Egyre több a rejtély a dél-koreai gép tragédiája körül: madárraj aligha okoz ilyet a szakértők szerint
Bizonytalanság övezi szakértők körében a Dél-Korea területén történt, az eddigi legtöbb halálos áldozatot követelő repülőgép-szerencsétlenség lehetséges okait, különösen a madárbecsapódásról szóló első hivatalos feltételezést.
A futómű kieresztésének az elmaradása, a kéthajtóműves Boeing 737-800-as gép hasra landolásának időzítése a kifutópálya hosszához képest, valamint a lehetséges madárbecsapódásról szóló jelentések mind olyan kérdéseket vetettek fel, amelyekre szakértők még nem tudtak választ adni, írja az MTI.
Szakértők egybehangzó véleménye szerint a gépek vészhelyzetben minimális üzemanyaggal érkeznek, a tűzoltóautók jelen vannak, a leszállópályát habbal borítják be, a gépet a pálya legelején teszik le, és általában a végére le tud lassulni.
A helyi médiában sugárzott videón látható, amint a repülőgép futómű nélkül csúszott végig a kifutópályán, mielőtt egy falnak csapódott, felrobbant és lángba borult.
– tette fel a kérdést az Airline News szerkesztője, Geoffrey Thomas.
Dél-koreai tisztviselők közölték, hogy vizsgálják a baleset okát, beleértve a madárbecsapódás lehetőségét is.
A szakértők szerint valószínűtlennek tűnik, hogy madárral való ütközés okozta volna a futómű meghibásodását.
– mondta Thomas.
Geoffrey Dell ausztrál repülésbiztonsági szakértő azt mondta: „Soha nem láttam még, hogy madárbecsapódás megakadályozta volna a futómű kihajtását”.