Lemondanál a kártyás fizetésről, mert azt hiszed, nagy macera? Ne tedd!
Vásárlásaink legkevésbé kellemes pillanatai közé tartozik, mikor arra kerül a sor, hogy rendezzük a számlánkat. A kereskedők, a bankok, és a kártyakibocsátó cégek rengeteg energiát fektetnek abba, hogy minél kényelmesebb szolgáltatások közül választhassunk.
Annyi választási lehetőségünk van, hogy könnyen elveszhetünk a sok információ közt. Ebben szeretnénk segíteni: összeszedtük az 5 leggyakrabban hallott tévhitet, és tisztázzuk azokat.

Ami a fejünkben él a bankkártyás fizetésekről: kell hozzá egy bonyolultnak látszó eszköz, egy féltégla méretű terminál, ami internetkapcsolatot igényel, és a beszerzése bonyolult adminisztrációval járt. Ma már ez nincs így, előtérbe kerültek a digitális megoldások, már eleve a terminál igénylésénél is. Ha valaki szeretne kártyás fizetési opciót bevezetni, akár pár nap alatt megvalósíthatja.
A SIM-kártyával működő termináloknál elegendő a mobil hálózati lefedettség. Ahol van telefonos térerő, ott technikailag a kártyás fizettetés is megoldható.
Nincs felesleges papírhasználat, nyomtatás - sokan egyébként is csak a szemétbe dobják a vásárlásnál kapott slipeket.
A bankoknak és a szolgáltatóknak is az az érdeke, hogy minden esetben gördülékeny legyen a kártyás fizetés. A vendéglátásban nehezítő körülménynek tűnhet, hogy a fogyasztás árának rendezésén túl adhassunk borravalót akkor is, ha nincs nálunk készpénz.

A vállalkozások kérhetnek olyan beállítást, hogy vendégként, ügyfélként elkülönítve kiválaszthatjuk, mekkora összegre gondoltunk borravalóként. Ezek után a bank a mi számlánkról összesítve fogja levonni a pénzt. Ezzel a megoldással átláthatók a bevételek és a kiadások mindkét fél számára.
Évről-évre egyre kevésbé igaz ez az állítás. Gondoljunk csak arra, hogy hány olyan applikációt használunk a telefonunkon - akár ételrendeléshez, akár bérletvásárláshoz, akár valamilyen szórakoztató programhoz - amelyhez szükséges a bankkártyás fizetés, az appon belül. De a webáruházak többsége is úgy alakítja ki fizetési felületét, hogy elmenthessük a kártyánkat a következő vásárláshoz a kényelmünk érdekében.
Akár a piacon, a strandon, vagy a karácsonyi vásárban is.
Amikor bankkártyával fizetünk egy online felületen, a kereskedő vagy szolgáltató egyáltalán nem fér hozzá a kártyaadatainkhoz, azokat a fizetési lehetőséget biztosító bank ellenőrzi, bankbiztonsági szabályok betartásával. Valójában a biztonságos online vásárlás egyik ismérve, ha lehetőséget biztosítanak a kártyánk adatainak elmentésére.
Mégpedig azért, mert ennek jogi és technológiai követelményei vannak, tehát aki felkínálhat ilyen opciót, az megfelelt a szigorú előírásoknak. A kétlépcsős ügyfélhitelesítés -a banktól kapott üzenet, melyben tájékoztat egy elindított tranzakcióról, melyet egy másik felületen is érvényesítenünk kell - kötelező, és még nagyobb biztonságot garantál.
Hogy te se tartozz abba a 10%-ba, amelyikkel előfordul, hogy tévesen méri fel, egy webáruház valóban megbízható-e, fontold meg a következőket: legyen gyanús, ha nem találunk elérhetőségi adatokat a céghez, nincs visszaküldési lehetőség, nem egy ismert szolgáltatón keresztül bonyolódik a fizetés. Növeli a bizalmat a webshop iránt, ha találunk az oldalon egy kis zöld lakat szimbólumot, ami azt jelzi, hogy az adatink biztonságban vannak.
Egy bankkártyán rengeteg adatot lehet tárolni. Érdekes fejlesztésnek ígérkezik például, hogy a Mastercard és a BKK annak a lehetőségét teszteli, hogy a bankkártyával lehessen érintéssel a buszon jegyet venni, érvényesíteni, és elég legyen a kártyát felmutatni az ellenőröknek.
De más típusú használatára is van mód, létezik már Budapesten is személyzet nélküli bolt, ahol bankkártyával léphetünk be, és arról vonják le a vásárlás összegét.
A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.