Aki az otthonodba hozza a dél-koreai varázskozmetikumokat
– Ha én írnám a te életed történetét, valahogyan úgy képzelném el a pillanatot, amikor az első felfedezésedet tetted a dél-koreai kozmetikumok világában, hogy tuti, hogy megláttál egy cikket valami 78 éves ázsiai nagyiról, aki úgy néz ki, mint harmincéves unokája és kíváncsi voltál, mi a titka. De tényleg, mi volt az első mozzanat, amikor először vesztél bele ebbe a világba?
– Nálam másként kezdődött ez az egész. Folyamatosan problémáim voltak a bőrömmel, szinte semmiféle kozmetikumot nem bírt magán elviselni, mindenre piros foltokkal válaszolt. Húzódott, feszült, megjelentek az első ráncok, pánikba estem. Mindenféle luxuskozmetikumot és termékcsaládot kipróbáltam, de változást egyik sem hozott. Régóta keringtem már a virtuális világban, így azt gondoltam, miért is nem lehetne azt, hogy itt találom meg a megoldást a problémámra.
Keresni kezdtem és végül találtam is. Kíváncsivá tett a számomra teljesen ismeretlen világ, a 80 éves hölgy titkos receptje a királyi családból, aki 25 évesnek nézett ki. Vajon mit tudhatnak ott, ami mi nem? Létezik megoldás az én problémámra is? Rendeltem néhány dolgot, teljesen vaktában, ismeretlenül. Nem volt rossz, de az igazi áttörés csak ezután jött.
Ráakadtam több olyan márkára, kozmetikumra, amelyek néhány hét alatt rendbe tették a bőröm.
– Hogy kitaláltam a nénit. :) Mi egyszer már 2016-ban beszélgettünk dél-koreai kozmetikumokról, és akkor mondtál valami hihetetlenül izgalmasat. Azt mesélted, a nagy és neves európai márkák 80%-a át sem mehetne Dél-Koreába vagy Japánba bolti forgalmazásba, mert annyira gyatra a minősége. Ez tényleg így van? Ennyivel jobb minőséget adnak ezek a termékek, mint amiket mi akár Magyarországon is évtizedek óta használunk?
– Valahogy nagyon el vannak maradva a nyugati márkák, éppen csak kullognak a koreaiak nyomában. Manapság sok mindent próbálnak átvenni, BB krémet és az ott használható gyógynövények erejét kihasználni, mint pl. az ázsiai gázló, de a koreai kozmetikumok általánosságban több hatóanyagot tartalmaznak mint az itthon kapható kozmetikumok nagy része. Évezredes hagyományokra tekint vissza ez az ipar, amit az állam is jócskán támogat, és a kereslet is gerjeszt. Talán nincs olyan ország, ahol ennyi pénzt költenének a szépségápolási cégek fejlesztésre, mint itt. A természet közelségét kiaknázva rengeteg gyógynövényt használnak, de nem riadnak vissza az általunk furcsának talált összetevők alkalmazásától sem, mint pl. a csiganyál, vagy a fecskefészek kivonat.

– Pont erre szerettem volna kitérni. Csiganyál-pakolásról és arckrémről hallottam már, egy-két éve mindenki csigakrémet kent az arcára. Mondj még ilyen furcsaságokat, amitől az ember lányának kikerekedik a szeme. Kezdjük ott: mit vonnak ki egy fecskefészekből?
– A fecskefészek kivonat számtalan olyan ásványi anyagot tartalmaz, mely hasznos a bőr számára, sok készítmény készül belőle. Használnak továbbá lózsírt, mert összetétele miatt csodákat tud a bőrrel tenni. Mi, magyarok, lovas nemzet vagyunk, talán fel is kapjuk a fejünket a lózsír hallatán, de nem kell idegenkedni.
A kígyómérget régóta használják a kozmetikumokban. Dél-Koreában is igen népszerű, melyet rendkívül jó ránctalanító hatásának köszönhet. Az ebből kivont peptidek nagyon sok kozmetikumban megtalálhatóak.
– Hivatalosan is megnyílt a webshopod - felmerül a kérdés: ha Dél-Korea ennyire kritikusan viszonyul az európai termékekhez, Magyarországon hogyan fogadták az üzletedet? Milyen engedélyeztetési eljárás volt szükséges, hogy ezeket a termékeket hivatalosan forgalmazhasd?
– Az EU-ban kizárólag CPNP regisztrációval rendelkező termékeket lehet értékesíteni,. Sok munkafolyamat van, melyen egy terméknek át kell esni, mire egyáltalán egy webshopba bekerülhet. Az engedélyezési folyamathoz többféle dokumentum szükséges, amit szinte kizárólag csak a gyáraktól lehet beszerezni. Az elején nagyon nehéz volt, a nagy márkák egyáltalán nem álltak velünk szóba, még a Dél-Koreai Nagykövetségtől közvetlenül kapott levelekre sem válaszoltak. Sokszor gondolkodtam rajta, hogy abbahagyom ezt a még szinte el sem indult vállalkozást, de szerencsére nem így lett.
Bloggerként több márkát ismertem, több céggel voltam már korábban kapcsolatban. Több levelet írtam nekik, hogy szeretem a termékeiket, használom őket, úgy gondolom hogy méltóképpen tudnám a márkájukat képviselni, így született több olyan együttműködés, ami a mai napig tart.
