7 leggyakoribb trükk, amivel manipulálnak a boltok
A Pár perc az egészségért egy interaktív blog, ahol egészségügyi témákról és lelki problémákról olvashatsz, ahol közérthető nyelven írja le a szerző a betegségeket, illetve a lehetséges kiegészítő kezelések útmutatóként szolgálnak. A cél a betegség kialakulásnak megelőzése, ennek érdekében Szilvia az egészségre fókuszál, hogy ne akkor kezdj vele foglalkozni, amikor már baj van!
Olyan sok reklám, információ ér minket nap mint nap, hogy a hagyományos eszközök már nem hozzák meg a kívánt eredményt, ezért újabbnál újabb trükköket vetnek be a boltok annak érdekében, hogy náluk költsük el a pénzünket. Mik ezek?
Annak érdekében, hogy maximalizálják azt az időt, amit az üzletben eltöltünk és még élvezetesebbé tegyék a vásárlási élményt, egyre több helyen alkalmazzák az "illatmarketinget”.
Az illattal le is tudnak minket lassítani, és könnyebben ösztönöznek bennünket vásárlásra. Nyilvánvalóan egy kórházszagú helyiségben nem sokáig válogatnánk, de egy olyan helyen, ahol az illat például a nyaralásunkat idézi fel, biztosan több időt töltünk.
Az illat befolyásoló erejét mi magunk is bevethetjük, ha ingatlant szeretnénk eladni, ugyanis 50%-kal nagyobb esélyünk van rá, hogy beleszeret az érdeklődő a lakásunkba, ha olyan illatot érez ami kellemes.
Nem az otthoni tükörrel van a gond, a valóság sajnos pont az otthoni tükör képéhez hasonlít a legjobban. Rengeteget lehet trükközni csupán a megvilágítással, éppen ezért a legtöbb próbafülkében felülről világítanak meg, de van olyan hely, ahol a tükör mellé is felszerelnek izzókat.
Márpedig milyen ruhákat is szeretünk megvenni? Amiben pont ilyennek mutatunk! Ha még egy kicsit be is döntik a tükröt, egy kis optikai csalást is el tudnak vele érni. A valóságnál magasabbnak és karcsúbbnak tűnünk. Kell ennél több?
Az illúzió befolyásolja az elménket. A kereskedők ahogy megduplázták a bevásárlókocsik méretét, a vásárlók 20 százalékkal többet kezdtek költeni. Minél nagyobb a kosarunk, annál többet költünk.

Fotó: Pixabay
Tudományos alapokra helyezve, gondos tervezés eredménye, hogy mit, hova kell elhelyezni a polcokon. Speciális, szemmozgást rögzítő kamerák segítségével választják ki a legnépszerűbb pontokat, itt foglalnak helyet a drágább termékek. Csupán az elhelyezéssel befolyásolható a termékek kereslete.
A férfiak tudatalattiját befolyásolja a piros szín. Gyorsabban feldolgozzák ezt a színt, nagyobb eséllyel vásárolnak olyan terméket, melynek piros a címkéje.

Fotó: Pixabay
A legnépszerűbbek: GMO-mentes, bio, 100 százalékban organikus. Jól láthatóan, nagybetűkkel feltüntetik a csomagoláson, ezek általában drágább termékek, viszont prémium minőséget sugallnak, könnyebben megnyílik a pénztárca.
Talán ez lett most a leginkább alkalmazott trükk, mint bújtatott áremelés. A chipses zacskó ránézésre ugyanakkora, mint korábban, de mikor kibontjuk, azzal szembesülünk, hogy a fele levegő. A trükközés a súlyokkal minden termékre jellemző lett, gondoljunk csak az üdítőkre. Ugyanaz az ár maradt (jobb esetben), de kisebb adagot kapunk.
ídiv class="hatterszin">De a fordítottja is igaz. Tudtad? A hasábburgonya szokásos adagja kétszer akkora lett az elmúlt 40 évben.
A kereskedők arra próbálnak rávenni, hogy minél hosszabb időt töltsünk el a boltokban, és a lehető legtöbbet költsünk náluk, ennek érdekében minden trükköt bevetnek. Legyünk tudatos vásárlók!