andrással, az Inforg Stúdió producerével.

OKTÓBER 30. SZOMBAT, 15:00

MuhiDoktor rendel!

Piccselj és kérdezz Muhi Andrástól az Inforg Stúdió producerétől – azaz mutasd meg

a forgatókönyved vagy csak kérdezz a filmes világról vagy akár a kiállításról magáról.

NOVEMBER 19. PÉNTEK, 17:00

Tárlatvezetés Muhi Andrással, az Inforg Stúdió producerével.

NOVEMBER 21. VASÁRNAP, 10:00 – 12:00

Családi nap és tárlatvezetés A kísérletezés szabadsága. INFORG Stúdió 2000-2010 kiállításon.

A foglalkozás ideje alatt a felnőtteknek tárlatvezetés Muhi Andrással,

az Inforg Stúdió producerével.

Belépőjegy: 500 Ft (7 év alatti gyerek 1 kísérőjének ingyenes)

A tárlatvezetés belépőjeggyel látogatható.

NOVEMBER 27. SZOMBAT, 15:00

MuhiDoktor rendel!

Piccselj és kérdezz Muhi Andrástól, az Inforg Stúdió producerétől – azaz mutasd meg

a forgatókönyved vagy csak kérdezz a filmes világról, vagy akár a kiállításról magáról.

DECEMBER 10. PÉNTEK, 17:00

Tárlatvezetés Muhi Andrással, az Inforg Stúdió producerével.

2022. JANUÁR 9. VASÁRNAP

Finisszázs

A kiállítást – Forgács Péter médiaművész mellett – Enyedi Ildikó filmrendező nyitotta meg, akinek szintén látható alkotása a tárlaton. Tőle is azt kértük, mondja el, hogy milyen emlékek törtek elő belőle a kiállítás hatására.

– Rengeteg első találkozás kollégákkal, akik azóta jelentős alkotók lettek. Sok személyes találkozás abban a kis, Kinizsi utcai, földszinti lakásban, ahol az Inforg Stúdió központja működött, és a két vágószoba, ahol az "Első szerelem" című rövidfilmemet is vágtam. És bár ez nem tartozik az Inforg Stúdió itt bemutatott időszakához, de a "Testről és lélekről" című filmet is együtt kezdtük el Andrissal.

– Muhi András egészen más világból, szakmából érkezett. Milyen volt a fogadtatása a szakmában?

– A 90-es években, a filmes szakmában a legváltozatosabb emberek tűntek fel producerként. Volt például, aki taxisofőrből lett producer. Ilyen szempontból egyáltalán nem volt furcsa Andris megjelenése.

Inkább az nem esett le az embereknek, hogy ez milyen bátor vállalkozás.

Nem úgy volt, hogy pályázok ide-oda, csinálok évente 2-3 filmet és próbálok megélni belőle, hanem sokkal vadabb, szabálytalanabb, izgalmasabb dolog. Nagyon kevés ember ismerte fel, hogy az Inforg mennyire unikum. Mennyire más.

Csak annyit fogtak fel, hogy „a Muhi Andris rövidfilmekkel foglalkozik”.

De ahogy arra a megnyitómban is utaltam, nem artikulálták, nem mondták ki, mi ez az egész. Nagyon örülök, hogy ezzel a kiállítással végre ezt is elmondjuk.

A kiállítást 2022. január 9-ig lehet megtekinteni. A tárlathoz létrehoztak egy hihetetlenül gazdag honlapot is, ahol meg lehet nézni az Inforg Stúdió filmjeit, interjúkat a rendezőkkel.

A kiállításhoz kapcsolódóan filmvetítések is lesznek a szentendrei P’Art Moziban, a múzeumban pedig Muhi András tart tárlatvezetéseket.

További információk itt.

INFORG FILMKLUB A P’ART MOZIBAN

FILMVETÍTÉS ÉS PÓDIUMBESZÉLGETÉS AZ ALKOTÓKKAL

Helyszín: P’Art Mozi, Duna korzó 25.

