Megszólalt a Packeta: tényleg a Temu miatt dugultak be a csomagpontjaik
A Packeta csomagküldő szolgáltatásról korábban a Telex több olvasója is azt jelezte, hogy hetekig késnek a csomagok. Volt olyan eset, hogy a Kínából érkező Temu-csomagok gyorsabban értek el Magyarországra, mint a budapesti átvételi pontokra. Sok csomag hosszú ideig maradt a raktárban, és az ügyfélszolgálat nehezen volt elérhető. A Népszava szerint a késésekért a Temu és a Vinted webáruházak növekvő megrendelései felelősek. Míg a Packeta köteles minden Temu-csomagot átvenni, más cégek esetében van kapacitáskorlát.
A Packeta a Telexnek megerősítette, hogy a Temu webshop nagy mennyiségű rendelése kihívások elé állította őket. A Temu rendszere az átvételi pontokat preferálja, ezért sok csomag ezekre érkezik, ami kapacitásproblémákat okoz. A lapnak küldött közleményükben azt írják:
Jelenleg 3200 csomagpontjuk van országszerte, de a hálózatot tovább fejlesztik.
A csomagok raktárban maradásának oka lehet a hirtelen megugró csomagmennyiség, vagy a szállítás során fellépő problémák, például az átvételi pontok kapacitásának korlátozottsága. Ha a kiválasztott pont telítve van, a csomagot egy közeli helyre irányítják át. Emellett a címke nélküli vagy sérült csomagok is késedelmet okozhatnak, mert ilyenkor a címzett megkeresése vagy az újracsomagolás szükséges.
A Packeta szerint a csomagok kiszállítása folyamatosan javul, de a normál ügymenethez visszatérés időbe telik. Azért, hogy javítsanak a helyzeten, egy 3000 négyzetméteres raktárhelyiséget béreltek, új alvállalkozókat vontak be, és több futárt alkalmaznak.
Az ügyfélszolgálat nehéz elérhetőségével kapcsolatban azt mondták, hogy a problémát a csomagszám növekedése okozza. A telefonos ügyfélszolgálatot egy mesterséges intelligencia, Petra segíti. A Packeta arra kéri az ügyfeleket, hogy jelezzék, ha úgy érzik, egy ügyet nem megfelelően kezeltek, és kivizsgálják a panaszokat.