Vitézy Dávid minden eddiginél keményebben szólt vissza Lázár Jánosnak: „Még téged ismerve is meglepő, hogy megint csak támadsz reakcióként”
Kedden Lázár János is megszólalt a vasárnapi, Keleti pályaudvarnál történt vonatkisiklás ügyében. A közlekedésért is felelős miniszter Facebook-posztjában közölte, újra fogad és indít vonatokat a Keleti, majd – már-már szokás szerint – odamondott Vitézy Dávidnak, aki korábban őt tette felelőssé a kialakult helyzetért.
Lázár többek között azt írta: „Magyarország legaktívabban facebookozó szakértője, aki egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket, árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen. [...] Közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot.”
„A MÁV pályái és szerelvényei nem Vitézy hiánya vagy az én miniszterségem miatt olyanok, amilyenek, hanem az elmúlt 30 év mulasztásai miatt. Ráadásul ebből is az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés. Sok, de nem elég. Több kell, sokkal több” – tette hozzá a miniszter.
A vádakat nem hagyta szó nélkül Vitézy Dávid sem. Az Orbán-kormány közlekedési államtitkára 7 pontban sorolta fel azokat az intézkedéseket, amiket Lázár János az elmúlt két évben hozott, és amik szerinte csak rontottak a vasút egyébként is rossz helyzetén. Tegező formában azt írja:
- „leállítottad az összes kiemelt fontosságú vasúti nagyberuházást,
- visszavontad az összes vasúti járműbeszerzést, és helyette egy új sem indult,
- szétverted a vasútfejlesztés teljes hazai intézményrendszerét, megszűnt a NIF és a BFK is, a szakemberek túlnyomó többségét vagy kirúgtad vagy maguktól távoztak,
- olyan módon központosítottad a beszerzéseket, hogy az üzemeltetők a legalapvetőbb alkatrészeket se tudják már önállóan beszerezni, minden egyes apró döntést magadhoz vontál, ezzel minden korábbinál mélyebbre juttatva a karbantartás színvonalát, és előidézve azt az állapotot, hogy egyébként a korszerűbbek közé tartozó motorvonatok és személykocsik is tömegesen vannak leállítva fővizsgák vagy alkatrészek hiányában (lásd a kisiklott IC-ben a képen is látható klíma nélküli 52 éves személykocsit),
- egy kaotikus szervezeti átalakításba kezdtél, mely a Volánbusz és a HÉV minden szervezeti önállóságát megszünteti, hogy aztán a MÁV legrosszabb szervezeti és bürokratikus gyakorlatait terjessze ki ezekre a cégekre is,
- a budapesti projektek leállítása kapcsán hangoztatott vidékbarát közlekedéspolitika odáig tartott, hogy bezártál tíz vidéki regionális vasútvonalat,
- a tarifák átalakítása miatt kieső sok tízmilliárd bevételt nem pótoltad, ez is a karbantartásból lett elvonva.”
Budapest volt főpolgármester-jelöltje azt is írta: „Miniszter úr, nagyon kevésen múlt, hogy vasárnap a Keleti pályaudvaron “csak” egy kisiklás, és nem tömeges sérüléssel járó baleset történt, ezt a MÁV sem tagadta tegnap. Minden vasutast köszönet illet, aki ezt a rendszert életben tartja, a helyreállítást elvégezte, és kitart a vasút mellett, s különösen a mozdonyvezetőt, aki vészfékezéssel el tudta kerülni az ütközést.”
Hozzátette: „Ugyanakkor is tény, hogy cinikus megjegyzésekkel te magad állítottad le pont az érintett vonalszakasz fejlesztését két éve, a bizonyítékok nyilvánosak.