Megszólalt a cég, akinek egy hibás frissítése óriási globális informatikai káoszt okozott
Azonosították a problémát és elvégezték a szükséges javítást – ezt írta az X közösségi oldalon a CrowdStrike vezérigazgatója a pénteki globális informatikai káosz kapcsán. A cég hibás frissítése miatt világszerte több ezer számítógép és szerver fagyott le.
Pénteken egy informatikai hiba tömeges leállásokat okozott világszerte a repülőtereken, a bankokban, vasúttársaságoknál és a médiában is.
IMPORTANT - ???
— ??????? (@Its_Robert06) July 19, 2024
Blue screen of death reported at multiple companies - Crowd Strike attack
Are you also facing ??#Bluescreen #Microsoft pic.twitter.com/5AGR8AkY3b
A Microsoft később közölte, hogy vizsgálják a helyzetet, de kiderült: a hiba CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cégnél volt. Kiadtak ugyanis egy hibás frissítést a Falcon Sensor nevű termékükhöz, az érintett gépek pedig kifagytak.
A cég vezérigazgatója, George Kurtz később az X-en azt írta, hogy a globális leállást okozó informatikai problémát azonosították, és elvégezték a javítást.
– írja Kurtz.
Azt is hozzátette, hogy a problémát azonosították, elkülönítették, és telepítették a javítást.
„Az ügyfeleket a támogató portálra irányítjuk a legújabb frissítésekért, és továbbra is teljes körű és folyamatos frissítéseket biztosítunk weboldalunkon.”
Ahogy Kurtz fogalmazott: a csapat minden tagját mozgósították, hogy biztosítsák a CrowdStrike ügyfeleinek biztonságát és stabilitását.
CrowdStrike is actively working with customers impacted by a defect found in a single content update for Windows hosts. Mac and Linux hosts are not impacted. This is not a security incident or cyberattack. The issue has been identified, isolated and a fix has been deployed. We…
— George Kurtz (@George_Kurtz) July 19, 2024
via CNN