Teljes közlekedési káosz volt hétfő reggel - a MÁV megint alkotott
A 24.hu cikke szerint annyi problémát közölt a Mávinform hétfő reggel, hogy felsorolni is nehéz.
Azért kellett számítani ezekre a változásokra, mert a Nyugati pályaudvaron tartott hétvégi váltókarbantartás műszaki okok miatt elhúzódott, így a reggeli csúcsforgalomban kevesebb vágányon tudja fordítani a vonatokat a pályaudvar.
Mit jelent ez pontosan?
A ceglédi és lajosmizsei vonalon az elővárosi vonatok egy részének végállomása ideiglenesen Kőbánya-Kispestre kerül át. A Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között a megszokottnál kevesebb vonat közlekedik a reggeli órákban, ezért ezen a szakaszon az M3-as metrót célszerű igénybe venni, ahol érvényesek a vasúti jegyek is az ország- és vármegyebérleteken kívül.
A Szegedről Békéscsabára 6:28-kor és a Békéscsabáról Szegedre 8:47-kor induló személyvonat helyett pótlóbusz közlekedik (7700, 7707). A Szegedről Békéscsabára 5:28-kor induló személyvonat (7740) várhatóan 25–30 perces késéssel közlekedik.
A Budapestről Miskolcra tartó, Hatvanból menetrend szerint 5:06-kor továbbinduló személyvonat (5040) menetideje 45–50 perccel nőtt járműhiba miatt.
Gyoma és Dévaványa között váltóhiba miatt szünetel a vonatforgalom, emiatt a Vésztő–Gyoma vonalon késésekre lehet számítani. A Vésztőről Gyomára menetrend szerint 5:42-kor érkező vonat (37510) Gyoma állomás előtt várakozik, a menetideje jelentősen nőhet.
A Budapest–Székesfehérvár vonalon 10–20, esetenként 20–35 perccel nőtt a menetidő Gárdony és Dinnyés közötti sorompóhiba miatt.
A Nagykátáról a Keleti pályaudvarra 5:41-kor induló S60-as (3669) Sülysápról indult.
A Kisköréről 5:30-kor Kál-Kápolnára induló vonat (36519) nem közlekedett. A Kál-Kápolnáról 6:39-kor Kisújszállásra induló vonat (36552) helyett pótlóbusz közlekedik, várhatóan 60 perc késéssel.