Négymilliárdot tolt a magyar kormány a szlovén jobboldal propagandasajtójába
Nemcsak az eddig vélt négymillió, hanem legalább 12 millió eurót (mai árfolyamon durván 4,4 milliárd forintot) toltak bele magyar kormányközeli cégek olyan szlovén médiacégekbe, amik az SDS nevű jobboldali párt propagandáját csinálják – írja a Necenzurirano szlovén oknyomozó portálra hivatkozva a Telex.
A portál azt állítja, hogy 2017 és 2020 között legalább 12 millió eurónyi összeg érkezett Magyarországról a szlovén SDS párthoz illetve a közeli cégekhez. A szlovén jobboldal propagandájában komoly szerepet játszik az R-Post-R nevű médiacég, amit Schatz Péter alapított. Schatz korábban az MTVA üzleti és termékfejlesztési igazgatója volt és a Ripost is az érdekeltségébe tartozott.
A portál szerint az R-Post-R több mint 700 ezer eurót kapott a Habony Árpád alapította Nouvelle Media nevű cégtől, és 160 ezer eurót a Yozzi Global Trade Kft.-től, ami mögött Bonyár Miklós, korábban MSZP-közelinek mondott vállalkozó áll.
Schatzot a Telex a fideszes üzleti körök balkáni médiatérfoglalásának egyik figurájaként írja le. Korábban egy Habony-közeli céggel együtt vásárolta be magát saját érdekeltsége a Nova24tv-be, ami szintén a szlovén SDS párt médiabirodalmához tartozik.
A Necenzurirano szerint a Nova24TV 2017 júliusa és 2020 márciusa között 3,5 millió eurót kapott Magyarországtól. Ebbe az az időszak is beletartozik, amikor Aleš Hojs volt a Nova24Tv ügyvezető igazgatója. Ma már ő Szlovénia belügyminisztere, így ő irányítja a rendőrséget is.
A portál szerint kérdéses, hogy Magyarország miért küldött ennyi pénzt az említett szlovén médiacégeknek, amikor ezeknek a sajtótermékeknek nincs nagy közönségük.
Azt is írják, a felsorolt médiumok a 2018-as választások előtt segítették is az SDS kampányát, fizették a párt Facebook-hirdetéseit. Szerintük ez azt jelenti, hogy a Magyarországról érkezett pénzek egyenesen az SDS kampányára mentek.