HÍREK
A Rovatból

Vitézy Dávid teljesen kiakadva üzent Lázárnak: „Miközben a múltba révedünk, a jövőnket éljük fel”

Szerinte a Lázár által leállított közlekedési projektek „egyszerű károkozások”, mivel olyan tervezéseket is a kukába dobtak, amikre az Unió már adott pénzt.


Ahogy arról az elmúlt napokban írtunk, több fronton is megosztó kijelentéseket tett Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter hétvégén Kenderesen (nem először) méltatta Horthy Miklóst. Ezt a beszédet kritizálta David Pressman amerikai nagykövet, aki szerint „Horthy Miklós bűnrészes volt a zsidó lakosság lemészárlásában”, de élesen elítélte a minisztert Frölich Róbert országos főrabbi is.

Szerdán pedig interjút adott a hódmezővásárhelyi illetőségű politikus a helyi rádiónak nyilatkozva, amiben kritizálta Márki-Zay Péter polgármestert, többek között kijelentve, hogy nem vezetheti Hódmezővásárhelyt „egy olyan ember, aki abban a hitben éli az életét, hogy két férfi nevelhet egy gyereket és két férfire rá lehet bízni egy csecsemőt”.

Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár ugyanakkor egy más dolog miatt kritizálta élesen a tárcavezetőt. A közlekedési szakember, bár röviden írt Lázár „kritikátlan Horthy-imádatáról”, leginkább a leállított közlekedésfejlesztési projekteket kritizálja. Szerinte súlyos hiba volt kukába dobni

  • a budapesti pályaudvarok fejlesztési koncepcióját,
  • a Kőbánya felső és Rákos közötti vasúti szakasz rendbetételét,
  • a Hungária körútnál tervezett új állomás projektjét az Északi Járműjavító vonalában,
  • a külső budapesti körvasút új megállóin (Pestújhely, Újpalota bővítése és Rákosszentmihály), illetve Albertfalva állomáson folyó tervezési munkákat
  • és a Galvani híd ötletét.

A volt BKK-vezér szerint a pályaudvarok átfogó beruházási terve „a magyar vasúti hálózat összekapcsolásának legfontosabb és [...] egyébként nemzetgazdaságilag messze leghasznosabb beruházása lenne”.

„A magyar közlekedéspolitika érzelemvezérelt és kapkodó komolytalanságát mutatja ez a döntés”

– teszi hozzá Vitézy.

Arról is írt, hogy a projektek nagy részében Lázár nem egyszerűen készülő építkezéseket állított le, hanem olyan tervezési projekteket, amikre az Unió már adott pénzt, ami szerinte „egyszerű károkozás”. Hozzáteszi: „Ezeknek a tervezése is mind rendelkezett uniós forrással. Ha a tervezés végigmegy és a nehéz gazdasági helyzetre, az elapadó uniós forrásokra hivatkozva az építkezést elhalasztották volna, az érthetőbb lenne. Uniós pénzből már megkezdett tervezéseket leállítani azt jelenti, hogy egyrészt ha lesz forrás, akkor se lesz majd terv, amit építeni lehetne, másrészt az eddig elköltött pénzeket használható eredménytermék híján nem az EU, hanem a magyar adófizetők állják innentől –

tehát nem megtakarítással jár a projektek leállítása, hanem éppen többkletkiadással.”

Posztját Vitézy úgy zárja: „Miközben a múltba révedünk, a jövőnket éljük fel.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Botrány a határnál: Elásták a fertőzött tetemeket, de az osztrákoknak senki sem szólt
Ausztria csak utólag értesült a peresztegi dögkútról. Most szakértők vizsgálják, veszélyezteti-e a talajvíz a határ túloldalát.


Az osztrák hatóságok nem kaptak előzetes tájékoztatást arról, hogy Pereszteg közelében, a magyar oldalon nagy tömegben ástak el fertőzött állattetemeket – írja az mfor.hu a Vol.at és az APA hírügynökség nyomán.

A Burgenlandi Tartományi Hivatal első értékelése szerint az ausztriai oldalon egyelőre nincs közvetlen veszély a talajvízre nézve.

Az osztrák forrás a magyar fél utólagos tájékoztatására hivatkozva azt írja, a leölt állatokat egy korábban bányászat céljára használt homokbányában földelték el, ahol a talaj sűrű szerkezetű, túlnyomórészt agyagos. Emellett megerősítették azt is, hogy a talajvíz áramlási iránya északnyugat–délkelet, így jelenleg nem kell számolni azzal, hogy a szennyezés elérné az osztrák oldalt.

A burgenlandi vízügyi főosztály szakemberei ettől függetlenül vizsgálják a helyzetet. Heinrich Dorner tartományi tanácsos közleménye szerint „továbbra is nagy figyelmet fordítunk arra, hogy kizárhassuk a talajvízre gyakorolt esetleges hatásokat”.

A fertőzött szarvasmarhák és a kényszervágásra ítélt sertések tetemeit pénteken kezdték Peresztegre szállítani, egy állami tulajdonban lévő ATEV telepre, amelyet már korábban is használták dögtemetőként.

Magyarország kiterjesztette a korlátozási zónát, ahonnan nem lehet állatokat vagy állati eredetű termékeket külföldre szállítani. Burgenlandban emiatt jelenleg 21 kisebb határátkelőt teljesen lezártak, a nagyobb átkelőknél – például Nickelsdorfnál – fertőtlenítő szőnyegeket fektettek le. A tartományi vezetés közölte, hogy az intézkedéseket folyamatosan értékelik, és ha szükséges, módosítják is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Az Irigy Hónaljmirigy tagja Kollár Kingáról: Hunyadi korában azonnal ment volna a bitóra egy ilyen ember
Molnár Imre megmondta a véleményét Magyar Péterről és a Tisza Pártról is, de szóba kerültek a kormánypárti politikai szereplők is.


A Mandiner munkatársa, Lentulai Krisztián Hotel Lentulai című műsorának vendége volt Molnár Imre. Az Irigy Hónaljmirigy basszusgitárosa és a házigazda már az interjú elején leszögezték, hogy egy értékrendet vallanak és egy oldalon állnak. Némi mókázás után a Hír TV-től 18 év után nemrég távozó Lentulai már az első percben Magyar Péter felé terelte a szót, mondván: „én be tudom azonosítani ezt a nevet, hogy Irirgy Hónaljmirigy – egy mai magyar politikusra én rá tudom tenni: ő Magyar Péter.”

Molnár ekkor még no commenttel válaszolt, de később már belement a Tisza elnökének elemzésébe. Arról beszélt, hogy neki Magyar Péter egyelőre egy csukott könyv, „még nagyon nem nyílt ki, vagy még meg sem írták azt a könyvet”. De természetesen Lentulai Krisztiánnál nem lehet megúszni ennyivel a magyarpéterezést, és a műsorvezető felveti, hogy Magyar ősbűne, hogy lehallgatta a feleségét. Ezzel Molnár Imre is egyetértett, ahogy hasonló ősbűnnek tartotta Kollár Kinga európai parlamenti elszólását is. Lentulai vissza is kérdezett, hogy valóban csak elszólásról volt-e szó.

„Egyik rosszabb, mint a másik. Ha elszólás, azért rossz, ha pedig annyira nyeregben érzem magam, hogy 'nesze nektek, így az arcotokba vágom!', akkor pedig azért rossz.

Ez szerintem szörnyű, a Hunyadi korában azonnal ment volna a bitóra egy ilyen ember”

– idézte fel a mostanában futó népszerű sorozatot a paródiazenekar basszusgitárosa – ami az intrikákkal és (világ)politikai helyezkedésekkel teli korszakot tekintve finoman szólva érdekes állítás.

Molnár Imre azt is elmondta, hogy a Tisza Párt mögött megint csak a gyűlöletből politizálást látja, és ma már visszasír olyan politikai ellenfeleket, mint Mesterházy Attila vagy Botka László. Ugyanakkor azt is hozzátette: fontosnak tartja, hogy ne nézzék le azokat az embereket, akik Magyar Péter támogatói.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Máris dőlnek a dominók: összeomolhat a tengeri kereskedelem - Napok alatt óriási a zuhanás
A Kínából induló importáruk jó része már el sem jut Amerikába. A globális ellátás akadozik – és ez még csak a kezdet lehet. Az import egy hét alatt 64 százalékkal zuhant, miközben az export 30 százalékos csökkenést mutat az USA-Kína relációban.


Az amerikai vámháború hatására súlyos válság van kialakulóban a tengeri szállítás területén, és ez különösen igaz az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelemre - írja a Les Echos francia gazdasági lap nyomán a Portfolio.

Az import egy hét alatt 64 százalékkal zuhant, miközben az export 30 százalékos csökkenést mutat.

A hajózási társaságok sorra törlik a szállítmányokat, és sokan arról számolnak be, hogy a konténerkapacitásra vonatkozó megrendelések 50–60 százalékkal estek vissza. A forgalom „teljesen befagyott”, főként a Kína–USA útvonalon.

A helyzetet tovább súlyosbította az április 4-én bejelentett 145 százalékos amerikai vámemelés és Peking másnapi válaszlépése, amellyel 125 százalékos emeléssel sújtotta az amerikai árukat. Ezek után a szállítmányok 70 százalékát leállították vagy törölték, és a napokban már arra is akadt példa, hogy egy kínai légitársaság inkább nem vette át az amerikai Boeingtől rendelt és leszállított utasszállító repülőgépét, amit így vissza kellett küldeni az USA-ba.

A Kereskedelmi Világszervezet arra számít, hogy az áruforgalom az Egyesült Államok és Kína között akár 80 százalékkal is visszaeshet. Ezt a becslést a hajótársaságok foglalási adatai is alátámasztják: március 30. és április 8. között világszinten 18,4 százalékkal csökkent a konténerfoglalások száma.

A kínai exportőrök próbálják elkerülni az amerikai vámokat, így Indián, Vietnámon, Mexikón vagy Perun keresztül szállítanak Észak-Amerikába.

Bár Európát egyelőre kevésbé érinti a válság, a hatások hamarosan ide is elérhetnek. A Távol-Keletről Észak-Európába tartó szállítások mennyisége rekordszintre emelkedett, ami rövid időn belül túlterhelheti a már most is zsúfolt rotterdami, antwerpeni és hamburgi kikötőket.

A szállítmányozásban tehát dominóhatás indult el, de a következmények mértékét még senki nem látja előre. Egy biztos, hazánk sem marad érintetlen. Itt arról írtunk, hogy az Egyesült Államok által kivetett importvámok – különösen az európai autókat érintően –, valamint a még magasabb kínai vámokkal járó kereskedelmi háború egyik nagy vesztese lehet Magyarország. Ennek legfőbb oka az, hogy hazánk gazdasága jelentős mértékben épít a német autóiparra, illetve a kínai elektromos jármű- és akkumulátorgyártásra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A botrányos Munkácsy-díjas Vészabó Noémi exférje is lefoglalta az Erzsébet hidat – méghozzá négy napra
Ráadásul Hadházy Ákos tervezett tüntetésének idejére is igényt tartana a helyszínre. Persze Dézsy Zoltán akciójában van egy komoly csavar.


Dézsy Zoltán, az Elment az öszöd című (az IMDB-n 1,1-es értékelésen álló) film rendezője négy napra lefoglalta az Erzsébet hidat, és egy nagy demonstrációt szervez április 22. és 26. között minden nap, 18 és 19 óra között –szúrta ki a 444.hu.

A rendező már engedélyt is kapott a BRFK egyik képviselőjétől. A rendőrség a 444-nek megerősítette, hogy egy magánszemély valóban bejelentette a gyűlést a híd járdaszakaszaira, amit a gyülekezési hatóság tudomásul vett.

Dézsy a demonstrációra minimum 50 ezer résztvevőt vár. A BKK becslése szerint csúcsidőben ennyien haladnak át óránként az Erzsébet hídon. Azt írta, az egész hídon tartják majd a tüntetést:

a gyalogosok a járdán, az autósok pedig az úttesten vonulnak, miközben mindenki „szépen közlekedik és továbbhalad”.

A rendező bejegyzésében azt is írta: „Amíg mi tüntetünk, senki nem veheti el tőlünk a hidat. Visszaszerezzük Erzsébetet! Nincs az a lyukas zoknis lódoktor, aki ezt megzavarhatná” – utalt Hadházy Ákosra.

Közben arról mi is írtunk korábban, hogy a független országgyűlési képviselő nem kapott engedélyt, hogy az Erzsébet hídon tartsa meg a tiltakozását. A Ferenciek terére tervezett tüntetését is elutasították. Ennek ellenére azt mondta, kedden délután öt órakor kiáll a térre, és kisétál a hídra.

Dézsyn kívül már több fideszes politikus (így Gulyás Gergely, Szentkirályi Alexandra és Orbán Viktor) is jelezte, hogy valamilyen módon korlátoznák azt, hogy a hídon tüntetést tarthassanak, többezer ember közlekedését akadályozva.

Dézsy Zoltán annak a Vészabó Noéminak a volt férje, aki a szakértők tiltakozása ellenére, de Hankó Balázs miniszter külön lobbizásának köszönhetően, munkássága művészeti értékének megkérdőjelezhetőségese ellenére idén Munkácsy-díjban részesült.


Link másolása
KÖVESS MINKET: