„És?” – Lazán telefonált vezetés közben a BKV-buszsofőr, még az sem érdekelte, amikor rászóltak
A BKV vizsgálatot indított, miután egy buszsofőr hosszasan telefonált vezetés közben a 85-ös buszon, tudta meg a Blikk. Az eset még múlt héten történt, az egyik utas fel is vette a vezetés közben telefonáló férfit. A videót a Blikk cikkében lehet megnézni.
A lap olvasója szerint az egyik utas rászólt a sofőrre, hogy tegye le a telefont, mert a buszon utasok, köztük gyerekek is vannak. A sofőr erre csak annyit mondott:
A beszámoló szerint a sofőr ezután közölte az utassal, hogy semmi köze hozzá, hogy ő telefonon beszél.
Az utas az Örs vezér térre ment, ahol a buszsofőrök pihenőhelyén próbált panaszt tenni. Itt találkozott egy másik buszsofőrrel, aki először azt kérdezte, hogy a kollégája kézben tartott telefonnal vagy headsettel telefonált-e, mondván, utóbbi nem szabálytalan. Végül pedig azt mondta:
Közben a telefonáló buszsofőr is megérkezett a pihenőhelyre, és azzal indokolta a telefonhívást, hogy egy elhunyt kollégája ügyét intézte. Az utas végül egy harmadik buszsofőrt is megkérdezett, hogy hol tehet panaszt, de hasonló választ kapott: „amennyiben nem lett baleset, le van szarva.”
A BKV a lap kérdésére közölte, hogy hivatalos panasz még nem érkezett hozzájuk, de a történtek alapján „haladéktalanul vizsgálatot indítanak.”
A KRESZ világosan szabályozza a telefonhasználatot vezetés közben, és ha valaki megszegi ezt a szabályt, az büntetéssel jár, ami a szabálysértés súlyosságától függ. A BKV hangsúlyozta, hogy ők is megteszik a szükséges lépéseket, és bár a társaság mintegy 2000 buszsofőrt, 300 trolibuszvezetőt, 950 villamosvezetőt és 330 metróvezetőt foglalkoztat, az ilyen esetek ritkák. Kiemelt figyelmet fordítanak a KRESZ betartására az oktatások során – tették hozzá.