Vitézy Dávid Lázár János bejelentéseiről: Azt se gondoltuk volna, hogy szó szerint értette, hogy a vasúton a szarból akar várat építeni
Ahogy arról korábban beszámoltunk, közlekdésinfót tartott Lázár János, amin több bejelentést is tett. Ezek közül néhány – bár nem a legnagyszabásúbbak – a mostanában forró témának számító vasúti közlekedéshez kapcsolódnak.
Aki követi az elmúlt évek belpolitikai eseményeit, nem fog meglepődni azon, hogy Vitézy Dávid élesen bírálta a közlekedésért is felelős miniszter fejlesztési terveit. A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakciójának tagja Facebook-posztjában úgy fogalmaz: „Hallom, kínkeservesen kellett kiizzadni magukból a MÁV új vezetőinek 10 olyan, jól hangzó dolgot, amit 2026-ig meg tud ígérni ma Lázár János, miután a miniszterre kezd ráégni a rengeteg működési zavar, melyeket jelentős részben épp az általa kivont források, leállított projektek és kudarcos átszervezések okoznak.”
Példát is hoz rá: „Mostantól például minden egyetemista a 945 forintos vármegyebérletéből 94 forintot visszakap majd, ha havi ötször késik a vonata húsz percnél többet. Vagy a 8 kocsis zsúfolt balatoni InterCity mellé (amin akár 5-600 utas is utazik) egy 45 üléses busz is indul majd, ha épp nem működik a vonaton a klíma - nagyon reális terv ez is, mindenki fantáziájára bízom, hogyan fog működni a gyakorlatban.”
Ironikusan megjegyzi azt is:
(Az ürüléket egyébként a volt főpolgármester-jelölt posztjában egy emotikonnal jelezte.)
„Ugyanis gyakorlatilag ennyi maradt: a tavaly még 3000 milliárdos, akkor épp öt pontos óriási vasútfejlesztési ígéretekből nem lett semmi, már a pontok közül is eltűntek. Maradt ez az összesen 20 milliárd forintnyi tíz pont, a komoly pálya- vagy pályaudvar-fejlesztések, új járműbeszerzések mind eltűntek már a beígért pontok közül is” – teszi hozzá Vitézy, kiemelve, hogy a MÁV új Kopaszi gáti üvegpalotája jelenleg lassan az egyetlen vasúti beruházás.
Ezután a környező országok nagyszabású kötöttpályás fejlesztéseit hozza példának, és arról ír: „Egyszerre vicces és szomorú, ahogy a semmit próbálják reformmá sminkelni.”
– írja Vitézy Dávid, aki ismét felhívja a figyelmet a nagy pályudvarok körüli fejlesztési területek 99 évi magánkézbe adására is.
A teljes posztot ITT lehet elolvasni.