HÍREK

Tragédia is lehetett volna: Készenlétben várták a Párizs-Budapest járatot Ferihegyen hétfő este

Az Airbus A320-200-as pilótái fékrendszeri hibát jeleztek, és azonnali elsőbbséget kértek a leszállásnál. A tűzoltókat is riasztották, hogy készenlétben álljanak a futópálya mellett.


Az Air France Párizsból Budapestre tartó járata hétfő este sürgősségi helyzetet jelentett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megközelítésekor, írja az airportal.hu.

Az Airbus A320-200-as pilótái fékrendszeri hibát jeleztek, és azonnali elsőbbséget kértek a leszállásnál. A tűzoltókat is riasztották, hogy készenlétben álljanak a futópálya mellett.

A gép 19:07-kor biztonságosan landolt, majd a Repülőtéri Létesítményi Tűzoltóság egységei átvizsgálták. Az ellenőrzést követően a tűzoltók kíséretében gurult a kijelölt állóhelyre. A fedélzeten 175 utas tartózkodott a személyzettel együtt.

A visszaúti, AF 1495 számú járat indulását folyamatosan késleltették, végül 2 óra 20 perces késéssel indult el a Budapest Airport járatinformációs rendszere szerint.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
Itt vannak a legfrissebb számok: ennyire mérték Magyar Péter pártját a biztos szavazók körében
Magyar Péter osztotta meg az Idea Intézet június végén készült felmérésének a főbb számait. A Tisza Párt alelnöke büszke az eredményre.


Úgy látszik, meglett az eredménye a Tisza Párt tavaszi országjárásának: Magyar Péter a közösségi oldalán közölte, hogy milyen jól állnak a legfrissebb mérések szerint.

„Egész jól nézünk ki a legfrissebb kutatásban”

- írta Magyar a posztjában.

„Ahhoz képest főleg, hogy az utóbbi három hónapban a 36 éves állampárt mindent bevetett: propaganda, 20 milliárdos kampányköltés, titkosszolgálat, Kubatov-lista, háborús uszítás.

A TISZA Párt ehhez képest érdemi költés és helyi jelöltek nélkül, párt szervezet és média hiányában ért el világraszóló eredményt. Köszönhetően nektek!”

- tette hozzá a politikus.

A bejegyzése alapján az idézett számok az Idea Intézet felméréséből származnak, ami június 19 és 27 között készült.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Nem egyemberes show volt Magyar Péter tavaszi kampánya: ők segítettek neki elérni a 30 százalékot
A két kulcsember közül az egyik a startupok világából érkezett, míg a másik Magyar Péter asszisztense és sajtósa.


Két kulcsember segítette Magyar Péter és a Tisza Párt tavaszi kampányát és országjárását, egyikük a startupok világából érkezett és a háttérben maradna, másikuk Magyar Péter személyi asszisztense és sajtósa – írja a 444.hu. A lap szerint Magyar Péter országjárása nem volt egyszemélyes show, rengeteg háttérmunka állt mögötte.

A 444 információi szerint Farkas Dezső és Seprenyi Anita voltak Magyar Péter két fontos segítői a háttérben. Seprenyi Magyar személyi asszisztenseként lett ismert, Farkas pedig teljesen a háttérben maradt.
A lap részletesen bemutatja kettőjük karrierjét, ami a Világgazdasági Fórum fiatal vezetőknek szóló nemzetközi szervezetében találkozik.

Farkas Dezső nevét a Tisza Párt sehol nem tünteti fel, a vállalkozói szférából érkezett, és kapcsolatba hozható Demszky Gábor volt főpolgármester tanácsadójával, Mesterházy Ernővel. Seprenyi Anita hivatalosan is Magyar személyi asszisztense és sajtósa május óta, ezt a posztot Magyar Mártontól, Magyar Péter testvérétől vette át. Gyakran látni Magyar Péter mellett, és virtuális eseményeken is részt vesz vele.

Magyar Péter korábban azt nyilatkozta a kampányáról, hogy „jelenleg ez egy one man show, és operatív segítségem van”, és a választás után kezdik majd építeni a pártot.

A nyilvánosságban kevesen szerepeltek a Tisza Pártból, de a kezdetektől ott van a színpadon Nagy Ervin színművész, Rost Andrea operaénekes és Péter Petra, a Manna FM műsorvezetője.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
„A legkorruptabb még lehet” – Magyar Péter saját oldalán szállt bele Orbán Viktorba
A tiszás politikus keményen beszólt a miniszterelnöknek, akinek formálódó EP-szövetségéből nem kért a lengyel választást korábban elbukó Jog és Igazságosság Párt.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. július 04.



