Dolgok, amiket ne mondj vagy csinálj egy étteremben - mert kiborítasz valakit
A Buzzfeed körkérdést intézett közössége azon tagjaihoz, akik a vendéglátóiparban dolgoznak, hogy
melyek azok az apró figyelmetlenségek és bunkóságok a vendégek részéről, amelyektől a hajuk szála égnek áll.
Ilyen például, amikor a felszolgáló leteszi a forró ételt a vendég elé, aki csak kapkod utána, miközben elmerült a telefonjában és ezáltal leforrázza a dolgozót.
Vannak olyan szülők, akik azt hiszik, hogy az étterem napközi, és hagyják szabadon rohangálni a gyerekeket, nem törődve azzal, hogy nemcsak akadályozzák, hanem veszélyeztetik is a személyzetet.
„Utálom, amikor a vendég nem tudja, mit akar és azt mondja: „Lepjen meg”. Ilyenkor kiválasztom a legdrágább ételt, és nem érdekel, hogy ízlik-e neki – legközelebb jobban meggondolja” – mondta az egyik felszolgáló.

Vannak azonban olyanok is, akik megrendelik a „mindent bele” burgerüket, hogy aztán panaszkodjanak, hogy mit nem szeretnek benne…És milyen vendég az olyan, aki befalja ételének 80%-át, aztán közli rossz és kérné vissza a pénzét? Azt sem szeretik, hogyha valaki azt mondja egy általa nem kedvelt ételre, hogy allergiás rá. De ez utóbbi kétségkívül trendibbnek hangzik.
Illemtanórán tanítják, hogy nem csettintgetünk és nem füttyentgetünk a pincérnek. Sajnos sokan hiányoztak erről az óráról.

Az sem ritka, hogy odaböfögik a rendelést, de köszönni elfelejtenek. Nem vall szolidáris magatartásra, ha valaki tapsol, amikor meghallja, hogy összetört egy pohár. De attól sincsenek oda az éttermi dolgozók, amikor valaki fizetés után még hosszasan elücsörög, különösen ebéd- vagy vacsoraidőben, amikor tucatnyian várnak szabad asztalra. Nem mintha rajonganának azokért, akik közvetlenül zárás előtt tódulnak be, lehetőleg csapatosan.
Ellenszenves nagyzolás azzal dicsekedni, ha valaki azzal állít be az étterembe, hogy ismeri a tulajdonost. Manapság bárki, akinek van Google-hozzáférése, utána nézhet, hogy hívják a tulajt.
Miként az sem illendő, hogy ha valaki szakmabeli, hangosan bírálja kollégáit vendég minőségében.
A megkérdezettek nehezményezték azt is, hogy a házhoz szállítóknak ritkán adnak borravalót, még akkor sem, ha egy egész társaság vacsoráját viszik ki rekord idő alatt. Ennél már csak az rosszabb, ha valaki agyondicséri a kiszolgálást és egy fillér borravalót sem ad a felszolgálók fáradozásáért…