Jegyár: 1200 Ft

OKTÓBER 14. CSÜTÖRTÖK, 18:00

Madárszabadító, felhő, szél - játékfilm (2006)

Rendező: Szaladják István

OKTÓBER 28. CSÜTÖRTÖK, 18:00

Bahrtalo! - játékfilm (2008)

Rendező: Lakatos Róbert

NOVEMBER 11. CSÜTÖRTÖK, 18:00

Fekete kefe – játékfilm (2005)

Rendező: Vranik Roland

NOVEMBER 25. CSÜTÖRTÖK, 18:00

Pánik - magyar filmdráma (2008)

Rendező: Till Attila

DECEMBER 9. CSÜTÖRTÖK, 18:00

A világ nagy és a megváltás a sarkon ólálkodik

bolgár-német-szlovén-magyar filmdráma (2008)

Rendező: Stephan Komandarev

DECEMBER 16. CSÜTÖRTÖK, 18:00

A fény ösvényei – magyar filmdráma (2005)

Rendező: Mispál Attila

A cikk a Ferenczy Múzeumi Centrum támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Szűcs Márta
A Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes 72 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. április 24.



Elhunyt Szűcs Márta Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes, a Magyar Köztársaság Arany Érdemkereszt kitüntetettje – írja a Papgeno.

Szűcs Márta 1952. szeptember 7-én született. 1981-ben diplomázott a Zeneakadémián Révhegyi Olga növendékeként. Közvetlenül diplomaszerzése után a Magyar Állami Operaházhoz szerződött. Giuseppe Verdi Rigolettójának Gilda szerepével debütált.

1983-ban a Brüsszeli Belcanto Énekversenyen a legjobb női alakítás díját nyerte Donizetti Lammermoori Luciájával. 1984-ben Edinburgh-ban, Glasgowban, Liverpoolban és Newcastle-ben Gilda szerepét énekelte nagy sikerrel.

Szűcs Márta olyan világsztárokkal énekelt együtt, mint Renato Bruson, Piero Cappuccilli, Sherill Milnes, Jevgenyij Nyesztyerenko, Jennifer Larmoore vagy Peter Dvorsky.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Komoly bakival ért véget a Hunyadi sorozat záróepzódja
Nem valószínű, hogy a tévedés utólag elhomályosítaná a rendkívül népszerű széria sikerét, mindenesetre egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni.


Elképesztő sikere volt a Hunyadi sorozatnak, amibe tényleg apait-anyait beleadtak a készítők: mind látványvilágában, mind történetmesélésében, mind a színészek játékában új korszakot hozott a magyar mozgóképkészítés világába.

A hírekbe sokszor a fülledt erotika miatt bekerülő sorozat utolsó részének utolsó perceibe ugyanakkor egy komoly baki csúszott be, amit egy kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni – vette észre az ATV.hu.

A mű természetesen szabadon kezeli a történelmi eseményeket, de azért arra igyekeztek vigyázni a készítők, hogy tárgyi tévedések ne rontsanak az élvezeti élményen. Az utolsó rész utolsó perceiben azonban a záró feliratban azt lehet olvasni, hogy az V. László után a következő magyar királyt, Hunyadi Mátyást „a Duna jegén koronázták meg”.

Azon túl, hogy a Duna jegén történt eseményeket a történészek ma már egységesen cáfolni szokták,

azt soha senki nem is állította, hogy maga a koronázás is Duna jegén történt volna – a legenda szerint csak Mátyás királlyá választása történt ott.

Történelmi tény, hogy Hunyadi János fiát csak évekkel később, 1464. március 29-én koronázták meg, ráadásul a Dunától jócskán messze, Székesfehérváron.

A sorozat népszerűségének azonban ez a tévedés valószínűleg mit sem fog ártani: a Hunyadi – A Holló felemelkedése húsvétvasárnaptól ráadásul már a Netflixen is elérhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Bűnösök dögös, fülledt, bizsergető, véres, brutális, elképesztő – A Creed és a Fekete Párduc rendezőjének új zenés horrorja az év kiemelkedő mozis élménye
Képzeljük el az Alkonyattól pirkadatigot az 1930-as évek amerikai délvidékén fekete blueszenével és ír vámpírokkal! Vérbő 137 perc következik.