Orbán Viktor kijevi útjáról szóló videója alatt szállt bele a miniszterelnökbe Magyar Péter, vette észre a Blikk.

„Hallom, a régi lengyel barátok sem kértek ebből az összetákolt szocialista, liberális, szélsőjobbos, korrupción alapuló frakcióból... Ha nem is lesz a legnagyobb jobboldali frakció, a legkorruptabb még lehet”

– írta a politikus, aki pártjával nemrég csatlakozhatott a legnagyobb EP-frakcióhoz, az Európai Néppárthoz, melynek tagja volt korábban a Fidesz is.

Magyar a kommentben arra utalt, hogy Orbán még vasárnap jelentette be egy új európai pártszövetség létrejöttét. A Patrióták Európáért szándékai szerint rövidesen a legnagyobb jobboldali tömörülés lehet az Európai Parlamentben, azonban a magyar kormányfő várakozásai ellenére a lengyel Jog és Igazságosság (PiS) nem csatlakozott az új szövetséghez, hanem maradt a Giorgia Melonihoz köthető Európai Konzervatívok és Reformerek Szövetségében (ECR).

Nem zárható ki azonban, hogy a francia választások második fordulója után Marine Le Pen Nemzeti Tömörülése is csatlakozik Orbánékhoz, ami az Identitás és Demokrácia (ID) frakció további gyengüléséhez vezethet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Vitézy Dávid szerint „teljes tévút”, hogy a kormány Debrecen mellé, a semmi közepére költöztetné a Közlekedési Múzeumot
A politikus öt érvet gyűjtött össze, amiért szerinte ballépés messzire vinni a fővárostól a múzeumot. Szerinte az intézményt minden Budapesthez köti.


Mi is megírtuk, hogy Lázár János bejelentése szerint Debrecenbe vinnék az új Közlekedési Múzeumot, méghozzá nem is akárhová: az M35-ös autópálya és az új BMW-gyárhoz vezető lehajtó által határolt 6,5 hektáros területre. A miniszter már májusban jelezte, hogy a kormány első olvasatban tárgyalta meg a javaslatot, miszerint a 150 milliárd forintos beruházást valahol a BMW-gyár közelében valósítanák meg. Úgy tűnik, ez az opció lesz a befutó,

Lázár szerint ugyanis a Közlekedési Múzeum Debrecenbe költöztetése az ország gazdasági érdeke.

A döntésről Vitézy Dávid, Budapest korábbi főpolgármester-jelöltje is elmondta a véleményét. Facebook-posztjában 5 érvet emelt ki, hogy szerinte „miért teljes tévút, hogy Lázár János a térképen jelzett Debrecen melletti külterületre költöztetné a Közlekedési Múzeumot.”

Bejegyzésében a következőt írja Vitézy:

„Budapesten és vonzáskörzetében él az ország lakosságának egyharmada, a nemzetközi turizmus is itt összpontosul. Messze itt van a legnagyobb közvetlenül elérhető közönség Magyarországon egy XXI. századi, a múltról és a jövőről egyaránt beszélő, világszínvonalú Közlekedési Múzeumnak.

Debrecenben a közvetlenül elérhető lakosság és turizmus is kevesebb, mint a tizede a budapestinek.”

A politikus második pontja szerint Budapest az ország közlekedési központja, Nyugat- és Kelet-Magyarországról is könnyen megközelíthető. Ezzel szemben egy Debrecentől tíz kilométerre fekvő hely Nyugat-Magyarországról akár 7-10 órás utazást is jelenthet.

„A Közlekedési Múzeumot minden Budapesthez köti: a szakmai és muzeológiai stáb, az egyetemi háttér, az intézmény 125 éves fővárosi története és lássuk be, a magyar közlekedéstörténet legfontosabb történetei is a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig”

– írja Vitézy a posztjában.

Vitézy negyedik pontja szerint ez a kormány döntött úgy, hogy a Közlekedési Múzeum új otthont kap Kőbányán, az Északi Járműjavítóban, ami egy autentikus vasúti csarnok. Az eddigi munkák, a 8 milliárd forint és a szakemberek sokéves erőfeszítései miatt súlyos hiba lenne ezt a projektet elvetni, mivel világszínvonalú, turisztikai vonzerőt képviselő terv született. „Személyes garanciát vállalok rá, hogy minden egyes forintért megdolgoztak a mérnökök, tervezők, kiállítástervezők.”

„A kiválasztott helyszín még Debrecenbe költöztetés esetén is abszurd volna: egy, minden városi szövettől távoli, gyalogosan és tömegközlekedéssel megközelíthetetlen területen nem lehet XXI. századi múzeumot csinálni, ez teljesen nyilvánvaló”

– zárta írását Vitézy Dávid.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk