Ömlenek a csomagok Kínából a Ferihegyre, ez lehet Tiborcz Istvánék következő nagy dobása
Ferihegyen már nem csupán a repülők zajától zeng az ég, hanem a Kínából érkező csomagok özönétől is. A magyar reptér az európai csomaglogisztika egyik kulcspontjává vált: a Kínából induló online rendelési dömping – olyan piacterekről, mint a Temu, Shein, vagy AliExpress – 95 százalékban itt landol, mielőtt továbbindulna a kontinens különböző pontjaira. Ez persze nemcsak a reptér kapacitását, hanem a szállítmányozó cégeket is alaposan megrogyasztotta. Azonban úgy tűnik, hogy a káoszból egy újabb kormányközeli üzleti lehetőség született.
Logisztikai káosz: filléres rendelés, végtelen probléma
A 24.hu szerint a kínai online kereskedők dömpingje teljesen felborította a logisztikát. A vásárlók elképesztő mértékben rendelnek Kínából, különösen akciós időszakokban, amikor tízszeresére nő a csomagforgalom.
Tiborczék és Hernádiék készen állnak
A növekvő logisztikai káosz tökéletes lehetőségnek bizonyul a kormányhoz közeli üzletemberek számára. Tiborcz István, Orbán Viktor veje, a Waberer’s International leányvállalatán, a WPL-Log Zrt.-n keresztül éppen Ecseren épít egy crossdocking központot. Az ilyen elosztók központi szerepe, hogy a csomagokat ne tárolják, hanem azonnal továbbítsák – és ezzel éppen a kínai csomagok özönét kezeljék.
Ezen keresztül Hernádi Zsolt, a Mol-vezér is érdekelt: az általa alapított Voyager magántőkealap birtokában lévő Boxy Zrt. is aktívan részt vesz a piac megreformálásában.
Minden út Kínába vezet?
A kínai cégek sem maradnak ki a buliból: a CECZ csoport Vácon épít egy okosraktárat, hogy hatékonyabban kezelje a kínai csomagokat. Eközben a magyar kormány stratégiai kapcsolatépítése Kínával kétségkívül hozzájárult ahhoz, hogy a Temu és társai Magyarországot logisztikai kapuként használják Európa felé.
(via Forbes)