Csoda, hogy behozták a magyar mozikba a Bűnösöket. Persze nem azért, mert a főszereplő Michael B. Jordan vagy a rendező Ryan Coogler ne lennének itthon is ismertek. Hiszen egyrészt ők ketten együtt szinte elválaszthatatlanok, mivel közösen forgatták A megállót (2013), a Creed: Apollo fiát (2015) és a Marvel-féle Fekete Párducot (2018), másrészt Jordant még olyan további darabokban is megkedvelhettük, mint az Aranytartalék (2001), a Drót (2002-es epizódok), Az erő krónikája (2012), a Csajkeverők (2014), A Fantasztikus Négyes (2015), A kegyelem ára (2019), a Bűntudat nélkül (2021) és persze a további Creed-filmek (2018, 2023), amelyek közül a harmadikat ő is rendezte.

Szóval velük akár a magyar mozikba is be lehet csalogatni a nézőket.

Sokkal inkább azért volt merész vállalás a hazai forgalmazás, mivel a témára nem igazán tud rezonálni egy átlag hazai moziba járó: 1930-as évek, amerikai délvidék, fekete közösség, blueszene… Soroljuk még? A felszínen, pontosabban a Bűnösök első felében ezt kapjuk, bár már ez sem piskóta.

Egy Chicagóban gengszterkedő ikerpár, Smoke (Michael B. Jordan) és Stack (Michael B. Jordan) térnek haza pénzzel kitömve gyapotültetvényes szülővároskájukba a sztori elején azzal a céllal, hogy a helyi, használaton kívüli malomból egy szórakozóhelyet rittyentsenek a város fekete közössége számára: exkluzív piák és kaják, nem utolsósorban pedig a legjobb zenészek asszisztálásával. A talpalávalóról többek között a helyi veterán muzsikus, Delta Slim (Delroy Lindo) gondoskodik, valamint az ikrek unokaöccse, a már fiatalon is profi gitáros-énekes Sammie. (az énekes-dalszerző Miles Caton filmes debütálása), történetünk kvázi főhőse. A sztori első felében Smoke és Stack ezt a nyitóbulit próbálják összehozni, annak minden részletére kitérve, miközben a városbeli múltjukkal és annak szereplőivel, traumáival is szembe kell nézniük újra.

Majd hirtelen kapunk egy több, mint éles váltást. Valami természetfeletti erő üti fel ugyanis a fejét, pontosabban egy vámpír egy fiatal fehér fickó, Remmick (Jack O’Connell) testében, aki szeretné meghívatni magát az ikrek bulijába egy vérgőzös este reményében…

Igen, ha ez ismerősen hangzik, az nem véletlen, a Bűnösök dramaturgiája ugyanis erősen megidézi az 1996-os Alkonyattól pirkadatigot, ám míg Robert Rodriguez menő filmje a puszta szórakoztatás jegyében fogant, addig a Bűnösökbe Coogler nem kevés tematikát sűrített bele. Természetesen benne van a rasszizmus kérdése, a Jim Crow-féle szegregációs törvények, ugyanakkor a zene és az „ördög” kapcsolata is igen hangsúlyos.

Klasszikus toposzok bukkannak itt fel, miszerint az igazán tehetséges zenészek, előadók azért lettek ennyire kiemelkedők, mert eladták a lelküket a vén patásnak? Egyáltalán a blueszene (és bármilyen új, az előző generáció számára furcsa/értékelhetetlen/meg nem értett muzsika) az ördögtől való? Hogy annak hívására az emberek, kiszakadva a valóságból, áhítatban adják át magukat buja vágyaiknak, mint a tánc, a szex, az alkohol és a drogok?