– Milyen korosztálynak ajánlasz termékeket? Tiniknek, 30 felettieknek és persze a 40 feletti korosztálynak is akár, akik majd frankón letagadhatják életkorukat?
– 47 évesen elmondhatom magamról hogy problémamentes, és szinte ráncmentes a bőröm, köszönve ezt ennek a hazaitól kissé eltérő bőrápolási rutinnak, és a koreai kozmetikumok erejének. Szerettem volna ezt a tudást átadni, és hozzáférhetővé tenni mindenki számára, ezért az egyik fő vonalunk az öregedésgátlás. Próbáltam az általam leginkább kedvelt kozmetikumokat csokorba gyűjteni, és komplex megoldást kínálni erre a problémára.
Leginkább a problémamegoldás az, ami vezérel minket, ezért a tinik számára regeneráló, bőrnyugtató kozmetikumokat kínálunk, de az is talál nálunk kozmetikumot, aki ekcémával, vagy akár pikkelysömörrel küzd.
Nem álltunk meg a normál drogériás termékeknél, olyat is próbálunk kínálni, ami egy kicsit többet nyújt, és igazi megoldást kínál. Professzionális vonalunk is van, kozmetikusok és bőrgyógyászok is szívesen vásárolnak tőlünk.
– Mit jelent amit írsz "a hazaitól eltérő bőrápolási rutin"?
– Koreában a 10 lépcsős bőrápolási rutin a legelterjedtebb.
A legnagyobb hangsúly az arctisztításra helyeződik, ami a legtöbb esetben kétfázisú. Ez azt jelenti, hogy egy természetes növények olajaiból készült lemosó feloldja a szennyeződést, amit egy habzó lemosóval tökéletesen lemosunk a bőrről. Ezután következik a bőr PH értékének a helyreállítása egy tonikkal, mely nem egészen olyan mint a nálunk kaphatóak.
Ha a tonizálás megvolt, jöhet a többi lépés, esszencia, szérum és a krém, ami az egészet bezárja, na és a fényvédő ami nélkül a koreaiak ki sem lépnek az utcára. A többi lépés lehet alkalmi jelleggel a hámlasztás és az arcmaszkok használata. Na persze, ezt még simán lehet fokozni mindenféle kiegészítő termékkel, Dél-Koreában a 25 lépcsős rutinon sem akad fenn senki.
– Azt azért szerintem többek nevében kijelenthetem, hogy egy magyar nőnek (férfinek) ennyi ideje nincs naponta. Apropó, férfiaknak való termékek is megtalálhatóak a palettán?
– Igen, többféle férfiaknak való termékünk is van, egy szett melyben az alapvető bőrápolási termékek mellett parfüm is található. A legnépszerűbbek a férfiak körében a havi ránctalanító kúránk, melynek már az első pár napban látványos eredménye van, de a fehérítő krémünket is sokan kipróbálták már, mely a nap és egyéb környezeti károk miatti barna foltok eltüntetésében segít.
– Muszáj feltennem azt a kérdést, ami manapság azért sokakat érint: az állatkísérletek mennyire vannak jelen egy dél-koreai kozmetikumnál?
– Dél-Koreában betiltották az állatkísérleteket. Egyáltalán nem szabad állatokon kozmetikumot tesztelni. 2018 év végéig minden ilyen gyakorlatot be kell szüntetni.
– Sokszor hallani, hogy ha valamit 21 napon keresztül teszel, onnantól a szokásoddá válik. Ha elkezded használni a dél-koreai arcápolási termékeket, szintúgy körülbelül három hét után jelenthető ki, hogy látványos a változás?
– Sok olyan termékünk van, aminek már néhány nap alatt látható a hatása, de nyilván egy eddig teljesen elhanyagolt, vagy nem megfelelően ápolt bőrnek azért többre van szüksége. Nem csodaszerek ezek, de a bőr számára megadják azt, amire szüksége van. Az a tapasztalatom,
ha valaki elkezdi használni ezeket a kozmetikumokat rutinba építve, és megtalálja a számára legmegfelelőbbet - a kiválasztásban természetesen szívesen segítünk - már nem fog visszatérni a nyugati kozmetikumokhoz.
– Te jártál-e már Dél-Koreában? Kérdezem ezt úgy, hogy azt gondolom, valami hihetetlen munka és eredmény van a hátad mögött, hogy Dél-Koreát és Magyarországot kicsit "közelebb hozd egymáshoz a térképen".

– A webshop működik, de nem ülünk a babérjainkon most sem. Több dél-koreai delegációval találkoztunk már itt Magyarországon, akik bemutatták nekünk az újdonságaikat. Most fordult a kocka, nem hozzánk jönnek, hanem mi megyünk, ugyanis meghívást kaptunk a Export Gateway Plaza rendezvényre, mely Szöulban kerül megrendezésre. 200 cég bemutatkozóját, honlapját böngésztük át, így alakult ki egy 20-as lista, melyből 8 céggel lesz módunk tárgyalóasztal mellé ülni, és meghallgatni, kipróbálni, megnézni milyen újdonságokat, újításokat, termékeket kínálnak.
Az utazásban van még némi bizonytalansági tényező, de ha minden jól megy, hamarosan a webshopban is megtalálhatóak lesznek azok a termékek, melyek még Dél-Koreába is újdonságnak számítanak.