Rogán Antal minisztériuma levédetné a „jó híreket”
A Miniszterelnöki Kabinetiroda védjegybejelentést nyújtott be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához a „jó hír” kifejezésre, valamint a hozzá kapcsolódó kormányplakátokon látható kék hátterű ábrára, tudta meg a G7.
A védjegy a hirdetések és reklámozási szolgáltatások területére vonatkozna, de ez nem jelenti azt, hogy mások a jövőben ne használhatnák a „jó hír” szókapcsolatot. Hasonló esetekben a védelem inkább az ábrára vonatkozik, nem magára a kifejezésre.
A kormány januárban indította el a „jó hírekre” épülő kommunikációs kampányát, amely olyan bejelentéseket hangsúlyoz, mint az állampapírok után járó kamatok kifizetése vagy az áfa alanyi mentességi határának emelése.
Most ezt a vizuális elemet szeretné levédetni Rogán Antal minisztériuma.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda az egyik legnagyobb szereplő a hirdetési piacon. 2016 óta több mint 270 milliárd forintot költött kampányokra, ebből csak tavaly év végén 12,2 milliárd forintnyi közbeszerzést írtak ki néhány hét alatt – vélhetően ebből finanszírozzák a „jó hír” kampányt is.
Ha a hivatal jóváhagyja a védjegykérelmet, az nem jelenti azt, hogy kizárólag a kabinetiroda használhatná a „jó hír” kifejezést. A védjegy inkább a kék hátterű ábrára vonatkozna. Egy szakértő szerint semmi nem indokolja, hogy a hivatal elutasítsa a kérelmet.