E világi és túlvilági ösztönök, kultúrák (a vámpírok által megtestesített ír bevándorlók), rasszok, sőt idősíkok összeütközése, van itt minden. Mindezt pedig egészen parádés jelenetek kíséretében kapjuk az arcunkba. Az egyikben például tanúi lehetünk annak, ahogy a bulin a múlt, a jelen (’30-as évek) és a jövő zenei stílusai keverednek, s mindhárom kor képviselői egyszerre és együtt ropják egy nagyszabású, közös, időkön átívelő partin az épphogy nem kakofóniába hajló egyvelegben, hiszen a zene egy univerzális, közös nyelv, amely összeköt embereket, időket, helyszíneket. De említhetjük még azt a szcénát is, amikor a bejutásukra váró, s emiatt kint rostokoló vámpírhorda a saját maga által előadott ütős ír népzenére ropja – ilyet sem látni gyakran mozgóképen. Minderre jön rá pedig az utolsó, hosszabb felvonásban a kemény hentelés, nem árulunk el azzal ugyanis nagy titkot, hogy a vérszívók természetesen beszabadulnak a buliba…

A Bűnösök egy furcsa, a tetten érhető inspirációi ellenére mégis mással össze nem hasonlítható műfaji egyveleg, egy amolyan zenés horror-gengszter-dráma, ami egyszerre nagyon dögös, izzasztóan fülledt, kifejezetten brutális és kegyetlen, ugyanakkor sokatmondó, színes és megható is.

A csúcshatás eléréseben pedig óriási szerepe van az operatőr Autumn Durald Arkapaw (Loki, Fekete Párduc 2, Az utolsó táncosnő) csodálatos képeinek s legfőképp a kétszeres Oscar-díjas zeneszerző, Coogler állandó munkatársa, Ludwig Göransson elképesztő aláfestésének, amely a film teljes, 137 perces játékideje alatt egy lüktető, bizsergető, az alantas öszöntökre és az értelemre egyaránt ható csodás műfajmixszel ajándékozzák meg a nézőket. Az év egyik legkiemelkedőbb mozgóképe lesz, érdemes hát alkut kötni az ördöggel egy mozijegy erejéig.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Kifogyunk a szuperlatívuszokból… visszatért a legjobb Star Wars, amit valaha láttunk: az Andor!
Ha szereted a Star Warst azért nézd, ha pedig nem, azért! Nincs kérdés, az utóbbi idők legjobb sorozatát tette le elénk Tony Gilroy és kis csapata.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. április 24.



Nem véletlen, a háromrészes első pakk, amit az egeres cég megosztott velünk a Disney+-on. Az Andor eddig is történetfolyamokkal operált, volt egy bonyodalom, amibe Andor vagy egyéb fontos szereplő belekeveredett, majd több részen keresztül ügyesen szőtt sztorivezetéssel megoldották a problémákat. Majd jött a következő kalamajka, ami az előző etap közvetlen következménye volt, és egy pár részen keresztül ekörül forognak főszereplőink. Az első évadból példaként említhetjük a „bankrablást”, melynek eredménye a börtönből való megszökés fejezet.

A mostani három epizód Andor (Diego Luna) kis kalandjával kezdődik. Ellop egy kísérleti Tie Fightert (egy birodalmi űrhajó a Star Wars világában), majd leszállítja azt egy másik pilótának.

Ám nem a kollégáját találja az átadáskor, hanem tizenöt éhes, szedett-vedett, menekült lázadót, akik nem tudják ki Andor és csak el akarnak menekülni a bolygóról. Főszereplőnk megint rossz helyen volt, rossz időben, de jó szokásához híven itt is rabként folytatja a történetszállát. Ezalatt a galaxis többi szegletén is tevékenykednek az első évadból megismert karakterek.

Mon Mothma (Genevive O’Reilly) lánya esküvőjén próbálja a lázadás pénzügyi hátterét stabilizálni kapcsolatainak köszönhetően. Syril Karn (Kyle Soller) is visszatér, aki a birodalmi aktatologatóból kisfőnökké avanzsált – a két évad között eltelt egy év és ez idő alatt elkezdte élvezni új szerepkörét. A törtető birodalmi tiszt Dedra (Denise Gough) egyengeti karrierjét, akivel az előző szezon óta egy párt alkotnak.

Ennek a szálnak a legnagyobb konfliktus forrása egy zseniális ebéd Karn kegyetlen édesanyjával.

Emellett megkapjuk az előzetesekben beígért Krennic igazgató (Ben Mendelsohn) cameo-t, reméljük nagyobb szerepe lesz az ausztrál színésznek. Luthen Rael (Stellan Skarsgård) pedig továbbra is elvégzi a szükséges piszkos munkát a lázadás sikeréért, amihez senkinek nincsen gyomra. Akár egy esküvőn is tevékenykedik az öreg.

Az emlegetett lázadás pedig szépen, lassan építkezik, ez a sok történetszál már az első három részben szépen összeáll, ismerjük célokat, a motivációkat, minden karakter tökéletesen átalakul az alkotó Tony Gilroy víziójának megfelelően. Látjuk, melyik szereplő, hogyan fog bekapcsolódni a galaktikus konfliktusba. Nem viccelek, amikor azt írom, az Andor továbbra is egy csiszolatlan gyémánt.

Akik nem szeretik a Star Wars-t, azok is bátran próbálkozzanak vele, mert nem a szokásos Csillagok háborúját kapjuk, mint amire számítunk.

Talán ez volt a legnagyobb probléma az első évaddal is. Akik szerették a Star Wars-t, azok számára lassúnak és vontatottnak tűnt, akik pedig nem kedvelték a franchise-t, azok hozzá se mertek nyúlni. Pedig ez egy bámulatosan csavaros összeesküvés és lázadás története, apró sztorimorzsákkal elmesélve a karaktereken keresztül. A kisember küzdelmét mutatja be egy elnyomó rendszer ellen. Legyen az egy galaktikus birodalom vagy egy kegyetlen anya karaktere. Elképesztően hatásos és akkor még csak a történetről beszéltünk.

A látványra nincsenek szavak. Mintha ott lennénk Mon Mothma esküvőjén, vagy Bixékkel az ellátmány bolygón. Ja igen. A fekete ló, ami az első évadot sokaknak megkeserítette, sajnos még mindig itt van. Bixnek (Adria Arjona) továbbra sincsen igazán funkciója vagy célja azon kívül, hogy megint jól bántalmazzák szegényt.

A hölgy tényleg csak azért van jelen, hogy Andor aggódjon valakiért és egy célt adjon neki, hogy meg lehessen menteni.

Még akkor is, ha Bix talán már nem annyira törékeny, mint az első évadban volt, de még mindig nem ér fel a többi részletesen megírt, árnyalt karakterhez. Pedig Adria Arjona jó színésznő, ezt már a tavalyi A bérgyilkos, aki nem is volt-ban is bizonyította. Akit eddig zavart Bix, nem kecsegtetem, ugyan olyan rossz. Ám a többiek továbbra is lélegzetelállítóan autentikusak. Stellan Skarsgård hihetetlenül gyorsan vált a lázadás verőembere és a jólelkű műkincskereskedő szerepe között.

Diego Luna, mint egy svájci óra hozza Cassian Andor szerepét, akit talán egy mocskos Han Solonak lehetne leírni.

Mon Mothmát alakító Genevieve O’Reilly már nem csak külsőleg hasonlít az eredeti trilógia híres szenátorára, hanem ténylegesen, aktívan vezeti a lázadást a háttérből.

Minden apró részlet, amit a képernyőn látunk, egy élő, lélegző világot mutat be nekünk. Látjuk a tárgyak funkcióját, nem csak a háttérben látványos díszletként vannak jelen. A vizuális effektek hibátlanok és az eltelt egy év alatt a birodalmi rohamosztagosok is megtanultak célozni!

Nem gondoltam volna, hogy látni fogok Star Warsban bárkit meghalni rohamosztagosok pontos lövései által, de ez a nap is eljött!

Tony Gilroy úgy szővi a forgatókönyvet, mint a Banyapók a hálóját J.R.R. Tolkien könyveiben. Becsalja a nézőt a képernyő elé, elragadja és ott tartja az első pillanattól az utolsóig és továbbra is nagyon működik. Alig várom a folytatást!


Link másolása
KÖVESS MINKET: