Vitézy Dávid: Nem szankciós inflációval állunk szemben, hanem nyíltan vállalt vasútellenességgel
Vitézy Dávid, volt közlekedését felelős államtitkár és főpolgármester-jelölt a Keleti pályaudvaron történt baleset után Lázár János közlekedési miniszter nyilatkozatait vette górcső alá szerdai Facebook-bejegyzésében.
„Mindent elmond a magyar közlekedéspolitika prioritásairól, hogy Lázár János közlekedési miniszterként néhány óra különbséggel posztolt tegnap arról, hogy:
- a legfontosabb, a budapesti fejpályaudvarok biztonságos és megbízható működéséhez szükséges beruházások, így
- majd arról, hogy új 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül M100-as számon Esztergom és Zsámbék között, 3 alagúttal, számos viadukttal. Ez a terv 2022-es áron volt 345 milliárd forint, akkor nem rendelték meg, mostanra gondolom már 500 körül lehet.”
– írta Vitézy.
(illetve ami már ott van, azt ott tartani) az elhanyagolt Esztergom - Komárom vasútvonal fejlesztésével, régóta halogatott villamosításával (lásd a képen).
Mindez nem egyedi: legutóbb ugyanez a kettősség a múlt heti Lázár-sajtótájékoztatón volt nyilvánvaló, ahol
»az első számú prioritás az út megépítése« - mondta, majd hozzátette: »ha megépül az út, akkor kérdés, hogy a vasútra mennyi és milyen szükség lesz. Egyelőre az útra van pénz. Semmilyen vasútfejlesztésre nincsen pénz.«”
– folytatta.
„Pedig könnyen belátható:
főleg, hogy a gyorsforgalmi út bővítése a Galvani híd megépítése nélkül csak a pesti belvárosra öntene többletforgalmat.
Újabb 500 milliárdos autópálya-álmok és a vasúttal szemben a közút előtérbe helyezése ugyanis a XXI. század derekán, a klímaválság fényében teljes közlekedéspolitikai tévutat jelentenek. Főleg, hogy gyorsforgalmi úthálózat terén gyakorlatilag utolértük Ausztriát az elmúlt másfél évtizedben - vasúton pedig csak egyre jobban lemaradunk.”
– összegezte.